Vargjakten ställs in i elfte timmen

Saken var väl de arga kommentarerna innan när jag ansågs kalla jägare "skjutglada" eller att det skulle vara för att bevara älgen. Så var det inte alls, det var bara av omsorg om folk som de ville jaga varg.

Eller inte liksom.
Saken var väl att du mfl. ansåg att detta var i princip enda orsaken till att jägare vill jaga dem.
Sedan har du ju rätt i en sak, självklart vill vi gärna bevara älgen. Den önskar jag personligen inte bli rödlistad i Sverige. Dock inte för enbart köttet.

@Niyama

Visst, rovdjursstängsel till små hobby lantbrukare, men till lantbrukare med större produktion är det inte rimligt( när det gäller
större ytor) att stängsla på
det viset. Dels pga kostnaden och sen ska det underhållas ordentligt för att ha bästa möjliga skydd.

Jag tycker att vargjakten är bra på det planet att den lär vargen att människor ska man hålla sig undan ifrån, något man inte kan påstå att den gör idag.
Sen skulle det kunna göras med gummikulor osv men det är inte för älgjakten jag tycker vi behöver jaga varg.

Jag tycker att vargjakten är bra på det planet att den lär vargen att människor ska man hålla sig undan ifrån, något man inte kan påstå att den gör idag.
Sen skulle det kunna göras med gummikulor osv men det är inte för älgjakten jag tycker vi behöver jaga varg.
Hur ska de få, då kunna hänga upp en preparerad vargskalle på väggen?

som jag skrev i inlägg nr 4 (tror jag det var)
"Att en reglerad avskjutning kommer till stånd är nog bara en fråga om tid.
Skulle detta inte ske så kommer problemen bara att öka tills folket sas röstar med fötterna, eller själva tar tag i problemet så som skett i Finland."
Nu har vi den reglerade avskjutningen i 2 län, det tredje på G

Hur ska de få, då kunna hänga upp en preparerad vargskalle på väggen?

De får inte skallen. Är allt i sin ordning och alla kvar uppfylls så chipmärks skinnet och tillfaller jakträttshavaren (samma regler med älg) och han/hon kan sen välja att låta skytten få skinnet om jordbruksverket (tror jag det är) godkänner (älg är ju bara att lämna till vem som helst)

Jag tror dock många (alla) kommer låta skinnet följa med till sva. Eftersom det inte får skada bla kotorna i svansen och alla ben i tassarna när man flår.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 344
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
30 568
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama