Och vad hjälper det familjen?
Man kan inte alltid hålla sig hemma på sin gård.
Han tillhör ett hårt släkte
Förtydligar: Jag är inte släkt med honom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad hjälper det familjen?
Man kan inte alltid hålla sig hemma på sin gård.
Han tillhör ett hårt släkte
Förtydligar: Jag är inte släkt med honom.
Saken var väl att du mfl. ansåg att detta var i princip enda orsaken till att jägare vill jaga dem.Saken var väl de arga kommentarerna innan när jag ansågs kalla jägare "skjutglada" eller att det skulle vara för att bevara älgen. Så var det inte alls, det var bara av omsorg om folk som de ville jaga varg.
Eller inte liksom.
Hur ska de få, då kunna hänga upp en preparerad vargskalle på väggen?Jag tycker att vargjakten är bra på det planet att den lär vargen att människor ska man hålla sig undan ifrån, något man inte kan påstå att den gör idag.
Sen skulle det kunna göras med gummikulor osv men det är inte för älgjakten jag tycker vi behöver jaga varg.
Va?Hur ska de få, då kunna hänga upp en preparerad vargskalle på väggen?
Ja, om man använder gummikulor, hur ska de få, som till dags datu skjutit varg på riktigt kunnat hänga upp sina varghuvuden på väggen som troféer om de istället använd gummikulor. Det var väl inte så svårt
Jo det var otydligt.Ja, om man använder gummikulor, hur ska de få, som till dags datu skjutit varg på riktigt kunnat hänga upp sina varghuvuden på väggen som troféer om de istället använd gummikulor. Det var väl inte så svårt
Vilket inte alltid har hjälpt. Vad gör man då?
Varför det?jag skulle skämmas att ha ett varghuvud som trofé på väggen
Blanda inte äpplen och päron och gör dig dumVarför det?
Folk sätter ju upp troféer från sina fritidsverksamheter . Rosetter o band från häst/hundtävlingar, bucklor o pokaler, Horn o skallar.
Det visar ju bara vad du är intresserad av och vad du är stolt över.
Ursäkta då, jag trodde du förstod att gummikulor inte dödar bara skadar (blåmärken, spräckta revben*)och det därför inte blev ngr troféer .Jo det var otydligt.
Nej, jag blandar bara in troféer. Från olika verksamheter.Blanda inte äpplen och päron och gör dig dum
Hur ska de få, då kunna hänga upp en preparerad vargskalle på väggen?
Verkar som Dalarna börjar sin jakt nästa fredag i två revir. Står inte hur många vargar det handlar om.Detta är iofs en partsinlaga men ändå, där finns information som för mig var ny.
http://jagareforbundet.se/mitt/oreb...yheter-orebro/2015/01/vargstammens-tre-faser/