Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Juste! Det var hon som red utan sporrar va? Gjorde hon det denna tävling?Den enda jag såg på var Justina Vanagaite i någon slags miniprotest till allt annat, jag har ju följt hennes uppladdning på ig. Blev så himla glad av hennes firande efter
I GBG red hon utan tror jag? Hon red med sporrar idag men osäker om det var pga hon måste? Mvh, skitkass på regler och dressyrJuste! Det var hon som red utan sporrar va? Gjorde hon det denna tävling?
Kommentatorerna sa att det var så.I GBG red hon utan tror jag? Hon red med sporrar idag men osäker om det var pga hon måste? Mvh, skitkass på regler och dressyr
Jag minns när Lussan vann och nog ser det bra mycket mer harmoniskt ut ridmässigt och formen är väldigt mycket trevligare än på de flesta idag men ska man vara petig så slår han en hel del med svansen vilket sällan är ett tecken på harmoni och accepterande av skänkeln.
Jag tycker i alla fall att musiken i dagens kür har utvecklats till det bättre..
Hur tror vi det går idag? Jag var så nervös när Henrik hoppade i torsdags, tror det faller en bom idag och att Peder vinner även om jag såklart hoppas på felfritt för båda.
Jag såg ritten, jag ser då inga blå tungor. Han gjorde typ nån "nästan" miss nån gång men i sak va ritten fläckfri från missar. Jag tyckte det såg "sämre" ut när danskan red, där såg det "hackigt" ut med mkt bakom hand osv.
Det var "ihoptryckt" på PK men inte bakom hand som danskan.
Bilden som cirkulerar "med blå tunga" jag måste erkänna att man ser vad man vill se. Jag ser en VIT mun, dvs ser ingen blå tunga. Och i finalen åkte tungan mej veterligen aldrig ut, hästen är däremot väldigt "skummig" i munnen och den är inte helt sluten jämt. Man ser inga "hårda" tygeltag, kollade specifikt efter det, men hästen är definitivt väldigt mkt mellan hand - skänkel. Det syns att PK rider väldigt mkt med sitsen också då man som sagt inte ser några "drar till som faan" tygeltag när det tas upp efter galoppökningarna till galoppiruetterna.
Det är mina 5 cent !
Jag minns när Lussan vann och nog ser det bra mycket mer harmoniskt ut ridmässigt och formen är väldigt mycket trevligare än på de flesta idag men ska man vara petig så slår han en hel del med svansen vilket sällan är ett tecken på harmoni och accepterande av skänkeln.
Jag tycker i alla fall att musiken i dagens kür har utvecklats till det bättre..
Hur tror vi det går idag? Jag var så nervös när Henrik hoppade i torsdags, tror det faller en bom idag och att Peder vinner även om jag såklart hoppas på felfritt för båda.
Som sagt så ser man vad man vill se. Jag såg den sista sessionen ryttare. Ville framförallt se Frye men tji fick jag.
Vi har en väldigt stor tv skärm och jag såg den blå tungan från soffan och flera ggr. Patrik hakade ju in tygeln ett flertal ggr och efter ökningarna fick han ju dra för kung och fosterland i tyglarna på en rejält gapande Touchdown.
Den ser inte helt lätt ut och pendlar mellan att bära sig fint och dra på framåt som en dåre. PK är ju oerhört stark i sin sits ser man.
Är det inte denna hästen han rider på tränsbett här i Sverige?
Dock var det inget snack om saken att han skulle vinna.
Åh missade Duplantis men hann hem till nu iaf Mannen står i ICA kön till kassan och bara "du vill väl hem till 14:25 så du kan se hoppningen" Han är världens bästaLaddat upp med att titta på Diamond League en stund hoppas att Duplantis världsrekord är början på svenska framgångar idag