Världscupshästarna

Sv: Världscupshästarna

Hoppsan :o skrev lite fel här ovan. Det ska vara Controe e: Contender. Tänkte bara skriva det!

Ojj jag vill ha många. Men det stora favoriten är gummibollen Clinton.

Andante Tina Lunds häst !! Och Lucie ! haha min pappa heter Lars Nyber och vi har en häst som heter Lucy ! :D

Parco och papan Darco sen finns det en ny efter Darco kommer inte i håg vad den heter dom är alla lika underbara.
Goldika
For Pleasure

Jag tycker att Goldika tillsammans med Toni Hassman var fantastiska med varandra. Så synd bara att hon såldes till den där klantiga gubben från USA..

Sen tycker jag jättemycket om den lilla franska hästen som knappt kunde galoppera inne på banan.. :D Kommer inte bara ihåg va den hette. :confused:.. Aja, den hade en underbar attityd och på nått sett så var den ju oftast nolla.. De e bara så synd att den fick en senskada på OS. :( För den hästen hade verkligen ett hjärta av guld :love:

Zara: Dileme de Cephe hette den. Den var fantastisk :bow:

I WC sammanhang vill jag nog ha Dolce & Gabbannas häst... :D

Calido är en otrolig hopphäst med enorm utstrålning.

Jag tycker att Robert Smiths Marius Claudius är skit läcker :love: Och han är dessutom min pålles halvbrorsa :p Honom har jag iof inte sett ett tag :(

Och så gillar jag Eric van der Vleutens Audis Jikke också.. men tror kanske beror på att hon har samma pappa som min häst.. :crazy:

Sandro boy är jag rätt kär i också. Och så är Gold Fever och shutterfly favoriter också.. Och massa fler men det blir för många :p

Senast ändrad av en moderator:

:love: Jag gillar Fein Cera :love:
&
:love: Pia-Lotta är också jättefin, synd bara att man int ser henne så ofta längre… :cry:

Hon ska ju tydligen säljas då tjejen som köpte henne ska börja plugga och inte har tid med hästarna längre...

förstå vad roligt det skulle vara om Roffe kunde få tillbaka henne på något sätt =)

Åh, jag älskar Dileme de Cephe! Vilket hjärta den hästen har! Publiken nästan skrek ju på läktaren och utan någonsomhelst teknik och med en ovig ryttare kravlade han sig runt banan före Shutterfly! Man blev ju rörd till tårar för sjutton... Blev jätteledsen när han skadade sig i OS :(

Sedan är ju Baluobet fin... Och Carnute och For Pleasure :) och Shutterfly förstås...

Dermott Lennons Liscalgot ar en valdigt fin hast.

dl_liscalgot.jpg

07789-2.jpg

Mc Kinley är ju inte fel... Men Roffe kan väl egentligen få många hästar att hoppa bra så hos mig skulle han nog inte varit bättre än min egen *skratt*

Ludgers Champion Du Lys var min favorit när jag jobbade där...

HalyBailey skrev:

(tycker inte heller Baloubet är så mycket att ha, undrar hur han beter sig utan lugnande i kroppen...?)

Vad menar du med det där?
Mina favoriter är.
Goldfever
Goldika
Baloubet :love:
Carnute
Parco
Corrmint
Tinka´s boy
Magic Bengtsson
Mc Kinley

Och på dressyrsidan är det Guiness :love: :love:

Nej vad jag skäms! :o
Även om han inte är vid liv så är han den största hopplegenden någonsin enligt mig.
:love: Milton!! :love:

Baloubet såklart... Men det är bara för att han är så rolig att se på när han bockar och grejar mellan hinderna. Är inte så intresserad av hoppning och det blir lätt att man somnar annars :o .

Nu under gbg horseshow var jag och min kompis jäätttetrötta och satt och pratade om något väldigt djup under en ryttares ritt. Någon svenska tror jag det var. Och så river ekipaget och jag och kompisen börjar applådera. Trodde verkligen att dom hade gått in i mål!! :o :o Vad jag försöker få fram är att det är bra att det finns sådana hästar som kan liva upp oss trötta i mellan åt :D

Vem ska jag välja :confused: :D
Jag håller med om att en vanlig dödlig inte skulle klara av dessa hästar :o

Baloubet är ju min absoluta favorit, men det kanske beror på ryttaren också :angel: Han hoppar dock lite utan rygg (om man ska klaga på ngt)...
Annars har vi andra favoriter också....
Lucy
Tinkas Boy
Fein Cera
Shutterfly

Kommer säkert på fler.... ;)

Bara för att vara lite tråkig o vanlig så tycker jag om Roffes häst McKinley .. Vet ifs inte om Chento är aktiv längre men den hästen tyckte(tycker) jag om;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka