Känner igen det där! Vi har haft det precis så! Vi har försiktigt trappat upp portionerna enligt rekommendation från bvc, typ 1/4 portion en vecka, en halv en vecka, 3/4 en vecka och är nu uppe i full portion gröt morgon och kväll och två måltider däremellan med ungefär samma mängd av mat. Nu tycker jag dock att amningen är mer poppis igen. Det jag gjort för att han ska amma är att efter tips här i tråden inte erbjuda hela tiden utan försöka vänta in hungern samt att amma honom innan maten och inte efter. Kanske läge att ringa bvc för att få råd kring upptrappning av mat? Man vill ju inte att de ska ha ont i magen...Vi har fått något av ett bekymmer här...
Loke är inte intresserad av att amma mer än på kvällen och natten. På dagen är det supersvårt att få honom och amma. Det har blivit mer och mer såhär sen vi började med smaksensationer och nu har vi kört gröt i en vecka. Han ÄLSKAR gröt och mat och är så intresserad när vi äter.
Jag vet inte hur jag ska göra? Jag försöker verkligen amma så fort han visar att han är hungrig men han bara släpper och sätter sig upp i famnen.
Känns lite för tidigt att börja med mat när han är 5 månader...