Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Jag tror det lätt blir så att man stirrar sig blind på grovmotoriken eftersom den syns mest, men det är ju så mycket mer än det de ska lära sig!:)

O ja, glömde ju helt att nämna nåt om hans finmotorik! Theo har rätt bra finmotorik och surrar ganska mkt (mam mam mam, pap pap pap, aoooo, hmmm, ja listan kan göras låååång). I går lärde han sig pruttljud också :laugh: Har börjat härmas i bland också. Sen vet ja inte men jag tror att han fattar vad man menar när man pekar på saker, för 9 av 10 gånger så tittar han dit man pekar...

Japp, jag börjar imorgon ;) Kommer att jobba fradagar och lördagar hela december så får vi se sen. Ska bli kul. Även fast det är väldigt väldigt mycket jag skulle behöva göra här hemma och nu kommer det ju bli ännu mindre tid till det... Men jag tror det finns kvar sen när vi har tid oxå...

Hahahaha, NoBite är det bästa medlet jag vet!!
Nu har mina hästar relativt lite bäver-gener i sig :D men Armani kan ibland tugga lite på inredningen inomhus i boxen och då kletar jag på NoBite och vips, så är han aldrig där mer och tuggar!

Min häst stod och slickade på väggen i stallet efter att vi smetat dit NoBite :eek: han är knäpp...nordisar...*skakar på huvudet*

Det är ju det som är "bra" med att ha mycket att göra hemma - det är ju inte direkt så att det försvinner av sig själv ;)

helt ot, men när jag klippte mig hos S nu för ett par veckor sedan så förstod jag verkligen vad du menade då du sa att hon peppar ang vikten. My GOD vad snygg hon var! :banana: (det var hon ju innan med, men vilken skillnad!)

Spinner vidare på det här med jobb lite grann.. Ni som har börjat och snart ska, har ni återgått till att arbeta samma procent som innan eller har ni gått ner eller upp i tid? Jag jobbade 86% tidigare, och kommer nog att återgå till det nu så länge Stellas pappa är hemma. När hon sedan börjar på dagis (augusti -11) så funderar vi lite på om jag ska gå ner till 75% eller om sambon ska gå ner lite i tid och kanske jobba halva fredagar...

När hon börjar på dagis i höst så kommer jag börja jobba lite senare och så slutar Danne kl 16 och så bor ju hemmafrumormor granngårds och så är nog farmor väldigt sugen på att ha henne på fredagar när hon är ledig... Så nej, jag kommer nog inte att gå ner i tid.

Nu när man bara går i mysisar hemma och A som bara har body och strumpbyxor så skulle jag vilja klä upp os ordentligt på julafton. Jag skulle vilja ha en klänning till A men hittar ingen jag gillar. Någon som har bra tips på sidor med fina klänningar?

Hur vill du att den ska se ut då?
KappAhl har fina klänningar tycker jag men det kanske inte är din smak?

(Fast inte på deras hemsida ser jag nu men i butiken)

Var in där igår men hittade inget alls. Ingen sådan där plysch eller vad det heteer. Krossad sammet kanske det heter... Fin och glammig mer... Hittade inget på HM heller. Har kollat ellos, laredoute och pop oxå... Funderar på om åhlens kan ha?

Eller det kan vara sånt tyg bara det inte är sån där urtvättad färg som det är på alla nu :( Har kollat på Nelly oxå...

Hmm... de enda klänningar jag kan komma på nu som har sett som är "glammig" (mer åt festhållet) är faktiskt på KappAhl, en blå klänning och på Lindex en röd.

Och som vanligt säger jag !Maxi! De har en söt nästan vinröd klänning i precis som sammet du vill ha. Lite glansig tom. Min syster tycker jag ska ha den. 129:- är ju inget man blir ruinerad på heller ;)
Engelbrektsboden säljer strumpbyxor som är stickade med mönster på för 35:-, också som hittat :)

Åhlens brukar ha fina julklänningar och även lite finare tomtedräkter och pepparkaksfigurer o så :)

Hahaha! Är det du eller bäbis som ska använda den? JAg pratar bäbis...

Haha, bebis ;) Jag känner jag det nog får bli en tripp till västerås eller örebro på söndag... Till Maxi..

Hmm, den där engelbrektsboden, har de webshop? Blir långt att åka annars...

Spinner vidare på det här med jobb lite grann.. Ni som har börjat och snart ska, har ni återgått till att arbeta samma procent som innan eller har ni gått ner eller upp i tid? Jag jobbade 86% tidigare, och kommer nog att återgå till det nu så länge Stellas pappa är hemma. När hon sedan börjar på dagis (augusti -11) så funderar vi lite på om jag ska gå ner till 75% eller om sambon ska gå ner lite i tid och kanske jobba halva fredagar...

Vi jobbar 60% bägge två just nu, sen när pappan är hemma på heltid kommer jag jobba 100% igen, och när bebis börjar på dagis jobbar vi heltid bägge två.

Vi har inte fasta arbetstider riktigt någon av oss, så om vi gick ner i tid skulle vi få precis samma arbetsuppgifter att klara, men på mindre tid. Så det känns lite meningslöst, lika mycket jobb men mindre pengar.

Det är verkligen en härlig ålder just nu, det händer så mycket! :love: Tiden går så fort, om 2 månader ska jag börja jobba igen... :eek: Har ni börjat planera för att återgå till jobbet? (ni som inte börjat redan alltså)

Jag var helledig första två månaderna, då jag var sjukskriven, men sen dess har jag jobbat i snitt en dag i veckan i alla fall. När bebis blev fem månader gick jag upp i arbetstid, nu jobbar jag tre dagar i veckan.

Jag tycker det var lite rostigt precis i början, segt att komma igång igen för man hade kommit ifrån jobbet så mycket, men när man väl är igång går det bra att kombinera tycker jag, bättre än väntat!

*KL*

Jösses vad ni hinner skriva!

Jag sitter också och pysslar med en fotobok, den ska bli om det första året tänkte jag. Maaassor av bilder :p. Jag använder dock myphotobook, så jag har ett program i datorn där jag kan spara alltihop mellan de tillfällen då jag sitter och fixar med den.

Ni diskuterade julklappar tidigare i tråden... Jag tror inte att vi har fattat att julen är så nära, så vi har inte riktigt tänkt på det än. Tidigare idag pratade vi om att göra en liten önskelista från E till hugade julklappsgivare, men frågan är vad han ska önska sig. Det enda jag vet är att han inte önskar sig mjukisdjur ;) - vi har tvättat upp våra egna sparade så han har redan massor. Och så blev jag så glad när någon i tråden påpekade att det var ett gäng månader mellan jul och deras födelsedagar, men sedan vaknade jag upp och insåg att det inte är så för oss... :p Kanske ska satsa på att fira hans korrigerade födelsedag i år istället? ;)

Nope, blev inget. Jag fegade ur! Fick numret till personen i Madison square garden som hade kunnat fixa "Jesper, Will you marry me" på storbildstv:n, men så satt jag där och tänkte att det kanske skulle vara för cheesy? Ångrar mig nu dock, det hade varit jätteroligt. :/ får tvinga med honom till staterna en gång till helt enkelt. Får övertala Mats Sundin och hans söta Josefin att följa med också, då skulle jeppes kväll vara perfekt! ;)

Jag tyckte baby gap och Ralph lauren hade söta klänningar när vi var där nu. Du känner ingen i USA du kan skicka till?

*kl*
Selma hade verkligen noll lust att somna igår kväll (förstår inte hur ni som har barn som inte sover bra klarar av det. ). Nattade henne nio, hon vaknade efter 30 min och bara vägrade somna om. Tror hon var vaken i två timmar, ylandes. Sambon har hosta, så hon vaknar så fort han är i samma rum, så det blir jag som får ta allt ansvar och så ryker han och jag ihop för att jag blir som en furie utan sömn. :/

Nattade henne vid åtta och hon somnade på en gång, så nu får vi se hur det går. Tänkte ligga här bredvid hennes säng till halv nio, så att jag kan hyssja henne direkt ifall hon skulle vakna till.

En fråga till er som gör egen barnmat. Hyr sjutton får ni till fruktpuréerna utan att ha lite socker i dem?

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Stora shoppingtråden III