Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja tråkigt har jag förstått att det blir, 2h i ett väntrum, när jag jobbar 7 minuter därifrån, frustrerande...!
Vad exakt var vidrigt? Smakar det pecka eller är det en extra obehaglig provtagning?

Jag fick vänta i ett av deras rum typ. Med säng och tv. Ja det man fick dricka var vidrigt!

Börjat få "mensvärk" till o från de senaste dagarna, känns ganska ordentligt ibland. Verkar inte hänga samman med när livmodern drar ihop sig. Har inte haft ngn molvärk alls under graviditeten så detta är något nytt. Om inte magen blir hård är det väl ingen förvärk iaf :confused: Någon annan som upplevt liknande såhär kring v30?

Börjat få "mensvärk" till o från de senaste dagarna, känns ganska ordentligt ibland. Verkar inte hänga samman med när livmodern drar ihop sig. Har inte haft ngn molvärk alls under graviditeten så detta är något nytt. Om inte magen blir hård är det väl ingen förvärk iaf :confused: Någon annan som upplevt liknande såhär kring v30?
Har haft så ett par av graviditeterna. Brukar bero på att livmodern har någon tillväxtperiod. Men om du är orolig så ring bm eller förlossningen och hör vad de säger :)

Jag hade faktiskt också lite mensvärk 1-2 dagar någon gång denna veckan. Absolut inte mycket men när det kom hann jag tänka att nu är det snart dags för mens till jag kom på att jag var gravid och inte har mens ;) Men har inte känt av några sammandragningar eller något annat konstigt så har inte lagt så stor vikt vid det.

Jag har också fått mensvärk från vecka 31 ungefär. Håller i typ någon minut och sen försvinner det. Har heller aldrig haft någon växtvärk alls under graviditeten så för min del så tror jag att det är lätta förvärkar jag känner.

Jag har haft en hel del känsla av mensvärk sedan v.29-30, men uppfattar det som förvärkar eftersom det kommer i samband med sammandragningar och tycks öka av stress.

Förlossningsbrev, är det något ni kommer skriva? Misstänker att min bm kommer ta upp det på torsdag när jag ska dit, men jag har inte en aning om vad jag ska skriva i ett sånt i så fall :crazy:

På onsdag är det tillväxtultraljud och läkarundersökning av tappen. Det sistnämnda känns sådär lagom spännande, men ska bli skoj att se liten igen. Misstänker att han lagt sig med huvudet neråt nu för helt plötsligt kan jag andas igen :D

Förlossningsbrev, är det något ni kommer skriva? Misstänker att min bm kommer ta upp det på torsdag när jag ska dit, men jag har inte en aning om vad jag ska skriva i ett sånt i så fall :crazy:

Nej kommer inte skriva förlossningsbrev. Förra gången skrev jag bara att jag ville försöka föda utan medicinsk smärtlindring. Känner mig trygg i att kunna uttrycka tankar och önskemål under förlossningens gång. Skulle så inte vara fallet har jag ändå inga önskemål annat än vård utifrån behov.

@Sedna
Så känner jag också. Har aldrig skrivit något förlossningsbrev de andra gångerna, men denna bm verkar vilja att man iaf ska skriva något..
Själv är jag glad om jag hinner in till fl innan ungen kommit ut.

Vi verkar vara en hel del i denna tråd med mensvärk till o från. Känns betryggande att inte vara ensam om det även om det inte är något att hurra för att andra också har ont.

Jag kommer skriva ett förlossningsbrev (förutsatt att det blir "vanlig" FL, ska på samtal nästa v). Tänkte dock hålla det kort och bara ta med det som känns absolut viktigast att de känner till, vilket är mitt hälsotillstånd och hur det kan påverka en FL. Annars är jag rädd att det missas om jag skriver massa lull runtom..

Jag kommer nog också skriva ett förlossningsbrev. Blir absolut inget långt men ska försöka få med några saker som jag tycker är viktiga för min del och som jag vill att dom ska ha koll på. Men som jag sa till sambon är det ju svårt att veta hur man vill ha saker och ting när man aldrig gjort det ;) Så jag sa till honom att är jag helt väck och inte får fram vad jag vill så vet ju du hur jag brukar vilja ha det ;) Haha snacka om att lägga över ansvaret på honom :P

På onsdag är det tillväxtultraljud och läkarundersökning av tappen. Det sistnämnda känns sådär lagom spännande, men ska bli skoj att se liten igen. Misstänker att han lagt sig med huvudet neråt nu för helt plötsligt kan jag andas igen :D
Läkarundersökning av tappen? Du har säkert skrivit det, men är det på grund av konisering?

Läkarundersökning av tappen? Du har säkert skrivit det, men är det på grund av konisering?
Ja pga konisering. Varför förstår jag dock inte, för de gjorde ingen koll när jag väntade minsta dottern -15. Antar att de glömde bort det/många olika bm utan större koll på läget.
Och henne gick jag över 11 dagar med så risken att jag börjat öppna mig eller föda för tidigt nu är nog inte speciellt stor.

Ja pga konisering. Varför förstår jag dock inte, för de gjorde ingen koll när jag väntade minsta dottern -15. Antar att de glömde bort det/många olika bm utan större koll på läget.
Och henne gick jag över 11 dagar med så risken att jag börjat öppna mig eller föda för tidigt nu är nog inte speciellt stor.
Jag har också gjort en konisering men inte blivit erbjuden någon koll av tappen. Lite rädd att man öppnar sig för tidigt eller får svårt att öppna sig :nailbiting:

Någon annan som vart med om att hjärtljuden har ändrat sig? Sist jag var hos BM så mättes hjärtljuden till 127-130 men brukar annars ligga på 145-155. Kändes som en så stor skillnad. :confused:
Hjälper inte att fråga min BM heller då mitt förtroende för henne inte är så stort. Känns inte som att hon har någon större koll tyvärr. :(

Någon annan som vart med om att hjärtljuden har ändrat sig? Sist jag var hos BM så mättes hjärtljuden till 127-130 men brukar annars ligga på 145-155. Kändes som en så stor skillnad. :confused:
Hjälper inte att fråga min BM heller då mitt förtroende för henne inte är så stort. Känns inte som att hon har någon större koll tyvärr. :(
Det är helt normalt och beror nog på hur vaken och aktiv bebisen är. Det har varierat likadant här :)

Som ovan säger helt normalt. BM mäter ganska kort och tar ett värde. När jag låg med sådan mätare som mäter hjärtljuden hela tiden, i en timme, hoppade siffrorna jättemkt. Och det var jättebra - friskt och dynamiskt hjärta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 289
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka