Varning för hundtjuvar

boccia

Trådstartare
Fick nyligen ett SMS från en uppfödare i Värmland som jag har kontakt med, och hon bad mig sprida meddelandet till så många hundägare jag kan. (och hur sprider man det bättre än via Buke´s forum ;) )

Såhär stod det:

"Hej! Har precis fått en varning från en djurinspektör om ett gäng galningar som är ute och stjäl hundar som deras egna fightinghundar ska öva på. Så håll noga koll för dom tar allt dom kommer över utan urskiljning och är totalt orädda"

Sv: Varning för hundtjuvar

:eek::eek:

Å fy fasen! Men de kanske mest håller till i Värmland? Eller är det över hela sverige?

Usch för sådana människor!

Är det lokalt, eller händer det i hela Sverige :crazy:?

Vet faktiskt inte, hade jag hund skulle jag inte våga chansa på att det är lokalt. Sådana idioter har ju tyvärr en förmåga att flytta på sig till nya jaktmarker när de gamla börjar ta slut...

F*n :crazy: Nu ska jag hålla i kopplet, men ni tror väl inte att dom kommer hit, för jag bor ju ute på landet typ 5 mil från stan så dom kommer nog aldrig hit :confused:

Usch, nej, jag berättade för min man och vi kom överens om att vi inte ska lämna hundarna själva i trädgården (med dörren öppen) om vi ska vara på ovanvåningen en stund. Den ena hunden är väldigt misstänksam mot folk hon inte känner, och vaktar hus och trädgård, men den andre skulle nog följa med en främling. Han är alldeles för social och glad i människor :crazy:.

F*n :crazy: Nu ska jag hålla i kopplet, men ni tror väl inte att dom kommer hit, för jag bor ju ute på landet typ 5 mil från stan så dom kommer nog aldrig hit :confused:

Uppfödaren jag fick varningen av bor mitt ute i skogen, kan säga att det inte är det lättaste att hitta dit trots att man varit där både 2 och 3 gånger innan... Nu har ju iofs inte hon haft påhälsning av idioterna, men jag tror inte att man är säker bara för att man bor avsides, kanske snarare tvärtom

Med tanke på att personen som sände det till mig brukar vara mkt skeptisk till rykten så tvivlar jag, men man vet ju aldrig. Tolkade det dessutom som att hon fått höra det direkt från inspektören, och de borde väl kanske vara lite källkritiska även de.
Uppfödaren har även sett riktiga exempel på hundar som använts att träna fightinghundar på (jag fick se bilderna, usch säger jag bara), men de offren var inhandlade billigt på en stor köp/sälj-sajt.

Tjaa, kommer dom hit får dom klättra över 140 cm staket med el högst upp, samt lyckas få med sig mina egna kamphundar härifrån ;)

Jag känner mig rätt säker, härute i ödemarken.

Ush. Jag som brukar vara ute mitt i natten och träna freestyle med hörlurar. Tänk om dom slår ner mig och snor min hund :crazy:

hehe ja det är kul :laugh: ingen ser en och man kan verkligen ta i i rörelserna :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Såhär stod det i rottweilerforum den 14 november 14:40: Nu är det extra viktigt att Ni håller koll på Era hundar, polisen varnar...
2
Svar
21
· Visningar
3 063
Senast: ch791022
·
Övr. Hund Det känns bara så himla hopplöst! Jag grubblar hela tiden på vår lilla vovve och allt som inte fungerar mellan oss, och det gör mig så...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 921
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka