Har hängt med i tråden men inte skrivit så mycket själv. Men nu får det bli en liten uppdatering!
Vecka 35 nu (34+5) och nedräkningen har liksom påbörjats, 36 dagar kvar till BF! Jobbar denna veckan och två till. Känns overkligt att jag ska gå hem från jobbet och liksom inte kommer tillbaka på ett år! Sjukt! Men också väldigt härligt.
Mår bra fortfarande, men har börjat få en del halsbränna och sover ganska dåligt så är trött hela tiden känns det som, men det funkar.
Vi har varit på föräldrautbildning och profylaxkurs och de var väldigt bra båda två. Ska gå på gravidyoga på onsdag som hänger ihop lite med profylaxen och känns som att det kommer bli en bra förberedelse inför förlossningen. Har för övrigt blivit tipsad om från flera olika håll om att läsa boken "Föda utan rädsla" som förberedelse för förlossningen, nu har jag inte hunnit läsa den än men skickar med det här i tråden. Tänkte själv börja läsa den när jag går hem på föräldraledigheten.
Kom på att jag hade sagt att jag skulle visa bilder på resultatet från mina drabbningar med symaskinen, det kommer här!
Har sytt en tjock filt/täcke så att Fröet kan ligga på golvet utan att frysa
En vimpel till Fröets rum. OM namnet vi har tänkt upp passar på den lille som kommer ut så har jag tänkt att sy hans namn på den, men avvaktar lite med det tills vidare
En skötdyna som vi ska ha i skötväskan. Sydd i vattenavisande tyg och är vadderad så den är mjuk. Går att rulla ihop och sätta ett resårband runt så den tar liten plats i väskan
Två blöjpåsar till skötväskan
Babynest
Lite närmare bild
Napphållare
Fyra dregglisar
Två filtar
Sänghimlen har jag gjort av gardiner från IKEA, en ljusslinga och en gammal lampskärm. Har även knåpat ihop drömfångaren själv. Spjälsängskyddet är också made by me.
Slutligen så blev babygymet klart igår kväll!
Har varit så himla kul att sy och pyssla till Fröet och i början så ville jag inte ge mig på några svårare saker, men idag tänker jag nog goolga efter några mönster på både bodysar och byxor. Vi får se hur det går!
Nu till en helt annan fråga! Har ni bestämt namn än?
Vi har ett tjejnamn och ett killnamn på lager. Andranamn vet vi lite hur vi tänker men inget bestämt. UL visade ju på en pojke men man vet ju aldrig, och man vet ju heller inte om namnet passar på bebisen som kommer ut, så vi har sagt att vi bestämmer oss när vi får träffa Fröet. Och Fröet har ju varit ett helt utmärkt arbetsnamn!
På tal om namn, hur tänker ni kring dop?