Varning för gödselstackar!

Welsh

Trådstartare
idag grävde vi ut halva vår gödselstack. Vi har den under tak och måste därför gräva ut den för hand. (Vad ska man med gym till!) När jag grävt ur en rejäl bit så hittade jag plötsligt ett tjockt lager med massa miniägg :crazy: stallägaren skojade och sa att det var svampar,hrmf jag trodde på ormägg. Jag fortsatte och helt plötsligt så ringlade det en lång läskig orm vid mina fötter :eek:, en snok fick jag höra trots att jag var helt innne på huggorm. Efter att ha tagit ut halva gödselstacken så hade jag glömt bort ormfobin (hållit på i 2 h) då jag plötsligt spetsade en orm på grepen, på svansen! Jag lovar att jag skrek så alla hörde det! NU erkände alla karlarna i närheten att det var ormägg och att det var huggorm! Stackars orm, den var så illa spetsad så vi slog ihjäl den, nu tror jag att huggormar är fridlysta men den här och dess ägg får faktiskt gå till andra jaktmarker än mina. Förra året hade vi jordgetingsbon i stacken och i år huggorms bon. Vad månde vi hitta nästa år :crazy: krokodiler eller????? Efter dagens upplevelser så måste jag erkänna att jag är rädd för ormar :o

Det är väldigt vanligt med ormbon i gödselstackar, särskilt sådana som ligger på platta. Däremot inte i container, men där kan man hitta annat läbbigt istället som stora råttor. :p

Hemma hos mormor och morfar ett år när vi skulle tömma gödselstacken hittade mormor ett hål och hon är inte rädd av sig utan körde in handen och hittade en livslevandes kattungar där! Så jag antar man kan hitta det mesta där

Katten fick heta Dyng-Johan!

Jag med!
Vi mockar i sopsäckar, så vi får inga såna här överraskningar :D

Jag hade också orm i gödelstacken med de var små snokbebisar! ganska söta faktist! Vanligast är att de är snokar och inte huggorm. Men hua vad rädd jag varit om de varit huggorm i min stack!

jo men om man råkar skada en så illa att den inte kommer att överleva kan man inte göra så mycket åt att dom är fridlysta.. vilda djur som skadas av misstag brukar avlivas.. (om det inte gäller en utrotningshotad art där det bara finns 4 st kvar i världen dvs)

Du ska väl inte hälsa på min stack heller????? Dessutom är halva stacken borta vid det laget då bonden ska komma och tömma gödselkärran. :)

Huggorm med gödselgrep i sig är ingen lycklig huggorm oavsett om den är fridlyst eller ej. Ormäggen var inte så levande heller efter att jag attackerat min stack med gödselgrep. Måste be nästa orm som flyttar in att sätta upp en skylt; akta mig jag är fridlyst! :D tro mig då får de vara ifred........

I containern på ridskolan hade vi råttor stora som hus, tror dom var en halvmeter med svans.... :crazy: Dom tyckte väl det var varmt och gott där på vintern!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka