M
MalinArnells
Jag står inhyrd på ett jättetrevligt stall 5 min från min bostad. Problemet är att jag tycker att ventilationen inte är tillräckligt bra i stallet, som är ett varmstall. Stallet består av två delar med 3 boxar i den nya delen och två i den gammla. Min häst står i den gammla delen och jag har pratat med stallägaren om att göra ett "kallstall" av den delen. Det skulle innebära att vi lyfter bort iaf ett av två fönster och ersätter det med vindväv eller liknande. Sedan håller vi dörrarna från gammla till nya stallet stängda för att den nya ska vara kvar som varmstall.
Min fråga är, är detta en bra eller dålig idé?
Som test har jag nu lyft bort ett fönster och satt dit en slags genomskinlig byggplast som jag gjort flera hål (ca 2x2 cm) i överkant för att släppa in luft men minska draget.
Ska försöka få tag på vindväv med vet inte riktigt vart det finns?
Kan tillägga att denna stalldel består av två boxar (3x3 meter) samt en smal stallgång framför. Sedan är det som sagt stängt med två dörrar ut till den nya delen av stallet. Det finns ett utsugsrör genom taket som leder ut. Det bor en newforest och en pytteshettis därinne.
Jag får för mig att det borde bli en mycket bättre luft genom detta eller har jag fel?Några erfarenheter?
Min fråga är, är detta en bra eller dålig idé?
Som test har jag nu lyft bort ett fönster och satt dit en slags genomskinlig byggplast som jag gjort flera hål (ca 2x2 cm) i överkant för att släppa in luft men minska draget.
Ska försöka få tag på vindväv med vet inte riktigt vart det finns?
Kan tillägga att denna stalldel består av två boxar (3x3 meter) samt en smal stallgång framför. Sedan är det som sagt stängt med två dörrar ut till den nya delen av stallet. Det finns ett utsugsrör genom taket som leder ut. Det bor en newforest och en pytteshettis därinne.
Jag får för mig att det borde bli en mycket bättre luft genom detta eller har jag fel?Några erfarenheter?
Senast ändrad av en moderator: