Vad skönt att läsa här och känna igen sig i så mycket. Vår lille plutt är 14 månader och har varit hemma med pappa i tre veckor nu. Jag är helt slut efter jobbet och måste även jobba en del på kvällarna och helgerna, känns inte som att jag räcker till att vara en bra mamma också. Men lilleman STORMTRIVS med att vara pappas pojk. Det är förstås skönt, samtidigt som det svider lite att han knappt tittar åt mig när jag kommer hem efter en lång dag på jobbet. Dock är han fortfarande väldigt noga med att han ska ammas, och han är för söt när han snuttar en liten stund, sätter sig upp och ger mig en puss och säger "tack taack" för att sedan ila vidare i full fart till något upptåg.
För det mesta är han ett oerhört charmigt busfrö men han blir även djupt kränkt av minsta lilla sak han inte får lov att göra. Viker sig dubbel på golvet och gråter, försöker man trösta så bara han skakar på huvudet, sparkar och skriker ännu högre.
Min bror har en jättejobbig inskolning med deras dotter nu, hon bara gråter och gråter, så det känns väldigt skönt att vår pojk ska vara hemma med pappa till slutet av februari... även om det kanske egentligen är nu det hade gått som bäst att skola in honom, för just nu är han inte det minsta blyg utan springer glatt fram till främlingar och tittar inte efter oss föräldrar alls. Lär säkert ändra sig lagom till inskolning.
För det mesta är han ett oerhört charmigt busfrö men han blir även djupt kränkt av minsta lilla sak han inte får lov att göra. Viker sig dubbel på golvet och gråter, försöker man trösta så bara han skakar på huvudet, sparkar och skriker ännu högre.
Min bror har en jättejobbig inskolning med deras dotter nu, hon bara gråter och gråter, så det känns väldigt skönt att vår pojk ska vara hemma med pappa till slutet av februari... även om det kanske egentligen är nu det hade gått som bäst att skola in honom, för just nu är han inte det minsta blyg utan springer glatt fram till främlingar och tittar inte efter oss föräldrar alls. Lär säkert ändra sig lagom till inskolning.