Vårföräldrar 2016 del 4

Kan man åka karuseller och bergodalbana som nyförlöst? Tänker på sådana där gammeldags bergodalbanor som skakar som tusan :-) . Men alla kanske inte rör sig så mkt?
/ Hon som inte gillar snurr eller höjder.

Haha, alltså kan kan man väl. Det beror ju också på, såklart, hur bra jag tycker att jag hunnit läka. Det är ju inte så gött om jag inte kan sitta ner utan att allting känns som att det ska gå sönder men jag tänkte i alla fall prova :D Känner jag mig helt kass så kan vi skjuta på det en vecka eller två :idea:

Min käre mor drog med mig på Liseberg när jag var ungefär precis 2 veckor gammal och hon hade inga problem med att åka allt hon kände för, så jag hoppas på att bra läkkött och smidig förlossning ligger i mina gener :angel:

Ut på vad? Jag hade inte tagit med min ut på restaurang som 1 vecka gammal, men gå på lugn middag hos vänner och kolla maj-brasa skulle kännas helt ok om jag själv var pigg!

Det var väl precis det som det var tal om, middag och kolla majbrasa. Om jag kommer över mina hormoner så gör vi nog ett försök :)

Ang ut bland folk så var jag inte ett dugg intresserad av att träffa folk och 'komma ut' första tiden. Särskilt inte bland mycket folk och stim.
Vi hade mycket besök ändå och jag ville mest bara få landa och ha lugn och ro. Allt var så sjukt intensivt. Och jobbigt :o med amning och hormoner och alla som ville komma förbi :o

Sen var vi inte rädda att ta med honom om vi skulle bort.

Jag tror det är enklare med en så liten med tanke på att de ändå sover den största delen av dagen när de är så små.

Säg det till min knodd är du snäll! Nu är han visserligen 2 månader men inte ens som nyfödd sov han sådär som man hör att "alla andra" gör. Det var ganska många timmar i sträck han var vaken redan då. Ammade gjorde han dock större delen av dagen, han satt fast vi bröstet. Var så avis på alla med bebisar som sover nöjt istället för att behöva underhållas hela tiden :eek:

Säg det till min knodd är du snäll! Nu är han visserligen 2 månader men inte ens som nyfödd sov han sådär som man hör att "alla andra" gör. Det var ganska många timmar i sträck han var vaken redan då. Ammade gjorde han dock större delen av dagen, han satt fast vi bröstet. Var så avis på alla med bebisar som sover nöjt istället för att behöva underhållas hela tiden :eek:

Finns alltid någon onge som ska vara värst ;) Nej men det är ju klart det varierar mellan barn precis som att vi vuxna är olika, men vanligtvis så sovs det ju en hel del i början, sägs det! :D

Jag tänker mig att vi ska få en sån där smidig en som sover hela nätterna från början :angel:

Senast ändrad:
BMbesöket gick bra även idag, blodtryck på 115/70 och inget avvikande på urinstickan! Bebis hjärta galopperade på i vanlig takt och ongen är tydligen väldigt fixerad nu :D Jotack, det känns att någon ligger långt ner. Känns som att bebis ska trilla ut varje gång jag går på toa!

Vi bokade in nästa besök till på tisdag, alltså bf. Jag håller fortfarande tummarna för att det blir den 4e, men vi får väl se. Jag börjar bli galet taggad på att få se vem det är där inne nu, om det är en hon eller han och vem av hos hen kommer vara lik osv. Ser verkligen fram emot att få lära känna vår lilla minimänniska :love:

Jaha, nu har jag sammandragningar typ var tionde minut sen några timmar tillbaka och blöder lite. :confused: Men inget som gör det minsta ont, så jag antar att jag kommer vakna höggravid och sliten även imorgon. Suck. :cautious:

(Blir det värre än så här så ringer jag såklart förlossningen, men vill verkligen inte behöva åka in på ännu en kontroll i onödan.)

Jaha, nu har jag sammandragningar typ var tionde minut sen några timmar tillbaka och blöder lite. :confused: Men inget som gör det minsta ont, så jag antar att jag kommer vakna höggravid och sliten även imorgon. Suck. :cautious:

(Blir det värre än så här så ringer jag såklart förlossningen, men vill verkligen inte behöva åka in på ännu en kontroll i onödan.)

Blödning är ju ett starttecken :)

BMbesöket gick bra även idag, blodtryck på 115/70 och inget avvikande på urinstickan! Bebis hjärta galopperade på i vanlig takt och ongen är tydligen väldigt fixerad nu :D Jotack, det känns att någon ligger långt ner. Känns som att bebis ska trilla ut varje gång jag går på toa!

Vi bokade in nästa besök till på tisdag, alltså bf. Jag håller fortfarande tummarna för att det blir den 4e, men vi får väl se. Jag börjar bli galet taggad på att få se vem det är där inne nu, om det är en hon eller han och vem av hos hen kommer vara lik osv. Ser verkligen fram emot att få lära känna vår lilla minimänniska :love:

Blev så full i skratt när jag läste trilla ut :rofl: Mina barn trillade minsann inte ut haha.

Vet att du skämtar men läste det och sen tänkte på hur det är att föda barn och började fnissa :D

I dag mår jag faktiskt mer normalt och har lyckats äta mer än en ostmacka till lunch (två äggmackor och är proppmätt!). Håller tummarna, till skillnad från fler av er andra, att knodden håller sig inne till måndag iaf. Åker tvärs över Sverige till helgen.

Angående att hitta på saker med nyfödd. Vi har ett restaurangpresentkort vi behöver använda innan mitten av juni. Är det totalt omöjligt att ta med en typ tre-fyraveckors på restaurang?
Vi var ute och åt med våran plutt för några veckor sedan (då hon var 5,5 v). Visserligen en vardag så det var hyfsat lugnt i restaurangen men det gick helt smärtfritt, hon sov i vagnen, åt lite och sov igen. Det var "värre" med 5-åringen som inte var lika lugn... ;)

Även här hålls tummar för att bebis jobbar på att komma ut! :bump:

vi åkte till kolmården och sprang i dem backarna när bebis var tre veckor, och gick på restaurang och sov på hotell. Vid en månad var vi på öppna förskolan och där fortsätter vi återkomma :D

Ni som fött ut era bebisar känner ni av någon foglossning fortfarande? Jag tyckte min försvann men när jag ökade på intensitet på promenaderna med hund o barnvagn och skena på i powerwalk över halvmilen varje promenad då kom det tillbaka i ena fogen :wtf: försvinner över natten men exakt samma känsla som under graviditeten. Jag som ju vill tro allt är bra nu och heeeelt som vanligt med kroppen igen. O_o

Fasiken då :mad: Men snart så, du kan ju inte vara gravid i resten av ditt liv! :p
Är du helt säker på det? För det är ungefär så det känns som det kommer vara. Gå upp ett halvkilo i veckan i all framtid och bara bli uschligare och uschligare, härliga tider;)

Heja @KattenKorven, hoppas det kommer igång snart!

Jag hade vet ute till mitt dräktiga sto igår, hon hade tydligen lika liten mage som matte. Börjat fylla juvret och ngt slappa bäckenband, åh jag lovar att hon får före mig alltså!

Är du helt säker på det? För det är ungefär så det känns som det kommer vara. Gå upp ett halvkilo i veckan i all framtid och bara bli uschligare och uschligare, härliga tider;)

Heja @KattenKorven, hoppas det kommer igång snart!

Jag hade vet ute till mitt dräktiga sto igår, hon hade tydligen lika liten mage som matte. Börjat fylla juvret och ngt slappa bäckenband, åh jag lovar att hon får före mig alltså!

Iofs, mina fjuttiga 27 veckor känns som 27 år just nu :p

Maken och våra vänner började prata om vad vi ska hitta på på sista april och jag kände bara NEJ det är för tidigt att ta med honom ut bland folk! Han blir 1 vecka imorgon. Hur känner ni för att ta med er era ut?

Vi träffade inte vänner eller släkt förrän sonen var 2 veckor, först vid 3 veckors ålder började vi träffa andra barn. 3 1/2 vecka var vår minste när mellanbarnet var tillbaka på förskola.
Mellanbarnet hade legat inne på sjukhus två gånger innan han var 2 månader för andningsbesvär samt kämpat med det fram till förra året då vi fick veta på läkarbesöket att han med största sannolikhet blir friskförklarad i år. Vi ville därför inte riskera RS eller annat som kunde kräva läkarvård/inlagd på sjukhus.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka