Att det bara finns två blodkärl i navelsträngen istället för tre. Kan påverka tillväxten och risk för prematur födsel.Låter som en klok ide att avstå helt att prata kost för din del. Vad är SUA?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att det bara finns två blodkärl i navelsträngen istället för tre. Kan påverka tillväxten och risk för prematur födsel.Låter som en klok ide att avstå helt att prata kost för din del. Vad är SUA?
Att det bara finns två blodkärl i navelsträngen istället för tre. Kan påverka tillväxten och risk för prematur födsel.
Där trillade provsvaren från dagens glukosbelastning in. Precis på gränsen till diabetes. Kul, som om jag inte hade nog med elände...
Jag har ju inga som helst symtom så jag vet inte riktigt hur jag ska märka nån skillnad..Klarade inte fastesockret varken den här eller förra graviditeten. Gick till dietisten som konstaterade att jag hade väldigt god koll på läget tar långtids insulin på kvällen och håller det på så sätt i schakt. Vad jag äter påverkar inte alls hoppas de håller sig lugnt för dig!
Jag har ju inga som helst symtom så jag vet inte riktigt hur jag ska märka nån skillnad..
Antar att man måste sticka i fingret flera gånger per dygn?Inte jag heller de är bara sockermätaren som visar
Antar att man måste sticka i fingret flera gånger per dygn?
Jag är sjukt sjukt sjukt spruträdd
Jag hatar det, fixar det om någon annan gör det och jag kan blunda/titta bort. Att göra det själv tror jag inte går.. Inte utan rejält med ångest och gråt.Ja precis, sticker varje morgon och tre gånger i veckan efter varje måltid
Å va besvärligt även sån stick i fingret och inte se nålen? (Ursäkta min okunskap) hoppas det går att lösa? Tror man kan betala och få en sån där på armen så man slipper sticka sig
Räcket det alltså? Googlat lite och hittar ju millånga listor, men tycker det verkar överdrivet. Har hittills lagt ner kläder till mig och bebis, och känner mig rätt nöjd.Förlängningssladd, laddare, egen kudde, nagelfil till bäbis. Kläder att ta hem bebis i
Jag gillade att ha bärsjal redan på BB.Har börjat packa en väska till BB. Lika bra att vara förberedd. Men jag har ingen aning om vad man faktiskt behöver ha med sig.
Ja det räcker vell. Saker finns ju oftast att köpa.Räcket det alltså? Googlat lite och hittar ju millånga listor, men tycker det verkar överdrivet. Har hittills lagt ner kläder till mig och bebis, och känner mig rätt nöjd.
Alltså överdrivet är det väl inte, alla är ju olika. Vill du bara ha kläder till dig och bebisen så packa bara det. Vi packar inte kläder till bebisen, förutom en pyjamas och strumpor att åka hem i. Man gör ju det som passar en själv.Räcket det alltså? Googlat lite och hittar ju millånga listor, men tycker det verkar överdrivet. Har hittills lagt ner kläder till mig och bebis, och känner mig rätt nöjd.
Ja alltså jag har sett listor där de rekommenderar att man tar med kamerastativ och grejer.Alltså överdrivet är det väl inte, alla är ju olika. Vill du bara ha kläder till dig och bebisen så packa bara det. Vi packar inte kläder till bebisen, förutom en pyjamas och strumpor att åka hem i. Man gör ju det som passar en själv.
Jag tycker dock att det är tusen gånger lättare att veta vad jag vill ha med mig nu andra gången jämfört med första. Första gissar man ju lite, eftersom man aldrig varit inne och fött barn tidigare. Vi hade ingen bb-väska förra gången och den här gången kommer vi ha en ganska liten sådan.
Onödigt att köpa sånt jag redan har hemma tänker jagJa det räcker vell. Saker finns ju oftast att köpa.