varma vinterstövlar?

Lilla_Gubben

Trådstartare
Med stor sorg är det bara att inse att mina vinterstövlar gått hädan (efter 23 år, jag har mest ridit i dem och sen bytt skor och jobbat i...) så nu letar jag nya, vill ABSOLUT INTE ha gummifot på dem, svettas ofantligt om fötterna utan att stänga in dem i gummi, så då blir det svinkallt när man sen sitter och rider. Byter alltid till torra ullstrumpor innan jag rider.
Någon som har bra tips? Tyvärr lever jag på studentbudget, så inga fantasipriser

Jag har ett par från Hööks, de som heter Toronto nu tror jag att de är. Annars hade jag kikat på MHs vintervariant som inte är i läder, det finns en variant i syntet som är varm och inte är så dyr.

Jag älskar mina MH Rimfrost Rider! Mina har börjat gå sönder efter 10 års flitigt användande så jag kommer köpa likadana igen.

Har steeds stövlar från Hööks som vinter, fungerar ner mot -20,25. Inte de smidigaste och snyggaste, men fungerar bra, fryser aldrig. Drömmen är mhs snowy river... :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hoppas jag lagt tråden rätt nu. Jag ska tävla i helgen och det ska bli uppåt 30 grader varmt. Vi har nånstans runt 1-1,5 timme enkel...
2
Svar
26
· Visningar
3 215
Senast: Angel
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 022
Senast: Boj
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 851
Senast: Salinero
·
Hästvård Hur är eran hästsyn? Vad tycker ni är viktigt för att hästen ska få ett drägligt och relativt naturligt liv? Hur långt kan man gå för...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 591
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar