Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Neeej! Fatta vilken häftig grej det hade varit!!!Nope, blev inget. Jag fegade ur! Fick numret till personen i Madison square garden som hade kunnat fixa "Jesper, Will you marry me" på storbildstv:n, men så satt jag där och tänkte att det kanske skulle vara för cheesy? Ångrar mig nu dock, det hade varit jätteroligt. :/ får tvinga med honom till staterna en gång till helt enkelt. Får övertala Mats Sundin och hans söta Josefin att följa med också, då skulle jeppes kväll vara perfekt!
Vi har inte anmält oss till iksus sim, hade tänkt det när förra kursen startade men då var H för liten. Så vi ska bada i Sävar nu tänkte jag, och kanske börja på Iksu i vår om de startar nån kurs vid lämpligt tillfälle Men det verkar ju vara ett galet tryck på platsernaJa våra ligger väl också där någonstans. Dom norrländska bävergenerna är aggressiva Förresten, ska ni gå babysim på simhallen?!
Äh, araben som bodde hos mig han satte bra mycket bättre päls än vad Michelle gör så han hade aldrig täcke mer än när det snöade/regnade ingen aning om han någonsin varit klippt men det tror jag för ägaren tävlade honom som ung.
Mina araber är lika lurviga som islandshästar!!! Trots täcken... Brukar ta fram klippmaskinen (halvklippning så de hinner torka efter jobb) men denna vinter har det ännu inte blivit av, de har inte jobbat så hårt och nu blev det så kallt så de kan gott ha lite päls. Inte så kul att rida i -20. Brrr Men de kommer bli klippta snart, får vänta ut köldknäppen bara. De ska sättas igång igen och bli tävlingshästar hade jag tänkt!
Armani var riktigt frusen när jag fick honom (för 9 år sedan, redan ) och var tvungen till att alltid vara täckad (inte sommar och sådär då), men detta har verkligen utvecklats och nu älskar han massor med minusgrader och uppehåll och att få vara utan täcke
Han är så lite täckad som möjligt, men vid minsta nederbörd har han alltid varit tvungen till att ha täcke. Det får gärna vara kallt, så fodrade täcken behövs sällan, dock måste de hålla tätt och inte läcka in alls, för då fryser han som attans! Så är det väl i och för sig med de flesta hästar?
Han har gått med ofodrat regntäcke fram till för två veckor sedan. Nu har han ett 300 gram fodrat täcke och mår toppen på det =)
Och så tror man araber är frusna och klena
Michelle klarar inte kyla alls, inte ens vid vindstilla och uppehåll
Man kan klippa när som men klipper man för sent får man en ganska festlig sommarpäls som kan vara ganska fläckig Tror jag har klippt Michelle i mars som senast och fick många gliringar från den andra i stallet men hennes sommarpäls blev så fin så