Världens bästa veterinär

Jag har faktiskt tittat på ett avsnitt senast idag, med operationer som inte var skandalösa på något vis. Det är ju ett välproducerat program, det är uppenbart att de vill att kärleken till djuren ska kännas genom rutan.
Att han är en duktig kirurg som testar gränser är tydligt för mig, själv skulle jag inte vilja att en veterinär experimenterade med min hund, men tydligen ställer folk upp på det.
Sen gillar jag hans personlighet, som är halva programmet. Etiskt tvekar jag ofta, men vi tänker ju väldigt olika här jämfört med i GB.

Jag tycker man ska sätta det i proportion i hur länge hundar/djur lever samt hur de fungerar mentalt och fysiskt.
Jag anser att vilka ingrepp som helst är inte försvarbara när rehab kan vara mycket lång och smärtsam och kanske bara förlänger levnaden något år. Under rehab ska inte heller djuret vara lidande.

Sedan förväntad livskvalitet. Jag är av åsikten att djur ska 4 ben ha även om den skulle klarat sig på 3 i flera år..så nja jag har rätt låg tolerans mot typen "laga allt" när det kommer till djuren.
Jag tycker inte ens om när djur hålls på smärtstillande resterande tid i av livet i flera år för att ens kunna röra sig vardagligt utan smärta.

Fick själv fatta beslut om himlen när min tioåriga hund skadade ett bakben allvarligt. Möjlighet till op fanns, ingen garanti för 100% återställd och en rehab som skulle innebära ligga i bur i 6 månader och endast ut på tomten för att göra behov. Efter dessa 6 månader tillkom ytterligare rehab och en rehab som var livslång. För mig var valet mycket enkelt och skulle faktiskt fatta samma beslut om hunden varit ung..Det är för stor och lång rehab av hundens liv som försvinner till intet och utan möjlighet till liv utan snarare hålla vid liv. Jag drar min gräns när det kommer till hålla vid liv..

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka