Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag gör är att försvara att inte polisen gräver djupare efter en gärningsman/kvinna än vad de gör.
Nu har jag läst tråden en gång till och ställer mig helt frågande till vem det är du argumenterar emot?
Men det är ju de som inte tycker att man skall gräva i det hela.
Det jag gör är att försvara att inte polisen gräver djupare efter en gärningsman/kvinna än vad de gör.
Förvisso. Men ibland måste man inse sina begränsningar. Var det inte busschaufför du var? Det är en sak att råda i relationsproblem coh hästeksem, men här handlar det om en förälder till ett barn som blivit sexuellt utnyttjad. Att uttrycka sig så bergssäkert i en så här pass allvarlig sak, utan utbildning och erfarenhet är att ta sig ut på liiiite för djupt vatten för min smak.
Och varför blir du alltid så ilsken?
Och varför vågar du inte ha några åsikter?
Du fräser ofta in i trådar och talar om hur fel alla har helt utan att berätta vad du tycker är rätt.
Det är så trist.
Var det inte busschaufför du var?
Det är ett av mina många yrken och det som jag just nu försörjer mig på.
Vad annat som jag kan, vet eller har erfarenhet utav har du ju faktiskt ingen aning om.
Eller hur?
Okej- låt höra då; Hur många poäng har du i psykologi? Hur länge har du jobbat med traumatiserade barn?
Att ha förutfattade meningar om någon från en så smal information som "yrke just nu" blir ofta mycket fel.
Särskilt bland bussförare, tunnelbaneförarare och spärrvakter.
En av mina bussförarkollegor är t.ex. tandläkare med legitimation och allt.
Jag har inte förutfattade meningar om busschaufförer. Jag har åsikter om att du uttrycker dig så tvärsäkert om ngt så pass allvarligt som det här, när du inte har bättre på fötterna.
Läs inläggen i stället för att döma dem efter den som skrivit efter vad du tror att den kan från några få fragment av information som du har lagt på minnet.
Och att råda till att lita på experterna skulle alltså vara fel enligt dig?
Samt att berätta om alternativen som "experterna" använde förr med fruktansvärda resultat som följd är då också fel.
Man kan veta massor av saker helt utan formell utbildning.
Har du läst Häxprocessen av Jan Guilliou?
Du är en underlig människa som inte läser vad andra skriver.
Och inskränkt.
Jag har inte förutfattade meningar om busschaufförer.
??
Det är ingen som har sagt att proffsen ska göra något annat än det de kan. Att göra vad de kan innebär inte att låta det vara om barnet verkar må bra trots skador i underlivet.
Men vad kan de göra?
Om de inte får något ur barnet med oskadliga metoder och barnet verkar att må bra.
Vad kan de göra då?
Som inte skadar mera än det gör nytta?
Ts behöver känna förtroende för dem som utreder, att de har kompetensen att utreda precis så mkt som de finner lämpligt.