Tack alla för omtanken. Visste att det skulle ske men hade hoppats på att förlossningen skulle startat lite tidigare men men.
Ja det tror jag med
Ja det tror jag med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beklagar sorgenMin mormor gick ju bort igår kl 8... hade ju hoppats att hon skulle hinna se liten innan. Men får hoppas hon är med när det väl är dags![]()
Ska försöka komma ihåg att redan nu planera in ett bra sarkastiskt svar till om nån frågar mig. Jag vet bara inte vad...Har tack och lov en bättre dag i dag än i helgen. Dessutom ensam hemma med sonen.
Att sen två grannar och en kompis hunnit med att fråga om den inte kommit än är en annan sak.
blev du det förra gången? igångsatt menar jag.Ska till bm imorgon och funderar på att be henne kolla om det är något som hänt i alla fall. Och ev be om hinnsvepning?
Börjar bli nervös för att behöva bli igångsatt igen.
blev du det förra gången? igångsatt menar jag.
hur är det? hört att det blir en jobbigare förlossning? :/
Ja, Blev igångsatt sist (strax innan bf dock, pga havandeskapsförgiftning). Hade en jobbig förlossning och vill därför inte bli igångsatt igen (sen är det såklart svårt att veta hur det skulle blivit om det fått komma igång naturligt).blev du det förra gången? igångsatt menar jag.
hur är det? hört att det blir en jobbigare förlossning? :/
okej. låter lugnande för sist på mitt bm besök snackade vi om min sista dag, den 24e och jag tänkte bara: så länge vill jag inte vänta.Jag blev igångsatt sist. Fick höra innan att det kunde ta lång tid, upp till 2dygn innan nåt hände. Men jag kom in vid 15, de satte in "påsen" eller va det är man får vid 16. Kl 20 kom värkarna igång, hade krystvärkar i 6min sen är Iris född 23.53Så det är nog väldigt olika
![]()
Ja, Blev igångsatt sist (strax innan bf dock, pga havandeskapsförgiftning). Hade en jobbig förlossning och vill därför inte bli igångsatt igen (sen är det såklart svårt att veta hur det skulle blivit om det fått komma igång naturligt).
Ska till bm imorgon och funderar på att be henne kolla om det är något som hänt i alla fall. Och ev be om hinnsvepning?
Börjar bli nervös för att behöva bli igångsatt igen.
Jag har aldrig blivit kollad hos vanliga bm så inte standard iaf.Jag ska också till bm imorgon och då har jag 7 dagar kvar till BF. Är det vanligt att de kollar om nått har hänt nu när det börjar närma sig eller får man be om det så ifall? Idag har jag haft mycket sammandragningar eller förvärkar samt lite ilningar neråt så vore intressant att veta om nått är på gång. Är också nervös över att behöva bli igångsatt, känns som det ofta blir jobbigare förlossningar då även om det självklart inte gäller alla.
Jag ska också till bm imorgon och då har jag 7 dagar kvar till BF. Är det vanligt att de kollar om nått har hänt nu när det börjar närma sig eller får man be om det så ifall? Idag har jag haft mycket sammandragningar eller förvärkar samt lite ilningar neråt så vore intressant att veta om nått är på gång. Är också nervös över att behöva bli igångsatt, känns som det ofta blir jobbigare förlossningar då även om det självklart inte gäller alla.
jo det är det väl. wohoo, en del 2 ;DUrsäkta - men någon dom har koll? Är det fortfarande max 2 000 inlägg/tråd? Då behöver vi en del två inom fem inlägg.
okej. låter lugnande för sist på mitt bm besök snackade vi om min sista dag, den 24e och jag tänkte bara: så länge vill jag inte vänta.
men jag har iaf lite förvärkar varje kväll/eftermiddag. känner igen smärtan fast det är betydligt mildare, så man hoppas alltid någonting är på gång. än så länge så har jag chansen att pricka in bf dagen. hade varit roligt![]()