Varma Vinterskor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kitty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 034
K

Kitty

Hej, är det någon som kan tipsa om varma vinterskor/stövlar med stålhätta att rida & ha i stallet?

Sv: Varma Vinterskor

Jag har ett par vanliga ridkängor som jag har köpt lite större i storleken. Sen har jag köpt sittunderlag och klippt till sulor till skorna. Använder även ett par sockar med 80-100% ull med ett annat par sockar utanpå. Sen har jag även lindat in stigbygeln med sittunderlag. Kanonvarmt!:banana: :banana:

Jag har aldrig haft ett par stallskor med stålhätta som har varit varma :p Annars kan du ju köpa ett par vanliga jodpurs i ngn strl större så att du får in tjockare strumpr i dem :)

Annars har jag en mountain horse-sko, som jag har tjocksockar i de allra kallaste dagarna (-20 till -35), och det funkar super! Fryser aldrig om fossingarna i dem :D Finns dock ingen stålhätta..

Rider med mountain horse vinterkänga med gummi frampå. Supervarma med tjockare socka i dom kallaste dagarna!

Tror det är samma som Borin har.

Som sagt, ingen stålhätta!

Jag har ett par riktiga arbetar-kängor, som finns där man köper arbetskläder till industrin mm. Dom finns både som stövlar och kängor med stålhätta. Jättebra är dom. Grova sulor och rejäl klack. Är inte världens snyggaste men dom funkar.

Har också dom stövlarna från mountain horse, super nöjd men ingen stålhätta tyvärr men dom är ganska hårda upptill endå..;)

H**ks med stålhätta + raggsockar har hållt mina tår varma i många år nu. Funkar kanon.:idea: Men sen har vi förmodligen inte lika kallt här som i norrland tex så allt är ju relativt:D

H**ks med stålhätta + raggsockar har hållt mina tår varma i många år nu. Funkar kanon.:idea: Men sen har vi förmodligen inte lika kallt här som i norrland tex så allt är ju relativt:D

Fast det är lättare att hålla sig varm om det är kallt och torr ute (som i norr) än om det är mildare och blaskigt som i Skåne...:p

Jag har haft "Muckers" från Mountain Horse i flera år, men efter denna vintern var de slut....:cry: Hade tänkt köpa nya, men så råkade jag komma över ett par nästan nya Graningestövlar för bara 300 kr!!:) Så jag ska prova med dem i vinter. De är lite stora i foten så med varm sula och termo/skidsockor blir det nog bra!! Sen vill jag gärna köpa Hööks plaststigbyglar med!!:idea:

Jag har ett par Graninge och ett par MH.
MH-stövlarna är tuuuunga! :(
Och bägge så varma att jag får fotsvett!
Kanske räcker med fodrade skor istället för stövlar, jag vet inte...

mååånga ponnyår på läktaren/som funktionär/i skogen och iskalla ridhus...

MountainHorse Groom skorna :love: :love: , eller
Graninge med massa sockar i stallet, ta av ett par sockar vid ridning och lägga i "värmepåsar" ( finns i massa friluftsaffärer)

numer...typ moonboots vid allt utom ledning/ridning o så byter man till ngt av de övriga när man ska gå med hästen eller rida :D

har köpt kängor på Granngården. Stålhätta, snörning och blixtlås. Otroligt varma och hållbara - var dock ganska dyra i inköp, men väl värda sina pengar!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle behöva köpa nya vinterskor, för ridning och promenader. Tyvärr blev det lite bråttom så jag måste köpa i butik. De butiker... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 351
Senast: MissFideli
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
469
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 183
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
160
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka