Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var på NTFs föreläsning idag om barnsäkerhet i bil. Oooh vilken hel vetenskap det är med bilbarnstolar! Jag trodde till exempel att det var babyskyddet som gällde nästan upp till ett år men det var ju så snart bebisen kan sitta stadigt som man ska byta... Hade ingen aning! De hade med några olika bilbarnstolar och jösses, vilka klumpar det är! Hur i hela friden bär ni er åt, ni med flera barn? Jag har alltid trott att en vanlig femsitsig bil räcker om man är två vuxna och tre barn men det kan väl inte gå? Min kompis och jag har samåkt med våra bebisar och när båda babyskydden sitter i så är det extremt trångt i mittensätet. Vi har knött ned min väldigt lilla mamma där en gång men en bilbarnstol skulle absolut inte få plats.
Nu inser jag hur smidigt babyskyddet är! Bara att bära med sig, ställa i kundvagnen när man handlar, gunga bebisen i när man väntar på att komma in till bvc... Ser inte alls fram emot bytet till bilbarnstol.
+1 på det, vi har redan köpt nästa stol och jag tror fasen att den tar upp halva källaren just nuVar på NTFs föreläsning idag om barnsäkerhet i bil. Oooh vilken hel vetenskap det är med bilbarnstolar! Jag trodde till exempel att det var babyskyddet som gällde nästan upp till ett år men det var ju så snart bebisen kan sitta stadigt som man ska byta... Hade ingen aning! De hade med några olika bilbarnstolar och jösses, vilka klumpar det är! Hur i hela friden bär ni er åt, ni med flera barn? Jag har alltid trott att en vanlig femsitsig bil räcker om man är två vuxna och tre barn men det kan väl inte gå? Min kompis och jag har samåkt med våra bebisar och när båda babyskydden sitter i så är det extremt trångt i mittensätet. Vi har knött ned min väldigt lilla mamma där en gång men en bilbarnstol skulle absolut inte få plats.
Nu inser jag hur smidigt babyskyddet är! Bara att bära med sig, ställa i kundvagnen när man handlar, gunga bebisen i när man väntar på att komma in till bvc... Ser inte alls fram emot bytet till bilbarnstol.
Det är hopplöst, jag förstår inte hur vi ska få plats med 2 bakåtvända stolar. Men Noras bör ta mindre plats än den storasyster har, annars kommer min man inte kunna köra bil förrän vi har vänt storasyster framåtVar på NTFs föreläsning idag om barnsäkerhet i bil. Oooh vilken hel vetenskap det är med bilbarnstolar! Jag trodde till exempel att det var babyskyddet som gällde nästan upp till ett år men det var ju så snart bebisen kan sitta stadigt som man ska byta... Hade ingen aning! De hade med några olika bilbarnstolar och jösses, vilka klumpar det är! Hur i hela friden bär ni er åt, ni med flera barn? Jag har alltid trott att en vanlig femsitsig bil räcker om man är två vuxna och tre barn men det kan väl inte gå? Min kompis och jag har samåkt med våra bebisar och när båda babyskydden sitter i så är det extremt trångt i mittensätet. Vi har knött ned min väldigt lilla mamma där en gång men en bilbarnstol skulle absolut inte få plats.
Åh, då passar jag på att fråga. Vi har insett att vi snart behöver byta från babyskydd till bilbarnstol. Det jag inte fattat är om stolen vanligtvis har adapter eller om man fäster den med bilbältet?Bilbarnstolar är något av ett nördämne för mig så fråga gärna om ni funderar på nåt! Absolut är stol nr 2 ofta rejält skrymmande och man inser vad illa anpassade merparten av bilar är för att härbärgera ett par-tre ungar i stolar samt vuxna. Men det är milsvid skillnad mellan bilar med. Nu har ju jag världens monsterbil numera så allt får plats älskar den (utom på trånga parkeringsplatser... )
Det finns några varianter som har gemensam bas med vissa babyskydd där man då kan köpa bara själva stolen och klicka i. Men det vanligaste är att man fäster med bilbälte och det skulle jag rekommendera, då det bara är sådana stolar som är godkända till 25 kg och alltså räcker längre. Isofix är max 18 kg vanligen. I-size stolar har även längdgräns på 105 cm.Åh, då passar jag på att fråga. Vi har insett att vi snart behöver byta från babyskydd till bilbarnstol. Det jag inte fattat är om stolen vanligtvis har adapter eller om man fäster den med bilbältet?
Har du några förslag på bra modeller i mellanprisklass som vi kan börja kika på? Helst inte för stor och klumpig men vi har en BMW 5-serie som är rätt rymlig så det är inte det som helt avgör. Säkerheten är helt klart viktigast
Åh, tack för snabbt svar! Är ju en djungel det där!Det finns några varianter som har gemensam bas med vissa babyskydd där man då kan köpa bara själva stolen och klicka i. Men det vanligaste är att man fäster med bilbälte och det skulle jag rekommendera, då det bara är sådana stolar som är godkända till 25 kg och alltså räcker längre. Isofix är max 18 kg vanligen. I-size stolar har även längdgräns på 105 cm.
Lika på Britax Maxway eller Axkid minikid. Två favoriter i rimlig prisklass som är rymliga och bra. Räcker länge på längden och går till 25 kg. tar inte jättestor plats heller men det beror mycket på hur man monterar dem med.
Åh, tack för snabbt svar! Är ju en djungel det där!
Var på NTFs föreläsning idag om barnsäkerhet i bil. Oooh vilken hel vetenskap det är med bilbarnstolar! Jag trodde till exempel att det var babyskyddet som gällde nästan upp till ett år men det var ju så snart bebisen kan sitta stadigt som man ska byta... Hade ingen aning! De hade med några olika bilbarnstolar och jösses, vilka klumpar det är! Hur i hela friden bär ni er åt, ni med flera barn? Jag har alltid trott att en vanlig femsitsig bil räcker om man är två vuxna och tre barn men det kan väl inte gå? Min kompis och jag har samåkt med våra bebisar och när båda babyskydden sitter i så är det extremt trångt i mittensätet. Vi har knött ned min väldigt lilla mamma där en gång men en bilbarnstol skulle absolut inte få plats.
Jag har skrikit till (blir ju liksom en effekt av provbitandet ) och då tycker jag Nora ändå verkar förstå att det kanske inte var en så bra idé. Blir lite som med valpar tycker mest det är när hon är lite trött och frustrerad som hon bitit, det är inte ofta det hänt.Nelia ca 4.5 månader har en tand som börjar titta fram . Samtidigt har hon börjat prova att bita i tutten. Är det bara att stå ut eller kan man få dem att förstå att det inte är önskvärt? Har ju tänkt att amma några fler månader iaf.
Loke har haft svårt att andas inatt pga förkylningen. Det blir ett besök på sjukhuset idag, hoppas inte han fått förkylningsastma eller något värre