Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Hur nöjd är du på en skala med din iPad? Jag är så äckligt sugen på en så det bara kryper i kroppen. :cool: Är så himla nära att åka och köpa en... :angel: Men min man säger att jag först får komma på ett bra argument till varför jag måste ha en. ;)

Nope, blev inget. Jag fegade ur! Fick numret till personen i Madison square garden som hade kunnat fixa "Jesper, Will you marry me" på storbildstv:n, men så satt jag där och tänkte att det kanske skulle vara för cheesy? Ångrar mig nu dock, det hade varit jätteroligt. :/ får tvinga med honom till staterna en gång till helt enkelt. Får övertala Mats Sundin och hans söta Josefin att följa med också, då skulle jeppes kväll vara perfekt! ;)
Neeej! Fatta vilken häftig grej det hade varit!!! :love:

Den är kalas att surfa med när man sitter på toa, borde inte det räknas som ett argument? ;)
Både jag och sambon tyckte att det inte behövdes något argument för att köpa den, det är inte många stunder den ligger oanvänd. Vi använder den som en laptop helt enkelt. Jag hade dn mini-laptop förut, men ipaden är mycket smidigare och snabbare än vad den är.

Ja våra ligger väl också där någonstans. Dom norrländska bävergenerna är aggressiva :D Förresten, ska ni gå babysim på simhallen?!
Vi har inte anmält oss till iksus sim, hade tänkt det när förra kursen startade men då var H för liten. Så vi ska bada i Sävar nu tänkte jag, och kanske börja på Iksu i vår om de startar nån kurs vid lämpligt tillfälle :) Men det verkar ju vara ett galet tryck på platserna :crazy:

*kl*

Secret Santa info!

Eftersom den 5:e är en söndag och man oftast inte kan posta paket på helgen så tänkte jag ändra sista postdag till den 6 December! Det blir alltså på måndag! Då har ni helgen på er ni som inte skickat(vilket inte kan vara många för har bara fått en bild) :)

Min man är lite sen med att förstå sånt där... Han har precis köpt en iPhone (4) och det är en riktig skräll faktiskt. :rofl: Jag sitter nästan bara och surfar med iPhonen, men det är ganska jobbigt att skriva inlägg med den. Så därför måste jag ju ha en iPad istället! :d

Kör ni trådlöst eller via 3G? Jag funderar isåfall på bara Wi-Fi modellen för jag har ju faktiskt iPhonen om det krisar. Har ingen lust att teckna något nytt abonnemang och kontant är det ju himla dyrt att surfa med 3G.

Jag har inte en handlat ännu haha!!! Men jag vet vad :)

Vet ni- Jag vann adventsävlingen hos mam igår :) VAnn jättesöta julnappar som jag har suktat efter sen halloween....

Whii! Va glad jag blev :) För en liten napp ;)

Åh vad roligt!! Grattis!! :banana:

Efter den här veckan så beundrar jag verkligen ensamstående föräldrar (som har barnen på heltid)! Det är verkligen ingen dans på rosor att vara ensam hemma. Han kommer hem sent imorgon kväll och det ska bli så himla skönt att få lite egentid!

Kan inte låta bli att tänka på hur det skulle ha blivit om jag fortfarande hade varit tillsammans med min förra sambo och vi fått barn. Jag hade nog aldrig satt mig i den situationen, men han reste ju jämt. Usch och fy! Jag tycker faktiskt synd om hans nuvarande sambo då de faktiskt har barn ihop.

Men jag o min sambo har ju det så. Han är iväg mån morgon till tors kväll. Det fungerar super för det mesta. Men ibland när det varit mycket gnäll blir man riktigt trött.. När jag är o äter hos mina föräldrar- för det är ensamt annars- så kan de ibland hålla igång henne en timme så jag får pausa...

Vi har 3G-modellen, men vi använder bara wi-fi. Vi köpte 3G mest så att sambon skulle kunna ha med den på jobb och öppna filer osv. Men det var så liten skillnad i staterna, därför var det ett enkelt beslut. :)

Äh, araben som bodde hos mig han satte bra mycket bättre päls än vad Michelle gör så han hade aldrig täcke mer än när det snöade/regnade ;) ingen aning om han någonsin varit klippt men det tror jag för ägaren tävlade honom som ung.

Armani var riktigt frusen när jag fick honom (för 9 år sedan, redan :eek:) och var tvungen till att alltid vara täckad (inte sommar och sådär då), men detta har verkligen utvecklats och nu älskar han massor med minusgrader och uppehåll och att få vara utan täcke :love:
Han är så lite täckad som möjligt, men vid minsta nederbörd har han alltid varit tvungen till att ha täcke. Det får gärna vara kallt, så fodrade täcken behövs sällan, dock måste de hålla tätt och inte läcka in alls, för då fryser han som attans! Så är det väl i och för sig med de flesta hästar?
Han har gått med ofodrat regntäcke fram till för två veckor sedan. Nu har han ett 300 gram fodrat täcke och mår toppen på det =)

Och så tror man araber är frusna och klena :D

Mina araber är lika lurviga som islandshästar!!! Trots täcken... Brukar ta fram klippmaskinen (halvklippning så de hinner torka efter jobb) men denna vinter har det ännu inte blivit av, de har inte jobbat så hårt och nu blev det så kallt så de kan gott ha lite päls. Inte så kul att rida i -20. Brrr Men de kommer bli klippta snart, får vänta ut köldknäppen bara. De ska sättas igång igen och bli tävlingshästar hade jag tänkt!

Jag hade också tänkt att klippa min Armani, han ser ju helfestlig ut nu med denna långa päls :D även om det är lite charmigt!
halvklippning har jag också kört tidigare på Armani, tycker det är lite lagom. Men det får vänta tills värsta kylan har dragit förbi. Vad säger ni, kan man vänta till utåt februari/mars med att klippa första gången? :o Har bara klippt Armani två gånger i hans liv; första gången ett år i november, andra gånger samma säsong fast i februari. Så har egentligen inte så mycket erfarenhet i när man kan/bör/får klippa..

*kl*
När ni startar del 9 av tråden imorgon (?) så kan ni väl ta med listan på nära våra barn är födda från sidan 2 (eller om det är 3)! Så himla praktiskt att ha i trådstarten :laugh:

Armani var riktigt frusen när jag fick honom (för 9 år sedan, redan :eek:) och var tvungen till att alltid vara täckad (inte sommar och sådär då), men detta har verkligen utvecklats och nu älskar han massor med minusgrader och uppehåll och att få vara utan täcke :love:
Han är så lite täckad som möjligt, men vid minsta nederbörd har han alltid varit tvungen till att ha täcke. Det får gärna vara kallt, så fodrade täcken behövs sällan, dock måste de hålla tätt och inte läcka in alls, för då fryser han som attans! Så är det väl i och för sig med de flesta hästar?
Han har gått med ofodrat regntäcke fram till för två veckor sedan. Nu har han ett 300 gram fodrat täcke och mår toppen på det =)

Och så tror man araber är frusna och klena :D

Michelle klarar inte kyla alls, inte ens vid vindstilla och uppehåll ;)
Man kan klippa när som men klipper man för sent får man en ganska festlig sommarpäls som kan vara ganska fläckig :p Tror jag har klippt Michelle i mars som senast och fick många gliringar från den andra i stallet men hennes sommarpäls blev så fin så :)

Milton föddes ju den 28 maj och det är tänkt att jag ska vara hemma ett år ungefär, både av ekonomiska skäl och för att vi vill det.
Jag har inget jobb att gå tillbaks till eftersom jag "bara" är vikarie. Det är en stor anledning till att jag blir hemma mest. Min sambo bytte jobb i våras och bara älskar sitt jobb så mycket. Dessutom vill han inte vara hemma under allt för lång tid i ett sträck. Han lägger hellre upp sina dagar så att han tar en dag i veckan typ istället när Milton väl är inskolad på dagis.

Jag jobbar på somrarna som vikarie inom vården, jobbar alltid natt. Detta resulterar i att jag kanske blir insatt lagom till midsommar (vill inte jobba midsommar, utan fira med familjen...), så jag kommer vara hemma juni ut nästa år. Sambon tar semester 1-2 veckor i juni (så vi får dessa tillsammans) och sedan är han föräldraledig juli, augusti och förmodligen september (eller om det blir dagisinskolning i september). Jag kommer då börja plugga till hösten.

Ska bli skönt att plugga faktiskt. Även om det är mycket att göra så kan man i alla fall styra sin tid lite själv. Har hört så många som pluggar med små barn och tycker det fungerar fantastiskt bra!

Michelle klarar inte kyla alls, inte ens vid vindstilla och uppehåll ;)
Man kan klippa när som men klipper man för sent får man en ganska festlig sommarpäls som kan vara ganska fläckig :p Tror jag har klippt Michelle i mars som senast och fick många gliringar från den andra i stallet men hennes sommarpäls blev så fin så :)

Ja jag har för mig att det var någonting med sommarpälsen, men då borde jag ju kunna klippa i slutet av februari utan problem :D
Kan vara ganska (mycket!!) skönt att slippa när han fäller också:angel:
På tal om det så är det sanslöst sjukt jobbigt när han fäller - dessa små vita hårstrån som letar sig in precis överallt. Tacka vet jag Malva (shettisen) - hon fäller mycket och länge, men det blir mer som tussar och yr inte runt som Armanis päls gör =)

Åh, vad roligt!! Grattis till vinsten =)=)=)
Skickade iväg ett rim till dagens tävling lite snabbt nu efter att jag såg ditt. Vilken rolig tävling, tack för tipset!

Jag kommer att ta all föräldraledighet. Orsaken är att sambon har egen firma med 9 anställda och inte har någon som kan ta hans plats ännu, förhoppningsvis är det ordnat till nästa barn. Selma var ju inte fullt planerad...

Synd, tycker jag, tror att han hade mått bra av det och mognat som pappa + förstå vilket jobb jag lägger ned här hemma med allt. Det är ju inte bara att vara hemma och ligga i sängen och sova middag, vilket det känns som att han tror ibland. Vissa dagar känns det som att han tror att det är en liten hustomte som fixar all tvätt, diskar och städar... :p

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka