Sv: Varje förälders mardröm...
Men om det inte ger något - vad gör man då?
Utreda med de metoder som används idag förstås,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och därför så måste man backa när de säger att det är det bästa.
Och inte som vissa här i tråden vill - fortsätta med alla medel bara för att få fast gärningsmannen/kvinna.
Barnets bästa måste få gå först.
De syftades på inlägget innan:Vilka menar du är "de"?
Det är ingen som har sagt att proffsen ska göra något annat än det de kan.
Igen - läs Öhrströms bok !
Ja precis.
Och därför så måste man backa när de säger att det är det bästa.
Och inte som vissa här i tråden vill - fortsätta med alla medel bara för att få fast gärningsmannen/kvinna.
Barnets bästa måste få gå först.
Var på samtal igår, barnet hade i alla fall jätteroligt så de byggde upp ett bra förtroende h*n följde t.o.m. med poliskvinnan in i ett stängt rum utan problem, ska dit om en stund igen...
men jag däremot satt och pratade med en annan person där - och hon sitter då och säger - tvärt emot vad de andra sagt innan - att om barnet inte säger något och bedöms må bra, ja då var det säkert inget!! Hur i helvete kan de komma med så motstridiga påstående, de borde väl för fan ha en samlad linje!!?? Så först säger de att två läkare sagt att mitt barn varit utsatt för något garanterat och sen att tja det kanske inte är så? Hur ska jag kunna lita på någon eller något igen i så fall?
Men det är väl som vanligt när man flyttar?Hur ska man flytta/skydda barnet från en person om man inte har en aning om vem det är?
T.ex. här:Och Inte_Ung det är faktiskt ingen här i tråden som påstått att man ska gå emot expertisen och tvinga fram något ur flickan med vilka medel som helst..
Jag förstår inte hur du tänker här. Klart som korvspad att dom måste avbryta beteendet på personen som utsatt barnet för övergrepp..
Hur vet man att det är en engångsföreteelse? Ja förövaren kanske bara angripït detta barn en gång, men alla andra som kanske råkar ut i framtiden?
De ska väl inte lägga ner utredningen vem det än är så länge de tror att det faktiskt skett något? Jag som förälder skulle väl inte kunna hålla stenkoll medan jag var t.ex. på arbetet och barnet på dagis.
En person som gjort sådant här mot barn kan ju göra det mot andra barn och ska ha någon form av behandling/straff. Annars kan man ju begå alla möjliga kriminella handlingar under ursäkten att det är bäst för ett visst barn.
Men kan du inte förstå det?Och vad i hela fridens dagar spelar det för roll att jag av misstag skrev flicka?
Så är det i alla fall någon som pappan inte lyckats att skydda barnet ifrån.Att flytta och att ta paus från pappan, tja visst men om det inte är pappan då?
Och vad i hela fridens dagar spelar det för roll att jag av misstag skrev flicka?
Har du aldrig skrivit fel på forumet eftersom du ( som jag tolkar det ) måste tydliggöra/dumföklara mig!
Så är det i alla fall någon som pappan inte lyckats att skydda barnet ifrån.
Och det räcker som motiv till flytt.
Två bra och väl sammanfattande inlägg.
Jag håller med dig.
Men man kan även få slut på övergreppen genom att flytta på barnet så att förgriparen inte har möjlighet att fortsätta.
Detta kan man göra utan att behöva "sätta fast" förgriparen.
När det är gjort så kan man se tiden an och följa upp i lugn och ro utan att behöva stressa barnet på något vis.
Inte_Ung skrev:De lägger nog inte ner om de tror att det är en förälder.