Varning för gödselstackar!

I min gödselstack brukar jag hitta noshornsbaggslarver. En del är stora som en tumme, de flesta dock mindre, och gräddfärgade. Den färdiga skalbaggen (som jag bara sett på bild) ser ut som en liten noshörning, fast brun, förståss. Ganska häftigt. Det lustiga är att jag aldrig sett
skalbaggarna bara larverna. Hat så kul!

Slå detta om ni kan!! :cool:
i vintras slaktade vi lammen och la det som blev över *i-älvorna* i gödselstacken för dä skulle förbrännas på nolltid sa slaktaren, vi har dessutom inplanterade kompostmaska där som skulle hjälpa till och kalasa på det hela.

Dom av vår stora förvåning när vi nu i augusti grävde ut stacken och hittade något vi inte förväntade oss att hitta... :crazy: :o
visseligen var hela paketet drastiskt krympt men vi trodde faktiskt att det skulle vara borta då grannen grävde bner en älgkalv som hade dött och den helt enkelt gick upp i rök :D

tror inte att vi använder gödselstacken nästa år! får lösa det på annat sätt :D

någon som har hittat något smaskigare i sin stack :confused:

Vad har ni för strö?

*vill också att någon ska slåss om gödseln hemma*

Åhhh *ryser*

Jag har ormfobi, men som tur är skall en bonde gräva ur gödselstacken imorgon och han använder maskin.

Kram Favina :bump:

Uh så äckligt. Jag har visserligen ingen fobi för orm, men jag vill inte gärna hitta dem i stacken.

Tur att vi får betalt av några för att de ska komma och tömma stacken. :D På så sätt behöver jag bara fylla den med skit och så få betalt för tömning.

Sv: Varning för gödselstackar!

Iofs en gammal tråd, men jag svarar ändå. Och vet inte vem jag svarar, har inte tagit mig tid att förstå det nya buke :crazy:
Det var snokägg du såg. Huggorm lägger inte ägg, de bär ungarna tills de föds. De har också ägg, men de har äggen i kroppen tills de föder.

Nästa gång du ser snokägg så ska du låta dom vara. Det är förbjudet att förstöra ormägg. Nu gjorde du ju inte det med vilje, men bara så du vet :)

Senast ändrad:

Vi har spindlar i våran gödselstack. Jag märkte det när jag gick runt för att skotta skiten åt sidan..Det kryllade av svarta ganska stora spindlar :eek: ...Och det var över HELA...JÄTTEÄCKLIGT...Det var lixom överallt.. :eek:

Vilken tur att snokens ägg är vaktade av 2 stora fina huggormar.............huggormarna såg vi nämligen då jag råkade spetsa en av dem på min grep.
Undrar hur många ormägg det går åt varje år när bönderna tömmer sina gödselstackarna, det är sällan som de står för hand och gräver ut gödselstackarna........

Hellre spindlar än ormar...

Och jag skulle spetsa dem direkt, förbjudet eller ej. De ska inte finnas i närheten av mina hästar i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka