Vargtänder

S

Stjarni

Hur många är det som har tagit bort vargtänderna?

Känner ni att hästen har blivit bättre i munnen efter att ni tagit dom?

Sv: Vargtänder

JA! Vargtänder skall man ta bort!

Fjalar hade tre-fyra stycken när vi var hos tandis första gången förra året och de hade han antagligen haft lääänge och ridits in på. Inte undra på att han var och fortfarande är/kan vara hård i mun. Sånt där sätter sig i huvudet på hästarna

jag tog bort mina på min unghäst nyligen.
det tog en vecka så hade det läkt..
han åt som vanligt..

eftersom jag inte börjat använda bettet så vet jag ej om han blivit bättre, men dom hästar som jag gjort det på innan har det varit stor skillnad..

såg nu att det var en islandshäst tråd.. min häst är inte det..

jea78; Det spelar ingen roll vad man har för häst, är bara roligt att få höra ändå! :)

Nej jag har tagit bort mina redan, var bara intresserad att höra vad alla andra tycker. Endel hävdar ju att det inte gör nån skillnad och att de kan gå med dom..

en del hästar får aldrig ont av dom, men tyvärrr så glömmer många bort dom och börjar prova andra bett och nosgrimmor iställlet för att kolla upp om det är vartändern som stör...

jag drog min på unghäst, för då vet jag att det inte kan vara dom.. sen kan dom ju få ont i munnnen ändå, men då har jag ju ellminterat en ev orsak...

KL.

Ási hade en som vi tog bort, honom gjorde det inte så mkt skillnad på .. Tandläkaren hittade även en ful ärrbildning på andra sidan, han tyckte att det såg ut som om någon varit där och pillat ..
Även Ketill togs det bort en minimini på, inte så stor skillnad där heller.

Min unghäst har inga och har aldrig haft :D

Min bäbis hade vargtänder som tandis drog bort för ett år sedan nu snart + massa andra tänder som inte lossnat som dom skulle.
Jag tycker man ska ta bort dom, onödigt att dom sitter där och kan skapa obehag i framtiden.

när jag förde min unghäst till kliniken för att kastreras så tog de bort vargtänderna automatiskt. det borde väl säga nått... och då frågade de inte ens, så ni kan tänka er hur förskräckt jag var när min unga pojke stod i uppväcknings rummet på stapplande ben och blödde från munnen så han såg ut som han ätit upp en hel ko :eek:
hehe... men jag fick det på köpet och jag personligen tyckte att det var bra att de tog dem (men de kunde ju ändå ha frågat, eller sagt nått före jag sökte honom ut därifrån, och besparat mig på en mindre hjärtattack):rofl:

Jag tror att "min" bara har hingsttänder, men inte så lätt att se då han tycker det är måttligt roligt när man tar tungan och skall kolla :smirk:

Men skall vet.besikta honom snart, skall då be vett ta sig en snabbtitt på hur han ser ut så han inte har vargtänder eller några vassa kanter.
Vet inte om det hör till på en besiktning att vet. gör det, annars är det nog inte allt för jobbigt för honom att göra det.

Om pålle har vargtänder är det dags att spara pengar :devil:
Vad kostar det ca att dra ut vargtänder?

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025

Omröstningar