Vårföräldrar 2016 del 4

Är det bara jag som har problem med blöjmonteringen? Vi har testat flera olika sorter, men jag får även den bästa o minsta att läcka både här och där (oftast sker olyckorna i sambons famn o på hans T-shirt...). Antar att jag inte får helt till det när han är sprattlig. Ngn med tips?

Är det bara jag som har problem med blöjmonteringen? Vi har testat flera olika sorter, men jag får även den bästa o minsta att läcka både här och där (oftast sker olyckorna i sambons famn o på hans T-shirt...). Antar att jag inte får helt till det när han är sprattlig. Ngn med tips?

Har du testat olika storlekar? Ibland läcker dom för att dom är för små, och ibland för stora.

Om du använder libero, var noga med att peta ut "volangerna" runt benen! Vi måste peta ner snoppen så att den ligger rakt nedåt också, annars orsakar sonen läckage som att han lekt med en brandslang i blöjan :D

Tänkte också tipsa om att prova annan storlek @Whirlie

Kompisens son har läckt blöja mycket men oftast har det gett sig när dom provat nästa storlek (större) bara.

Det är den däringa snoppen som ställer till det . Sonen läckte om man inte var noga med att lägga snoppen rätt i blöjan och var noga med volangerna på blöjan som någon annan skrev. Dottern har inte läckt igenom en endaste gång än *peppar, peppar*.

Vi har provat oss fram och tidigare har Libero touch Stl 1 funkat bäst. De andra två stl 1 vi provat har varit för stora.

Tänker att han kan väl inte växt ifrån dem redan? Han är 12 dgr gammal och bör vara tillbaka på födelsevikten nu snart. Men jag tycker iof att bodyn han hade på BB där ärmarna var på tok för långa sitter ganska lagom nu. Men kan han verkligen växt trots att han inte varit åter på födelsevikten?

Vi har provat oss fram och tidigare har Libero touch Stl 1 funkat bäst. De andra två stl 1 vi provat har varit för stora.

Tänker att han kan väl inte växt ifrån dem redan? Han är 12 dgr gammal och bör vara tillbaka på födelsevikten nu snart. Men jag tycker iof att bodyn han hade på BB där ärmarna var på tok för långa sitter ganska lagom nu. Men kan han verkligen växt trots att han inte varit åter på födelsevikten?
Jag använde aldrig strlk ett till sonen alls.
BB här hade också strlk två så det var därför vi fortsatte med det. Vi visste ju inget annat, eller tänkte inte på det iaf:D

Till denna gång har jag bara köpt hem strlk två men har fått lite ett av en kompis.

Du kan ju prova två? Om inte annat växer han ju i dom senare:) de växer fort de där småpluttarna :angel::love:

Vår onge hade libero touch 1or i ett par dagar, efter det provade vi Pampers 1or och de är större och sitter bättre. Liberos 1or klämmer om magen och hon får mycket mer märken efter dem runt låren än vad hon får av pampers. Libero touch 2orna sitter dock bra också, de känns lika stora som Pampers 1or ungefär. Pampers har läckt två gånger för oss men det är nog mer ongens bajsrutins fel än blöjans faktiskt. :angel:

Det jag stör mig på Pampers är dock att jag tycker de luktar mycket även som rena och att de blir galet fuktiga på utsidan så fort ongen kissat, det känns igenom på kläderna, vilket det inte alls gör med libero..

Tack för många bra svar!
Pampers känns fortfarande för stora, i midjan får vi typ korsa tejpen. Libero touch sätter vi tejpen på samma ställe, typ uppepå varandra. Så det känns lite vågat med Stl två, även om vi har två provpaket ned stl 1 o 2 hemma redan.

Här har vi övergått till flaskmatning lagom till att mina bröst tyckte det var lagomt att få lite mjölk. Verkar verkligen ha en kropp som är som i dvala, med mjölken kom babybluesen och nu är jag skitledsen över att jag förstört amningen med flaska.. Min sambo försöker resonera (han tycker ersättning passar oss bättre hursomhelst) men det är minsann inte lätt.

Förövrigt så hade jag kunnat stå ut med graviditeten mkt bättre om jag fattat vilken underbar liten bebis jag hade i magen. Han är det finaste jag någonsin sett!

För mig tog det fyra dagar innan nån mjölk rann till, bebisen gick ner för mycket och alla stressade om ersättning vilket vi fick ge i flaska och vägning varje dag. Tog en månad för att få fungerande amning utan bröstskydd och stress från alla håll osv. Men nu känns det bra att bebis både kan ta flaska, napp och bröst. Jag kan också både amma och pumpa. Och skulle nåt hända vet jag att ersättning fungerar för oss också. Så för oss ledde allt jobbigt till något väldigt positivt. Och hur man än väljer att göra blir det bra :D:laugh:

Här Blir bebis två månader imorgon! :love:
Så stor redan! O_o

Idag var vi på bvc och bebisen hade gått upp 300 gram sen hembesöket för 6 dagar sen. :bow: Mycket nöjd barnsjuksköterska! Hon väger ca 3700 g nu, födelsevikt var 3500 g. Hon hade vuxit 2 cm och huvudet 0,5 cm. :)

BF+ 12 idag och inga tecken på att ungen tänker flytta ut inom överskådlig framtid. Min mamma gick över flera veckor under flera av sina graviditeter och mina äldre systrar gick över rejält med sina ungar. Några igångsättningar där också. Så jag börjar förlika mig med att jag också drabbats av familjens kassa förlossnings-gener. Blä. :down:

(Det enda positiva med igångsättning är väl att vi iaf är garanterade en plats på vårt valda sjukhus då. Med tanke på trängseln i Stockholms förlossningsvård för närvarande så hade jag börjat oroa mig för att behöva föda i en korridor nånstans... :cautious:)

BF+ 12 idag och inga tecken på att ungen tänker flytta ut inom överskådlig framtid. Min mamma gick över flera veckor under flera av sina graviditeter och mina äldre systrar gick över rejält med sina ungar. Några igångsättningar där också. Så jag börjar förlika mig med att jag också drabbats av familjens kassa förlossnings-gener. Blä. :down:

(Det enda positiva med igångsättning är väl att vi iaf är garanterade en plats på vårt valda sjukhus då. Med tanke på trängseln i Stockholms förlossningsvård för närvarande så hade jag börjat oroa mig för att behöva föda i en korridor nånstans... :cautious:)

Vart ska du föda? :)

Samma ställe som jag valt, om jag nu får vara där :) Berätta gärna sen om vad du tyckte om stället :)

Åh, kul! Kan absolut recensera det sen. :) Jag har redan varit där på ofrivilliga "studiebesök" ett par gånger pga diverse komplikationer och alla vi har träffat där hittills har varit jättegulliga. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2