Varma stövlar

Ragnhild

Trådstartare
Med risk för att ta upp ett ämne som redan stötts och blötts, men jag hittar inte många trådar om detta.
Vad har ni på era fötterna när ni rider, i -10 grader? Det verkar som att en del har två par boots. Ett par för sommaren och ett par, som är en storlek större, med plats för sula och tjock strumpa.
Berätta för mig hur ni är "skodda" !!

Sv: Varma stövlar

Varma goretexkängor typ vandringskängor. Varm och torr även när det är 13 minus som det vart i helgen! :)

Raggsockar och ett par säkerhetsskor från mountainhorse, kanske inte de säkraste att rida i men jag är varm och torr.
Har samma skor om sommaren, men då hade de kunnat vara en storlek mindre om nu mina fötter inte varit så breda...

Dessa från mountain horse. funkar jättebra!
mountain-horse-rimfrost-paddock-619-p.jpg

Ja, ush.. det är den där årtiden när man har istappar till fötter när man rider! Har inte provat de kängorna från MH, men det kanske kan vara värt ett försök. Själv har jag ett par stövlar som heter "Bore" när det är ca -20c. De är helt underbara, men stora och klumpiga, får ej plats i vanlig stigbygel på eng. sadel dock.
Tänkte satsa på en ridoverall från H**ks sen, någon som har erfarenhet av den?? På huvudet under hjälmen har jag skidmask + öronmuffar för hjälm :-) Ser väl inte klok ut, men jag är varm iallafall.

Ett par fodrade kängor i fuskläder som jag köpte på C**p förrförra våren för en hundring. Lite klumpigare än mina vanliga stallskor men varma!

Jag kör med extra par boots en storlek större än vanligt. Men med bara en tunnare ylle socka i.
För mig funkar det bäst om det inte är för trångt i skon utan lite mer luftigt.

Jag brukar köra med varmfodrade jägarkängor, gärna med en ullsocka och en gosig fårskinnssula - håller värmen riktigt bra! Dock kasserade jag mina förra året och har inte kommit mig för att köpa nya, så ny fryser jag tårna av mig i mina stålhätteskor:mad: Får bli ett nytt par efter löning...

Jag har ett par vinterfodrade kängor, men som har plast på tån så dom ska vara vattentäta (vid grunda pölar). Fast även om jag har strumpor och raggsockar sitter jag sen och skriker när tårna tinar upp.

Önskar jag kunde hitta ett par bra kängor.
Kanske skulle pröva dom från MH. Fast man är ju så fattig som student så jag kanske får frysa till nästa år :crazy:

Har ett par graninge kängor som jag bara :love: de är vattentäta också.
Är det riktigt kallt tar jag på mig ett par termosockar har haft dem ner till -25 ca och frös inte ett dugg om fötterna, då var det värre med resten av kroppen :crazy:

Ett par fodrade "vinterkängor" från hööks, cirka två storlekar för stora, och två par yllestrumpor i! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar varma stövlar eller kängor som är lätta att dra på sig och har hittat två kandidater Kamik Tundra eller Kamin Greenbay 4. Är...
Svar
2
· Visningar
343
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 460
Senast: Buongusto
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025