Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nämen fyyy vilken morgon! :yuck: Hoppas allt elände är avklarat för den här dagen och att du mår som en liten prinsessa resten av den!
Åh fy fan, vilken morgon, du har mina fulla sympatier. Men nu kan det knappast bli värre, eller hur? :D kör hårt, det kommer gå toppenbra på föreläsningen!
Åhnej stackare. Vilken jobbig start på dagen.

Överlevde dagen men var helt matt. Har haft huvudvärk typ hela veckan och som jag har svårt att få att släppa. Har nog varit lite för intensivt med jobbresor och aktiviteter. Det hela toppas med begravning idag för en kompis vars barn dog i magen i v. 40 och lillebrors 30 årsfest imorgon. Måste verkligen vila ikväll.

Överlevde dagen men var helt matt. Har haft huvudvärk typ hela veckan och som jag har svårt att få att släppa. Har nog varit lite för intensivt med jobbresor och aktiviteter. Det hela toppas med begravning idag för en kompis vars barn dog i magen i v. 40 och lillebrors 30 årsfest imorgon. Måste verkligen vila ikväll.
Kram :heart

Dagens test (inte morgonurin) är betydligt starkare än morgontestet för två dagar sen, så nu ska jag sluta testa och njuta av detta samt hålla varenda tumme som finns att denna lilla tänker stanna kvar tiden ut.

Ska ringa mvc på måndag då jag även ska ha remiss till SpecMVC iom det sena missfallet i mars.

Dagens test (inte morgonurin) är betydligt starkare än morgontestet för två dagar sen, så nu ska jag sluta testa och njuta av detta samt hålla varenda tumme som finns att denna lilla tänker stanna kvar tiden ut.

Ska ringa mvc på måndag då jag även ska ha remiss till SpecMVC iom det sena missfallet i mars.

Glömde bilden 🙈
56BC3C18-9DFA-4B3E-BCE8-498E459E5B84.webp

Grattis!

Nu har vi varit på hälsosamtal och "halvinskrivning" typ. På parkeringen hejade jag på en kollega, i korridoren på en bekant och i väntrummet ytterligare en bekant. Hur ofta är det två vuxna människor utan större krämpor går in på VC tillsammans? Känns som att chansen är ganska ska stor att man ska till MVC då. :grin: Svårt att hålla saker hemliga i en kommun med typ fem invånare...

Har pratat med MVC nu.
Fick tid bokad i början av oktober och önskade samma BM som senaste graviditeten (Den som slutade i sent missfall). Bad hon som ringde att min BM ska ringa tillbaka så hon kan skicka remiss till specMVC på en gång..

Har idag mått lite illa på eftermiddagen och tröttheten har slagit till.. Senaste graviditeterna har jag varit konstant trött, så får se hur det blir denna gång.
Jag tar gärna vilka problem som helst denna gång, bara den lilla stannar tiden ut och mår bra.

Alltså, en fråga: Har man ligament som fäster i livmodern för att hålla den uppe? Jag tyckte det lät så märkligt. Vad sitter det fast i? När jag läste anatomi så tyckte jag att jag lärde mig att ligament fäster i ben. Jag tycker mig komma ihåg att det finns ligament som fäster i bäckenets framsida som hindrar att bukinnehållet vandrar ner helt galet i låren, men de fäster ju i ben och har uppgifter även utan stor livmoder.

Jag läste på Facebook för ett tag sedan att det finns ligament i brösten och tänkte "bullsh*t" men nu blir jag osäker när det låter som det finns ligament som fäster i alla vävnader. :D

Igår var vi på hälsosamtal på MVC.
Men det känns fortfarande inte som att jag är gravid, förutom lite öm i brösten. Det kommer nog bli mera verkligt efter ultraljudet.

Hur mår ni? Brösten ömmar, illamående när man inte ätit på typ 2 timmar. Börjar bli väldigt trött. Så förhoppningsvis blir det inte värre för då är det fullt hanterbart. :up: ställde mig på vågen och har gått upp 1kg nu i v 10. Ser fram emot kub så man ska få se det lilla livet :love:

Imorgon går jag in i v 13, känns lite som en milstolpe att v 12 är över även om det inte är några garantier. På måndag ska jag göra tidigt ultraljud så då får jag förhoppningsvis se om det verkligen är någon där inne :love: Känns välbehövligt eftersom jag mår oförskämt bra och inte har mycket symptom. Lite smått illamående ibland, lite molvärk ibland och dålig aptit ibland, men tröttheten jag hade i början är borta.

Jag har haft några små blödningar 2-3 gånger, men det verkar vara normalt även om jag blir lite orolig när det händer.

Kul att höra hur det går för er andra, nu är vi ju ett litet gäng!

Jag är konstant lite illamående och jag vet att det finns folk som har det så mycket värre så jag bör inte klaga men det börjar gå mig på nerverna. Framför allt blir jag stressad över att inte få i mig vitamintabletterna, jag får kväljningar bara av tanken på att ha en i munnen. Jag läste någonstans att illamående har en effekt av att skydda fostret genom att mamman mer håller sig borta från sådant som kan vara skadligt, men det känns verkligen inte som att det har någon skyddande effekt utan mer en skadlig om mamman knappt kan äta vanlig näringsrik mat utan bara vill äta bröd och juice. Haha, så less jag tydligen är. :laugh: Jag är så känslig för att inte må 100 % bra, jag har haft det alldeles för lätt i livet på det viset. Förlåt.

I övrigt så känns det inte som jag greppat alls att vi ska ha barn. Jag känner mig typ likgiltig nu vilket känns lite oroande.

KUB nu på eftermiddagen. Blev flyttad två dagar tillbaka så nytt beräknat datum är 28/2. Fortsätter dock att hänga i vårtråden tänker jag.

Har ju inte sett den lille på 6 veckor och nu hade det såklart hänt massor. Hen var fullt vaken och vinkade med sina små händer. 😍Allt såg bra ut. Vi fick risk 1:20 000 på trisomi 13 och 18 och 1:15 000 på trisomi 21.

Nästa besök hos bm är 10/9 och vi bokade redan idag RUL som blir 11/10

Mars

28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)[/QUOTE]

Jag är konstant lite illamående och jag vet att det finns folk som har det så mycket värre så jag bör inte klaga men det börjar gå mig på nerverna. Framför allt blir jag stressad över att inte få i mig vitamintabletterna, jag får kväljningar bara av tanken på att ha en i munnen. Jag läste någonstans att illamående har en effekt av att skydda fostret genom att mamman mer håller sig borta från sådant som kan vara skadligt, men det känns verkligen inte som att det har någon skyddande effekt utan mer en skadlig om mamman knappt kan äta vanlig näringsrik mat utan bara vill äta bröd och juice. Haha, så less jag tydligen är. :laugh: Jag är så känslig för att inte må 100 % bra, jag har haft det alldeles för lätt i livet på det viset. Förlåt.

I övrigt så känns det inte som jag greppat alls att vi ska ha barn. Jag känner mig typ likgiltig nu vilket känns lite oroande.

Jag mår också illa i stort sett dagligen. För mig hjälper lergigan och att äta med täta intervaller. Får också kväljningar av vitaminerna. De är typ beiga och luktar jävligt illa. Har en annan burk med folsyra (som dock inte innehåller järn) som jag tar vissa dagar när jag inte får ner de andra.

KUB nu på eftermiddagen. Blev flyttad två dagar tillbaka så nytt beräknat datum är 28/2. Fortsätter dock att hänga i vårtråden tänker jag.

Har ju inte sett den lille på 6 veckor och nu hade det såklart hänt massor. Hen var fullt vaken och vinkade med sina små händer. 😍Allt såg bra ut. Vi fick risk 1:20 000 på trisomi 13 och 18 och 1:15 000 på trisomi 21.

Nästa besök hos bm är 10/9 och vi bokade redan idag RUL som blir 11/10
Skönt med så fina siffror! Det är så häftigt vad utvecklade de är redan så tidigt :love:

Hur mår ni? Brösten ömmar, illamående när man inte ätit på typ 2 timmar. Börjar bli väldigt trött. Så förhoppningsvis blir det inte värre för då är det fullt hanterbart. :up: ställde mig på vågen och har gått upp 1kg nu i v 10. Ser fram emot kub så man ska få se det lilla livet :love:
Jag är ju ganska många veckor efter er andra (gick in i V 5 igår), men det jag märker av än så länge är lite illamående ibland, ömma bröst och en extrem trötthet.
Jag kan som sagt ta vad som helst denna gången, bara vi får en frisk liten om 8 månader.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 161
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 469
Senast: Sel
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024