Världens bästa...

Y

Yoghurt

Hur gör man för att bli världens bästa hoppryttare?? :p

Nej men ärligt...måste man ha supertalang eller kan man träna blick, känsla osv... Hur vet man om man har talang då? :confused: de kanske låter sjukt men ja undrar....

Ja viiill bli bäst !! :bump: *ler*

Sv: Världens bästa...

Klart att man kan träna sig bra!! Sen blir det kanske lättare om man har medfödda talanger. Men bara man har vilja så.. ;)

Du kan träna, träna och träna men det MÅSTE finnas känsla och talang för att all träning ska vidareutveckla dig till den nivån.

träna träna träna!
sen måste man ha bra hästar åxå...

jo... ja har en :love: ponny :love: nu å han kan bli rätt duktig tror ja... men lite jobb kvar...:) :angel:

Man måste ha känslan för hästen och hoppningen. Är man inte en ovanlig naturbegåvning så är det en stor fördel, ofta ett måste att vara rik. Det är enorma kostnader att ha ett par hästar och träna och transportera dessa.
För en häst till de större klasserna så kommer du sällan under ett par hundra tusen (attackera mig inte med undantagsfall).

Men det finns såklart sånna som Angelica Augustsson som är en riktig naturbegåvning som lyckats få många fina sponsorhästar och lyckats trots att hon inte har miljoner.

Sen, som du verkar ha, en bra inställning.

allt handlar om pengar och tillgångar

Har man talangen men inte pengarna kanske man måste ta den långa vägen köpa sig ett gammalt sto ta ett föl och ev få ett bra föl som ev kan ta en dit upp. Om man har råd..

Har man föräldrar som ställer upp köper en välutbildad ponny ställer upp med pengar å skjuts och träningar i massor kan även den som ingen talang ha komma upp i de högre klasserna men den får träna mera tror ja=)

Men Angelica As föräldrar har väl rätt mycket pengar?
Jag tror inte hon skulle lyckats om hon hade vart tvungen att klara sig helt utan pengahjälp.

Okej, har hört att de är skilda och att hon har hästarna på inackorderingsstall men skall inte skriva under på att det är sant. Du kanske vet bättre ;)

din häst på bilden?? mamam mia snygg skimmel.. jag som är sååå svag för vita saker...=) :love:

Men vem betalar inackorderingen, knappast hon själv :p
Nej jag vet inte, men vad jag hört så har de cash. Ponnyfolket skvallrar väldigt om sånt. Iofs rider hon ju inte ponny längre, men när hon gjorde det iaf.

Kanske är dom som äger hästarna som står för uppstallningen är inte säker men det är vad jag har hört iallefall när det gällde ponny!
Sen kommer jag ihåg att jag läste i ridsport special att hennes pappa går upp jätte tidigt varje morgon och delar ut tidiningar(?) innan han går och jobbar sitt vanliga jobb vet inte om han hade något mer extra knäck för att dom skulle ha råd + att när hon tävlade på ponny så var dom tvunga och tacka nej till flera utlandstävlingar för de inte hade råd! Jag har ingen aning om detta stämmer bara som jag har hört!
Och sen får hon säkert provision på dom hästarna hon har ifall dom säljs och sen vinner hon ju så mycket och det kanske är hon som får premierna.. Vem vet!
Hon är en enorm talang varesig hon är rik eller inte!!

Okej, ja hon är skitduktig. Skulle vilja kunna rida som henne, tjena :p

jag läste om henne i ridsport och då hade hon sina hästar inackoderade i ett stall utan paddock, hennes föräldrar var skilda och hennes pappa hade 3 jobb för att hon skulle kunna hålla på med hästar som hon gör. Jag tror inte att de skulle ljuga i ridsport

övning ger färdighet!
utan att träna kommer du ju ingenvart! ;)

och du... - KÄMPA en dag sitter du där på häst i globen och tävlar ;)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 397
Senast: ildiko
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka