Tack för era svar, intressant att höra hur andra gör och tänker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har moderkakan i framvägg och började känna i v. 20 där någonstans. Alltså typ nyss var hos BM i måndags och lyssnade på hjärtat och tog prover. Allt såg bra ut och även järnvärdet, tacksam så länge jag slipper järntillskott och bök med magen dock så frrrrruktansvärt trött. Så tacksam för att jag jobba mycket hemifrån så att jag kan sova middag på lunchen, vet inte hur det skulle gått annars!
Någon som börjat titta på planering av föräldraledighet? Jag vill ju se mig som hyfsat normalbegåvad men HERREGUD vad invecklat det är Livrädd att göra något ”fel” och förlora min SGI. Och har även kommit till en ovälkommen insikt att jag/vi kommer få dra ner på våra kostnader en hel del om vi ska lyckas spara dagar och vara hemma så länge som vi vill. Trots föräldralön från AG. Obehagligt att räkna ihop alla utgifter man har lagt sig till med och se dem svart på vitt
Hur ska ni andra dela upp ledigheten? Och ni som har barn sen innan, hur länge var ni lediga med tidigare barn och hur många dagar sparade ni?
Är det någon som sitter på ett supertips till svullen mage? Tycker det drar, spänner och gör ont i magen plus att jag är väldigt uppblåst härligt. Vet inte riktigt vad jag ska göra förutom att äta fibrer och dricka vatten...
Jag är lite avis på svenska regler.
Här börjar de flesta barn på dagis mellan 8-12 mdr. Vi hoppas på att min sambos arbetsplats tillåter han kan vara hemma några månader utan lön så jag är hemma 8 månader och han 5 månader (3 av dem utan inkomst), så barnet först behöver börja omkring 1 års åldern.
Här får man dock som gravid och offentlig anställd gå hem 8 veckor innan beräknad förlossning med full lön. Så det känns lyxigt.
Vilken vecka är du i? Tyckte att allt sånt blev bättre efter ca vecka 9-10 nånting. Men mycket vatten och frukt (typ bara satsumas som är megacravingen ) hjälper mig samt att se till att äta lite och ofta så att magen har o jobba med och inte blir tom ellerjättefull.
Att det drar och spänner är växtvärk och det är bara att ha bra byxor och trosor så att magen får stöd och sen röra dig i lagom tempo så att du får vilat magen och ligamenten
Håller med om att äta ofta och lite. Sen mjuka mammabyxor. Inget som trycker eller knappt nuddar magen!Är det någon som sitter på ett supertips till svullen mage? Tycker det drar, spänner och gör ont i magen plus att jag är väldigt uppblåst härligt. Vet inte riktigt vad jag ska göra förutom att äta fibrer och dricka vatten...
Gillar du värmekudde? Tyckte jag var skönt när det spände och drog, dock senare i grav men kanske hjälper?Är det någon som sitter på ett supertips till svullen mage? Tycker det drar, spänner och gör ont i magen plus att jag är väldigt uppblåst härligt. Vet inte riktigt vad jag ska göra förutom att äta fibrer och dricka vatten...
Jag börjar med kikhosta nästa vecka. Ska fråga om jag kan ta säsongsinfluensa samtidigt faktiskt. Väntar lite till med covid efter det
Man kan ta alla 3 samtidigt så tänker absolut det går fint att ta kikhosta och infl samtidigt om du önskar.När jag berättade på jobbet hade inget misstänkt. Däremot trodde en jag gjort bröstoperation. Åh vad jag hatar dessa uppsvällda bröst. Och den stora gravidmagen jag pratade om innan... fes konstant i tre dagar så nu är den borta. Glammigt att vara gravid
Tyvärr var det inte min tur denna gången heller... Mina smärtor i magen blev värre och slutade i missfall i v 12+0. Lycka till framöver i tråden.
Beklagar verkligen! Ta hand om er!Tyvärr var det inte min tur denna gången heller... Mina smärtor i magen blev värre och slutade i missfall i v 12+0. Lycka till framöver i tråden.