Welsh
Trådstartare
idag grävde vi ut halva vår gödselstack. Vi har den under tak och måste därför gräva ut den för hand. (Vad ska man med gym till!) När jag grävt ur en rejäl bit så hittade jag plötsligt ett tjockt lager med massa miniägg stallägaren skojade och sa att det var svampar,hrmf jag trodde på ormägg. Jag fortsatte och helt plötsligt så ringlade det en lång läskig orm vid mina fötter , en snok fick jag höra trots att jag var helt innne på huggorm. Efter att ha tagit ut halva gödselstacken så hade jag glömt bort ormfobin (hållit på i 2 h) då jag plötsligt spetsade en orm på grepen, på svansen! Jag lovar att jag skrek så alla hörde det! NU erkände alla karlarna i närheten att det var ormägg och att det var huggorm! Stackars orm, den var så illa spetsad så vi slog ihjäl den, nu tror jag att huggormar är fridlysta men den här och dess ägg får faktiskt gå till andra jaktmarker än mina. Förra året hade vi jordgetingsbon i stacken och i år huggorms bon. Vad månde vi hitta nästa år krokodiler eller????? Efter dagens upplevelser så måste jag erkänna att jag är rädd för ormar