@Schleten Så här kan du inte ha det längre, jag lider så med dig! Vi hade 3 såna helvetesveckor innan vi märkte att Idun var mjölkallergiker och det önskar jag inte min värsta fiende. Har ni verkligen utrett mjölkallergi? Idun var så känslig att hon reagerade på att jag åt en näve chips som det var mjölkpulver i. Mjölkfri ersättning finns på apoteket och du kan köpa det själv. Om du misstänker att det är mjölkallergi kan du få ersättningen på recept så den inte blir så dyr. Sen har vi även gillat Kolicin istället för Sempers magdroppar. Det är ju mjölk i typ allting, så det går åt att läsa på alla innehållsförteckningar för att det ska gå att hålla sig "ren". Sen tar det ju typ en vecka innan man helt ser effekt. Med Idun märkte vi det med blöjorna direkt - hon bajsade 12-15 blöjor per dag när jag åt mjölk, nu bajsar hon 0-2 ggr/dag istället.
Anyway, glöm inte att du har Kry-appen också! Den är gratis för barn och du kan ex få recept på mjölkfri ersättning från dem också. Sen tror jag att det kan vara bra att ringa dit någon gång mitt i natten när det är riktigt illa, så att du får i journalen att ert läge är ohållbart.
Jag tycker att BVC är rätt loja när det kommer till kolikbebisar. När vi sökte med Idun och hon sov 7-8 timmar per dygn max fick vi bara höra att "kolikbebisar sover dåligt". Jag vet att det finns lite att göra, men att sova så lite som du gör just nu är farligt på sikt. Ni behöver uppenbarligen hjälp. Skickar massa styrka iaf och hoppas innerligt att det ger sig vid 3 månader när mycket kolik går över. Men är det allergi lär det ju hålla i sig ändå.