Sv: Vårmammor 2010 del 15
Sådär är jag också, jag KAN inte sova när Selma sover på dagen, då är jag alldeles för uppe i varv och alltid när jag kommit ned i varv - då vaknar hon och jag är jättetrött.
Trist med bilen.
jag hatar att lämna in bilen på verkstad, det är en så tråkig extrautgift. :/ Hade en helt hopplös bil förut som alltid gick sönder, men som jag älskade den bilen
, det var typiska bebisfel på den, den hade luftfjädring och den bytte jag nästan varje år på ett eller flera däck. 15'000kr per gång... Bilen vi har nu har inte gått sönder en enda gång, bara det gör att jag tycker mer och mer om den, även fast jag egentligen skulle ha velat behålla min gamla, hopplösa, bränsleslukande bil.
Selma har hållit igång hela dagen. Hon har hjälp mig med trädgården (dragit upp jord ur krukorna, dragit av omogna jordgubbar från plantorna, sprungit iväg med mina trädgårdshandskar och redskap, doppat sig i vattentunnorna osv) till slut gav jag upp, så då gick vi och plockade smultron och badade hundarna. Nu har vi ätit lunch och hon har precis somnat. Så nu ska jag ut i trädgården och städa upp efter lillkorvans framfart. Pust!
*kl*
Vad roligt det var att läsa om hur alla minns romantiska stunder.
Ni har säkert hört det här förut, men jag träffade ju min sambo här på gården. Någon vecka efter att jag dumpat min fd sambo ser jag någon 1 meter ifrån köksfönstret där jag sitter, när jag hämtat mig från chocken går jag ut och undrar vad som händer. Lite kunde jag ana att 2 månader senare, skulle vi sitta i köket och kyssas.
Efter att ha spenderat en massa tid tillsammans och planerat vatten och avlopp till mitt stall, så frågade han om vi skulle hitta på något. Vi bestämde att vi skulle åka cross, då var vi bara vänner, inget annat, men när vi bestämt att vi skulle göra något var det som om det tändes en gnista mellan oss, som antagligen funnits där innan också, så det var verkligen sjukt nervöst när han kom hit på sin cross första gången. Sen så skulle han självklart stajla genom att gasa iväg i full fart, så jag höll på att ramla av och satt och höll i mig resten av åkturerna, krampartat, livrädd. Vi åkte upp till vårt sommartorp och sprang runt där och tittade på gamla ladan, hand i hand, som om det vore det naturligaste i världen.
Sen åkte vi till pizzerian för att köpa lunch och där, sittandes i bakluckan på min bil, så kysstes vi för första gången.
blir nykär bara jag tänker på det.
Nu, 2 år senare och början på vår tredje sommar tillsammans, har vi tagit oss igenom en massa skit och bara kommit igenom starkare. Jag är så glad att han är min.