Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Det finns ju lite att göra på huset, men det kan bli jättefint precis som du säger! :idea: Speciellt den inglasade altanen är ju suveränt bra! Trädgården såg jättemysig ut också.

Inte ska du ge upp än, heller! Ge dig sjutton på att ni ska ha huset, så kommer du nog att få det också!

Tack, vad snäll du är! :love: Nu vet jag inte vad det snackas om på jobbet, men jag vet ju precis hur det brukar låta och det gör mig så himla ledsen. :( Jäkla bruksmentalitet.

Jag har köpt hem några 12mån burkar ändå... Hon vill ju iaf inte äta de andra- vet ej med dessa... Jag gaer ju bara vår mat nu. Och den är saltad då o då...
Är jag en dålig mamma då?
Hon äter ändå mest potatis o grönsaker o de e inte saltat...

Du är inte dålig! Jag läste nånstans att från 1 års ålder är njurarna färdigutvecklade (eller iaf välutvecklade) att de klarar av saltet, men att salt ändå bör konsumeras med måtta. Men det där händer ju inte natten till 1-årsdagen direkt. Säkert tål de en del salt redan nu och tänker man bara på vad man ger så är det nog inga problem. Håll koll på att det totala intaget per dag inte blir för stort.

Hej på er! Ni är ju lite uppdaterade via fb men jag hinner inte riktigt med här. Kortfattat:

-Fölning gick bra men mamma häst varit dålig ikväll, hoppas det vänt.
-Jag ska jobba imorg, 20% fr och med nu. Kul!
-Flyinge o bruksprov torsdag- Går allt väl har jag ett hingstskrälle hemma som måste ridas och kommer ta tid.
-Nästa fölning om fyra veckor.
-Ture är hur go och smart som helst men nu börjar verkligheten igen. Vi ska klara oss utan hjälp nu och måste hitta nya rutiner. Jag har inte varit själv m honom en hel dag på två mån och han är ju inte som sist. Jag har iaf beställt sele t vagnen för han välter sig ur...
-Min fot är ju långt ifrån bra. Orolig hur jag ska klara allt oan uan att förvärra nåt...

Jag läser här så mkt jag hinner! :)

Ingen rast ingen ro... Vad är det för fel på märren? Hon var också lite äldre va? JAg vågar inte ta fler föl på min 87 efter att den sista satt fast o båda höll på att stryka med...

Lycka till med jobbet:)

Kul att få en uppdatering här med. Speciellt för de som "vågar väga FB" :D
Skönt med fölningen och tummar hålls för mamma mu!!

Skall bli spännande att följa bruksprovet!! Jag vill gärna träffa hingsten så se till att han kommer med hem va? ;)

Oregano
Trista arbetskamrater. Du kommer att greja det här fin fint.

Aneka
De rutinerna är jag lite avundsjuk på.

Cyllene
Jättekul med en uppdatering.

zunblock såg ut att ha vettiga UV-kläder, dock mycket utsålt (redan?!). Vad beställde du för storlek? Och ska man satsa på lång eller kort ärm tror ni? Känns som att kort ärm räcker, måste ju få lite ljus på kroppen, eller?

kl

Själv har jag varit och tittat på häst, eller ska vi säga förvuxen ponny?? ;)

Gjorde ett inpulsköp(!) och köpte hästen. Han var trots att 149 cm hög men lite kortare i ryggen än mina. Det var lite svårt att provrida då han var oskodd och det var halt överallt.
Men jag gillade tempramentet och typen. Fux är han, ser nästan ut som unghästen jag sålde, fast högre och valack. Hmm så lika är de inte, men det känns nästan så.
Han har gått på galoppen tidigare. 8 år gammal och bra stam!!!

Jag beställde från madeforkids.se för där hade dom rea och fraktfritt. Nu återstår att se om grejerna kommer. Tog 86-92 på kläderna och 20-21 på skorna. Vi velade också, men det blev surfdräkten med korta ben och korta ärmar och så setet med korta byxor och långa ärmar. Har ingen aning om vad som är bäst. Vi resonerade att långa ärmar kan man ju dra upp om det blir för varmt.

Macken: Grattis till nya hästen!! :laugh:

Ja vi får se mäklaren borde höra av sig idag och säga någonting iaf. Men har inte så stora förhoppningar.

Cyllene: förstår att du inte har så mkt tid över men det va kul att få en uppdatering här inne! Hoppas Ture är snäll mot dig nu när ni ska vara själva om dagarna! Å jat hoppas din fot håller oxh blir bättre för varje dag!

Macken22 - Åh vad kul med ny häst, hoppas allt blir bra.

Cyllene - kul med föl, tråkigt att stoet inte verkat riktigt kry hoppas hon blir bra igen...
Förstår hur du känner över att vara själv, jag vet inte hur jag skulle klara det, har ju sambon hemma hela tiden :) blir lite bortskämd.

Annars så går det relativt bra med sovandet här, M sover med oss då vi har så kallt i lägenheten att hennes hosta förvärras om hon är i egna rummet, så hon somnar med oss vid 22-tiden efter en snutt amning och vaknar runt 7-8, så hon verkar inte sakna amningen på morgonen iaf.
Dock vill hon inte riktigt somna på kvällen, hon brukar vara trött vid 20 då hon får gröt men sen piggnar hon till igen när vi byter till pyjamas så då håller hon igång till 22, sen måste vi oftast bära runt på henne så hon somnar, hon börjar annars med att argskrika som övergår till nästan hysteriskt gråt om man inte bär, hon vill typ inget, inte ligga i sängen, inte bli buren även om det funkar när man fått hålla henne en stung... Knepigt det där, vet inte hur man ska göra?

Sen på onsdag ska ju sambon till Örebro på intervjun, men jag har nog bestämt att jag och M stannar hemma, tror inte hon upskattar att åka så mycket bil och båt, även om jag gärna skulle komma iväg lite :)

Idag ska vi nog våga oss iväg till ÖF igen och hoppas magsjukan inte hittar oss även denna gång :(
Nu är inte M så blyg längre, sist vi var där räckte det att ett annat barn tittade på henne så började hon tjuta, men nu får folk titta på henne igen :D

Vänta inte på att mäklaren ska höra av sig, utan ring själv idag. Det finns alltför många historier där folk gått miste om hus för att mäklaren "glömt" att höra av sig. Har själv vunnit en budgivning på det sättet och den andra parten hade sett att det stod sålt på annonsen i skyltfönstret och blivit helt galen på mäklaren.

Så vill du verkligen ha huset, ring och ligg på! :idea:

Fast jag är bekant(pratat och tränat ihop på ridskolan) med mäklaren så jag tror inte att hon skulle glömma av mig i första taget! men har hon inte ringt efter lunch så ringer jag!

Tack för tipset, ska genast kika in på den sidan!! Tänkte också ta den storleken, Milton drar ju 80-86 nu, men större än 86-92 bör han ju inte ha, passar de inte får jag väl skicka tillbaks dem =)

W_I: Vad spännande med hans intervju, hoppas det går vägen om det är det ni vill!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar