Hur mycket ser era barn på Tv/padda? Jag tycker att W sett ganska lite på TV och padda använder han typ aldrig men för någon vecka sen när vi var hemma sjuka hela familjen blev det en hel del tv tittande. Eller rättare sagt på Pippi Långstrump och det känns på riktigt som om han har blivit beroende av Pippi Idag fick han värdens utbrott för att han ville äta mat framför Pippi, vilket han inte fick. Så han åt varken middag eller kvällsmacka Bara hoppas att detta är någon fas som snart går över
Man får ju beundra hans beslutsamhet iaf!
Här kollas det lite mer än vad jag egentligen skulle vilja erkänna .. Vi använder just nu tv’n som muta för att ge astmamedicinen två ggr per dag, och kvällstid blir det ibland att tv’n blir kvar på en stund. Lillan brukar tröttna efter ett tag och gå iväg för att leka, det är mest när hon är sjuk/väldigt trött som hon har tålamod att titta mer än ca 10-15 min.
Paddan används nästan enbart till längre bilturer, fast till fjällen sist (ca 6-7 h) lekte hon med sina gossedjur hela vägen istället. Så vi kommer nog undvika att slå på den till en början vid kommande långturer.