Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Mysigt AKB att få hem hästarna va! Visst ska du ha dem hemma helt nu? Ska de andra bara ha sina där nu i sommar eller de ska också vara kvar efter sommaren?
Ja, det är jättehärligt att ha henne på hemmaplan. De andras hästar kommer gå här i en vecka ungefär och beta ner lite innan småpållarna kommer hem.
Sen så blir de här för gott. Har haft häst inackorderad på samma ställe nu sen 2004, så lite ledsamt blir det för det är ett himmla härligt gäng.
Men det är bara 3 km bort, så vi kommer rida ut ihop då och då ändå.

Min är bra på att kyssas, och vår första kyss var verkligen en sån så allt annat försvann runt omkring oss, trodde inte det var på riktigt, men jag fick uppleva det, den där perfekta kemin:love:

Nu kämpar vi dock på att hålla ihop..Vi är inte ovänner (längre, har varit riktig meltdown här hemma ni i dagarna) vi älskar varandra och vi vill inte gå isär..men vi har så olika sätt att se livet på, speciellt när det gäller hästen och pengar/saker överlag. Det är en lång historia, så jag orkar inte dra hur det ligger till exakt..men jag hoppas verkligen vi kan lösa det..Jättejobbigt..

Nelly snackar, och springer av sin mamma all energi hon har;) Men fy så rolig det är :)

Hoppas ni alla mår bra..jag har inte möjlighet att läsa ikapp, som vanligt..:cry:

Vi har 6,5-årsdag idag faktiskt och jag minns allt så väl. Det var ju mycket försvårande omständigheter kring vårt "bli ihop". Vi båda hade sambos :o och det tog närmare en månad innan vi kunde träffad på egen hand så att säga. Minns när vi "jobbade över" och stod och hånglade på hans kontor :D och vi var båda helt frustrerade över att inte kunna gå längre än till hångel. :angel: :o

För att förtydliga lite så berättade han för sin dåvarande sambo att han ville separera samma kväll som vi hade kyssts för första gången. Min sambo jobbade ju i Malaysia då och jag hade en resa dit inbokad 4 dagar senare. :crazy: Visste verkligen inte hur jag skulle göra, men jag åkte ner och gjorde klart för honom första dagen att jag ville separera. Så det var liksom slut, men det tog ett tag att fixa eget boende, ifall nån tycker att vi gjorde fel som hånglade i smyg på jobbet.

Jag har aldrig ångrat en sekund att jag startade upp projektet att sätta klorna i min kollega. Han är verkligen världens bästa make och pappa!!! :love:

Jag hoppas verkligen för er skull att ni reder ut de problem ni har och går stärka ur den här svackan!

Sådär är jag också, jag KAN inte sova när Selma sover på dagen, då är jag alldeles för uppe i varv och alltid när jag kommit ned i varv - då vaknar hon och jag är jättetrött. ;)

Trist med bilen. :( jag hatar att lämna in bilen på verkstad, det är en så tråkig extrautgift. :/ Hade en helt hopplös bil förut som alltid gick sönder, men som jag älskade den bilen :love:, det var typiska bebisfel på den, den hade luftfjädring och den bytte jag nästan varje år på ett eller flera däck. 15'000kr per gång... Bilen vi har nu har inte gått sönder en enda gång, bara det gör att jag tycker mer och mer om den, även fast jag egentligen skulle ha velat behålla min gamla, hopplösa, bränsleslukande bil. :o

Selma har hållit igång hela dagen. Hon har hjälp mig med trädgården (dragit upp jord ur krukorna, dragit av omogna jordgubbar från plantorna, sprungit iväg med mina trädgårdshandskar och redskap, doppat sig i vattentunnorna osv) till slut gav jag upp, så då gick vi och plockade smultron och badade hundarna. Nu har vi ätit lunch och hon har precis somnat. Så nu ska jag ut i trädgården och städa upp efter lillkorvans framfart. Pust!

*kl*

Vad roligt det var att läsa om hur alla minns romantiska stunder. :love:
Ni har säkert hört det här förut, men jag träffade ju min sambo här på gården. Någon vecka efter att jag dumpat min fd sambo ser jag någon 1 meter ifrån köksfönstret där jag sitter, när jag hämtat mig från chocken går jag ut och undrar vad som händer. Lite kunde jag ana att 2 månader senare, skulle vi sitta i köket och kyssas. :o

Efter att ha spenderat en massa tid tillsammans och planerat vatten och avlopp till mitt stall, så frågade han om vi skulle hitta på något. Vi bestämde att vi skulle åka cross, då var vi bara vänner, inget annat, men när vi bestämt att vi skulle göra något var det som om det tändes en gnista mellan oss, som antagligen funnits där innan också, så det var verkligen sjukt nervöst när han kom hit på sin cross första gången. Sen så skulle han självklart stajla genom att gasa iväg i full fart, så jag höll på att ramla av och satt och höll i mig resten av åkturerna, krampartat, livrädd. Vi åkte upp till vårt sommartorp och sprang runt där och tittade på gamla ladan, hand i hand, som om det vore det naturligaste i världen.

Sen åkte vi till pizzerian för att köpa lunch och där, sittandes i bakluckan på min bil, så kysstes vi för första gången. :love: blir nykär bara jag tänker på det. :D Nu, 2 år senare och början på vår tredje sommar tillsammans, har vi tagit oss igenom en massa skit och bara kommit igenom starkare. Jag är så glad att han är min. :love:

Tänk den där gnistan som bara finns där! :love: Jag och maken träffades ju på högskolan flera år innan vi började på samma jobb och redan då kände jag nån form av dragningskraft till honom. Jag gjorde inget åt det, men helt klart var han speciell i mina ögon. Och han tyckte samma sak om mig! :love:

Det är faktiskt lite synd att man (föhoppningsvis) aldrig mer får uppleva känslan av att vara så där fruktansvärt nykär igen. ;)

Ska inte klaga på min bil egentligen, den har ju faktiskt varit i min ägo i 2 år (mars -09) och har inte haft mer problem än att om den blir nollställd (man startar bilen med lite halvtaskigt batteri i under -30 grader) så lyser "SRS air-bag serv. omg." och sedan nu när motorsystemet tydligen vill ha en koll. Är jätte glad att verkstaden kunde ta min lilla bil redan på torsdag trots att de har mycket att göra.

Känner igen det där med att ha piggt nysovet barn och själv har man precis lagt sig på soffan :grin: och nu har min plutta vaknat! :)

Fast ibland kan man få hintar av känslan av att vara nykär :idea: men jag kan också känna det där när allt är nytt, första träffarna, de fåniga sms:en och den besatthet man har av att vara nära nära hela tiden :love: tänk att man inte ska få uppleva det mer.

Här upplevde jag aldrig nykär-stadiet. Jag var extremt förhållande-skygg och vägrade kalla det vi hade för något annat än en sak, i 2 år. :D
Många gånger har jag "sparkat ut" stackarn och larvat mig, men tack och lov var karlsloken envis och hade ett otroligt tålamod.
Han höll bara med mig och fortsatte som ingenting.
9 år till jul och nu är jag verkligen inte skygg för vårat förhållande. Utan honom skulle jag gå under!:love:

man kan ju faktiskt sätta igång en liten nykär period också :) Om man tillåter sig att göra det..

Typ, om man har en svacka, men man vet att man älskar varandra och vardagen har tagit över, ingen spänning finns kvar i en liv. Då kan man "agera" som man gjorde när man var nykär.. Typ skicka ett gulligt sms när den andra är borta många timmar på jobb tex. Det betyder ju så mycket att man få en liten uppskattande text om att ens partner tycker om en. Inte bara "köp med mjölk hem"..

Man får inte glömma bort att visa varandra att man tycker om varandra. Det är lite skillnad på att älska varandra och att faktiskt känna den där underbara " vi hör ihop" känslan, åtråheten mellan varandra osv..

Oj så svammligt.. Men kontentan är ju att det går att sätta igång lite av nykärhetspirret genom att gå tillbaka i gamla banor.

jag och min sambo har varit ihop i 13 år nu. Vi träffades på skoltiden, första året i gymnasiet om jag inte minns fel. Han hade spanat in mig ett tag, men inte gjort slag i saken, och jag trodde inte att någon så fin som han skulle vilja ha mig.. Så den första tiden så frågade vi massor om varandra genom gemensamma kompisar, och tillslut så tröttnade de och sade att vi gott kunde snacka själva i stället. Så vår flört började genom chatt på internet ;)
Vi snackade till och från ett par veckor sen skulle han åka iväg på skidsemester till Sälen så han skickade ett litet kryptiskt meddelande via chatten till mig "/me tycker om dig". Jag blev alldeles varm och rodnade som fan, visste inte hur jag skulle tolka det där egentligen. Vågade jag tro att han menade vad han skrev? Å en hel vecka skulle han vara borta också. Ovissheten tog över mina dagar. :crazy:

Sen när han kom hem igen så pratade vi lite mer på chatten och han frågade om jag kunde tänka mig att komma hem till honom, men han varnade mig, att om jag kom så skulle han kyssa mig det första han gjorde.... Det löftet höll han :love: Det blev mycket hångel den dagen kan jag säga, hi hi. Jag minns det än idag, hur nervös jag var av att åka dit, och att gå ner mot huset och ringa på, och sen bara kysser han mig rätt och och ner sådär.. Jag har av sentimentala själ sparat hans tröjja som han hade på sig den dagen.. (ja, töntigt - jag vet :p)

Känslan av nykära är vi emellanåt (vi ska inte tala om sommaren -09 när vi var nygifta :love: ) men man kan ju aldrig få tillbaka det som är helt nytt och man upptäcker varandras personligheter. Det är lite som att du aldrig kan vara förstagångsföderska igen heller...

Bollen: vad tokig du är :) tur att han var envis då och höll sig kvar som en igel på dig!
Jag lämnade mitt ex efter 3½ år (distans och bla bla bla) och hade tänkt att nu ska jag inte ha något nytt förhållande, ska bara vara jag. Sedan så stod han där på minigolfsbanan. Så hmm... så mycket för det att vara singel. Kanske jag är undermedvetet tvärtom jämfört med dig? Har inte varit singel på 10 år förutom någon månad. Fast de bästa 6 åren har jag ju haft nu :love:

kl
Min make pluggade ihop med min äldre bror och hans dåvarande flickvän. Jag var där och hälsade på under nollningen (tyckte högskolefesterna var roliga trotts att jag inte själv pluggade). Tyvärr så skulle G iväg till USA ett halvår och jag var insyltad i en väldigt komplicerad historia, så det hände inget. Men under tiden han är borta så frågar jag min bror väldigt ofta när han skulle komma tillbaka. Så ofta att till och med min trögtänkte bror reagerar på det.

G kommer tillbaka och vi hamnar på samma förfest. Till slut så hör man högt genom rummet ”MEN HÅNGLA NÅGON GÅNG DÅ FÖR KATTEN”. O det var väl den sparken vi behövde för det var vad vi gjorde. Dagen efter får G ett meddelande via ICQ från min brors dåvarande flickvän: säg till Anna att ringa hem för hennes mor söker henne. Ryktet hade alltså gått fortare än fort över studentområdet. G såg ut som om han ville gömma sig under närmaste stubbe. O det var eg vad han gjorde. Min bror har beskrivit de närmaste veckorna som om att han kunde se G i korridoren, blinka och G var borta. Min kära make var rädd både för min bror men framförallt hans bitska flickvän.

Jag, dagen då vi förlovade oss.
%7B19844937-D59C-4CCC-B94C-75CE0AF5A9FF%7D.jpg

Vad fin du var/är!! :idea: Har ju inte sett nån bild på dig innan. Jag har också haft den jätteröda hårfärgen vid ett par tillfällen. Skitsnyggt när det är nyfixat.

Tackar. Var, är nog korrekt benämning. För det var ändå ett antal år sedan. Är tyvärr inte i närheten av att vara så vältränad längre.
Jo, det behövde färgas ofta för att hålla sig snyggt. Saknar det dock emellanåt.

Håller med Oregano, snyggo :laugh: Har också testat knallrött hår men jag är för lat - orkar inte färga så ofta.. har väl haft lite tur, för min originalfärg mörknade under graviditeten till att vara exakt samma nyans som jag färgat det på sistone :D Gode skönt att inte ha rört en färgtub sedan.. augusti.

Men tror faktiskt att min medis (som ju är frisöööör, om någon missat det :D) ska få piffa upp mitt hår till den dagen jag ska börja jobba.

*och kl*
Angående hur jag och maken träffades.

Min kompis V var tillsammans med hans kompis H. Första gången våra respektive "gäng" :D skulle träffas så frågade jag förstås om H hade några snygga kompisar. "F ser bra ut," svarade V, "och han har jättevackra ögon". Såg F direkt jag klev in i lägenheten och brukar ibland fundera på hur det hade varit att då veta att vi ett antal år senare skulle vara gifta och ha barn ;)

Hur som helst så är han rätt blyg av sig, och jag var i ett förhållande så det var mer se-men-inte-röra. Dessutom pluggade han på annan ort. Vi träffades då och då på fester, var rätt uppenbart att han var intresserad även om han påstår idag att han aaaldrig raggar (tjena, han dansade bara nära mig och bjöd alltid, bara mig, på öl på krogen *haha).

Efter några år, minns inte längre hur många :o, så *poff* blev jag bara tokkär och visste att jag måste försöka få honom. Har aldrig känt så förr. Problemet, förstås, var att jag ju fortfarande var i samma träliga förhållande och han fortfarande pluggade på annan ort. Första gången vi kysstes var jag alltså inte officiellt på marknaden, men på väg dit. Ville bara inte göra slut på julafton.. Sen sa jag upp mig från mitt jobb och bestämde mig på vinst och förlust att flytta till samma stad som F och börja plugga, för jag ville hellre våga och förlora än aldrig försöka när det gällde honom.

Och högvinst blev det ju, med facit på hand :laugh:

Kanske ska passa på att gnälla lite ;)

Sista jobbveckan för maken innan semestern, och det känns som att den kommer bli lååång. Visst är det väl så, att den som väntar på något gott väntar alltid för länge? Ska bli så härligt att vara hemma, hela familjen, i 4 veckor :bump:

Här är det varmt idag, och snudd på omöjligt att vara ute. Gjorde ett försök med H efter lunch men det är brems, broms och blinningar i mängder så jag blir GALEN!! Överallt brummar det och surrar det, och jag ser väl närmast ut som en väderkvarn. Så istället för att vara ute och njuta i solen så sitter jag inne framför (den nya, underbara!) dataskärmen. Och eftersom det ska bli högtryck och varmt i veckan så lär jag väl fortsätta med det..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 374
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023