Hu.. Dagen började med att liten kräktes rostfärgat kräks och första blöjan innehöll svart bajs
Jag har en sårig bröstvårta men det har aldrig ställt till problem tidigare. Men trodde såklart det var att hon fått i sig blod från den. Det trodde även BVC tanten när vi ringde henne för säkerhets skull. Hon tyckte vi skulle se om nästa blöja var ljusare.. Ytterligare några svarta blöjor senare ringde vi 1177 då vi inte fick tag på BVC tanten. 1177 ringde och konsulterna läkaren på Barnakuten som tyckte vi skulle komma in för säkerhets skull. Så vi åker dit, har tagit med en blöja som får åka på provtagning och de tar blodprov och undersöker henne. Hittar inget fel, blöjan innehåller inget blod och blodprovet var bra. Och eftersom Ella är som vanligt, inte har ont eller verkar påverkad så fick vi åka hem igen med instruktioner om att avvakta ett par dagar och se om det blir bättre.. Förutsatt att hon inte blir dålig då. Så.. Är väll bara att vänta in morgonen och morgonbajsblöjan och se hur det ser ut..
De färgade kräkningarna är jag dock rätt säker på beror på såret på bröstvårtan då även mjölken blev lätt rosa/orange och det syntes att det blött lite när jag pumpade på den sidan. Läkaren trodde det också.