Vet tyvärr inte vem jag pratade med. Det är synd att kvaliteten på vården ska bero på individen man möter dock.
Verkligen... borde vara samma riktlinjer överallt kan man tycka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet tyvärr inte vem jag pratade med. Det är synd att kvaliteten på vården ska bero på individen man möter dock.
Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??
Ja men då så. No panic då asså. Med dottern gick vattnet efter dem första par krystvärkarna så hade licksom ingen direkt koll på hur mycket där kom ut.Det är rätt mkt vatten, fyller nog mer än ett trosskydd men kan ju läcka också!
Hemma igen efter besök på amningsmottagningen. Har fått med mig en antibiotikakur och febernedsättande. Sänkas hade ökat kraftigt sedan igår kväll och jag fick välja mellan att bli inskriven eller åka hem. Valde hemgång men ska åka in om jag blir sämre.
Intressant med tanke på att när jag ringde Helsingborg igår så svarade de "och vad vill du att vi ska göra åt det?" Jag var alltså inte ens välkommen dit. Tur man har lika långt till lund och Malmö.
Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??
Ja men då så. No panic då asså. Med dottern gick vattnet efter dem första par krystvärkarna så hade licksom ingen direkt koll på hur mycket där kom ut.
Idag åkte vi ner till Vättern och fikade lite. Var skönt att komma ut från lägenheten en stund. Samandragningar och molvärk fortsätter men inget på G än verkar det som.
Sammy är också inne i ett sugproppsstadie. Framförallt sedan maken börjat jobba och han är med bara mej hela dagarna. När pappsen kommer hem så är mamma extra skitviktig, framförallt tuttarna Så länge han inte ser/hör mej är det lugnt. Tror det är utvecklingsprånget på gång i alla fall, han blir 5v imorgon.Suck! Idag, liksom igår, har det ammats och tuttats hela dagen (förutom 4-veckorsbesöket på BVC som vi vrålade oss igenom..). Mina bröstvårtor känns som blåmärken.. Jag som trodde att vi tagit oss förbi 3-veckorsökningsperioden i förra veckan... Kanske är det utvecklingssprånget runt v 5 som är på gång? Kul är det inte i alla fall..
Sammy är också inne i ett sugproppsstadie. Framförallt sedan maken börjat jobba och han är med bara mej hela dagarna. När pappsen kommer hem så är mamma extra skitviktig, framförallt tuttarna Så länge han inte ser/hör mej är det lugnt. Tror det är utvecklingsprånget på gång i alla fall, han blir 5v imorgon.
Haha jag får en helt annan bild i huvudet än hur det nog ser ut egentligenSkönt att pappa kan avlasta lite.. Här är det 50/50 om damen köper att vara hos pappa en stund eller om hon helt sonika försöker äta upp honom innan hon högljutt talar om att mamma glömde skicka med hennes mat och att hon vill tillbaka..
Jag tror att bilden i ditt huvud ligger närmre verkligheten än vad du trorHaha jag får en helt annan bild i huvudet än hur det nog ser ut egentligen
Sammy hugger också efter folkSkönt att pappa kan avlasta lite.. Här är det 50/50 om damen köper att vara hos pappa en stund eller om hon helt sonika försöker äta upp honom innan hon högljutt talar om att mamma glömde skicka med hennes mat och att hon vill tillbaka..
När mitt vatten gick så kändes det som att det spräckte en vattenballong i mig. Ett riktigt Hollywoodsplash.Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??