Låter obehagligt med svullnaden @Tingeling84 , hoppas att du slipper det denna gång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja tråkigt har jag förstått att det blir, 2h i ett väntrum, när jag jobbar 7 minuter därifrån, frustrerande...!
Vad exakt var vidrigt? Smakar det pecka eller är det en extra obehaglig provtagning?
Har haft så ett par av graviditeterna. Brukar bero på att livmodern har någon tillväxtperiod. Men om du är orolig så ring bm eller förlossningen och hör vad de sägerBörjat få "mensvärk" till o från de senaste dagarna, känns ganska ordentligt ibland. Verkar inte hänga samman med när livmodern drar ihop sig. Har inte haft ngn molvärk alls under graviditeten så detta är något nytt. Om inte magen blir hård är det väl ingen förvärk iaf Någon annan som upplevt liknande såhär kring v30?
Börjat få "mensvärk" till o från de senaste dagarna, känns ganska ordentligt ibland. Verkar inte hänga samman med när livmodern drar ihop sig. Har inte haft ngn molvärk alls under graviditeten så detta är något nytt. Om inte magen blir hård är det väl ingen förvärk iaf Någon annan som upplevt liknande såhär kring v30?
Hade det för några veckor sedan. Är nu i v 30. Inte mysigt alls! Hade mycket i början av graviditeten också.@Mulles_matte , @Pengy
Skönt att jag inte verkar vara ensam, då är det säkert bara en tillväxtspurt eller något
Förlossningsbrev, är det något ni kommer skriva? Misstänker att min bm kommer ta upp det på torsdag när jag ska dit, men jag har inte en aning om vad jag ska skriva i ett sånt i så fall
Läkarundersökning av tappen? Du har säkert skrivit det, men är det på grund av konisering?Förlossningsbrev, är det något ni kommer skriva? Misstänker att min bm kommer ta upp det på torsdag när jag ska dit, men jag har inte en aning om vad jag ska skriva i ett sånt i så fall
På onsdag är det tillväxtultraljud och läkarundersökning av tappen. Det sistnämnda känns sådär lagom spännande, men ska bli skoj att se liten igen. Misstänker att han lagt sig med huvudet neråt nu för helt plötsligt kan jag andas igen
Ja pga konisering. Varför förstår jag dock inte, för de gjorde ingen koll när jag väntade minsta dottern -15. Antar att de glömde bort det/många olika bm utan större koll på läget.Läkarundersökning av tappen? Du har säkert skrivit det, men är det på grund av konisering?
Jag har också gjort en konisering men inte blivit erbjuden någon koll av tappen. Lite rädd att man öppnar sig för tidigt eller får svårt att öppna sigJa pga konisering. Varför förstår jag dock inte, för de gjorde ingen koll när jag väntade minsta dottern -15. Antar att de glömde bort det/många olika bm utan större koll på läget.
Och henne gick jag över 11 dagar med så risken att jag börjat öppna mig eller föda för tidigt nu är nog inte speciellt stor.
Det är helt normalt och beror nog på hur vaken och aktiv bebisen är. Det har varierat likadant härNågon annan som vart med om att hjärtljuden har ändrat sig? Sist jag var hos BM så mättes hjärtljuden till 127-130 men brukar annars ligga på 145-155. Kändes som en så stor skillnad.
Hjälper inte att fråga min BM heller då mitt förtroende för henne inte är så stort. Känns inte som att hon har någon större koll tyvärr.
Som ovan säger helt normalt. BM mäter ganska kort och tar ett värde. När jag låg med sådan mätare som mäter hjärtljuden hela tiden, i en timme, hoppade siffrorna jättemkt. Och det var jättebra - friskt och dynamiskt hjärta.Någon annan som vart med om att hjärtljuden har ändrat sig? Sist jag var hos BM så mättes hjärtljuden till 127-130 men brukar annars ligga på 145-155. Kändes som en så stor skillnad.
Hjälper inte att fråga min BM heller då mitt förtroende för henne inte är så stort. Känns inte som att hon har någon större koll tyvärr.