Vårföräldrar 2016 del 4

8 dagar kvar! Har haft sammandragningar och svag mensvärk från och till hela dagen, men inget som gör nämnvärt ont så det är ju förmodligen totalt verkningslöst. Och ungen knölar runt sjukt nöjt där inne, så hon lär ju vilja stanna ett par veckor till. Suck. Är så less. Och har typ kollat igenom hela Netflix utbud. och läst ut alla bra böcker. Och fixat bebisrummet. :cautious:
Candycrush är mitt bästa tips! :)

15 dagar kvar här, känns som jag kommer få sist av alla!

Hur är det, finns det några teorier om att man ska ta det lugnt och då kommer bebis eller är det bäst att vara aktiv för då kommer minsann bebis? Jag jobbar fortfarande heltid exempelvis, är det dumt? Är det dumt att gå och simma imorrn, är det bättre att slappna av? Kom just hem från dressyrträning liksom, rider dock bara fram och sen tar min tränare över. Men det känns lite som att man motarbetar livmodern när man håller igång, ytterst ovetenskaplig känsla dock:p

Förövrigt så har mitt glassbehov helt spårat ur, äter säkert glass fem sex ggr per dag. Skulle kunna leva med en glassked i munnen.

Glass... Åh, lätt det bästa som finns just nu! :D Skulle nog också kunna leva med en glassked i munnen, jämt! (är i vecka 27) :)

15 dagar kvar här, känns som jag kommer få sist av alla!

Hur är det, finns det några teorier om att man ska ta det lugnt och då kommer bebis eller är det bäst att vara aktiv för då kommer minsann bebis? Jag jobbar fortfarande heltid exempelvis, är det dumt? Är det dumt att gå och simma imorrn, är det bättre att slappna av? Kom just hem från dressyrträning liksom, rider dock bara fram och sen tar min tränare över. Men det känns lite som att man motarbetar livmodern när man håller igång, ytterst ovetenskaplig känsla dock:p

Förövrigt så har mitt glassbehov helt spårat ur, äter säkert glass fem sex ggr per dag. Skulle kunna leva med en glassked i munnen.

De säger ju att förlossningar ofta startar på natten för att man är som mest avslappnad då och har höga nivåer av...är det oxytocin? Nåt avslappnings-hormon iaf. Men man kan ju tydligen inte provocera igång förlossningen oavsett (tyvärr :meh:), så jag tror du kan fortsätta jobba, rida och simma utan att riskera att fördröja någon förlossning. :)

Glasskonsumtionen är skrämmande hög här med. Tror minst tre av mina gravidkilon kommer vara rena glasskilon innan det här är över. :D

Glass... Åh, lätt det bästa som finns just nu! :D Skulle nog också kunna leva med en glassked i munnen, jämt! (är i vecka 27) :)
Oj! Jag köpte "massa" glass för ngn vecka sedan, men kan oftast inte äta något av den. Jag blir så hiskeligt mätt direkt, och pallar bara "riktig" mat en gång per dag. Äter iaf hyfsad frukost men till lunch eller middag räcker typ en macka. Kan ta ngt kex eller en banan däremellan. Äter jag för mkt på kvällen, eller för sent, så mår jag illa, får uppstötningar och/eller halsbränna och svårt att sova. Känns jätteskoj! Kan bli så på dagtid också. Får även halsbränna och illamående när jag inte äter. Och ändå tickar vågen uppåt, 4 kg på 3 v. Antagligen mest vatten.

Det är SÅ fantastiskt att vara gravid!

Oj! Jag köpte "massa" glass för ngn vecka sedan, men kan oftast inte äta något av den. Jag blir så hiskeligt mätt direkt, och pallar bara "riktig" mat en gång per dag. Äter iaf hyfsad frukost men till lunch eller middag räcker typ en macka. Kan ta ngt kex eller en banan däremellan. Äter jag för mkt på kvällen, eller för sent, så mår jag illa, får uppstötningar och/eller halsbränna och svårt att sova. Känns jätteskoj! Kan bli så på dagtid också. Får även halsbränna och illamående när jag inte äter. Och ändå tickar vågen uppåt, 4 kg på 3 v. Antagligen mest vatten.

Mätt blir jag med, så mycket snabbare nu. Men det där med uppstötningar känner jag igen. Det har kommit nu, lite halvläskigt. Igår började jag dagen med att spy upp min frulle, inte så jättespännande. Jag äter nog mindre än vad jag ska, men det är för det är inte så mycket som lockar till mat, och gör det inte det, då äter jag inte alls. Glass och husmanskost funkar nu exempelvis, men det kommer säkert att ändras :p

Jag önskar att jag blev mätt, jag är som ett bottenlöst hål istället. Blir aldrig mätt, min unge verkar ligga på något "fördelaktigt" sätt för magen (eller ska man kalla det ofördelaktigt med tanke på att man kanske inte ska vräka i sig sådana mängder?) Haha aldrig blir ngn av oss nöjd, det är ett som är säkert.
En sak som jag dock är väldigt nöjd med är däremot att jag inte heller blir sådär kissnödig som ni andra verkar bli. Är tvärtom så att jag inte känner att jag behöver kissa förrän magen blir jättespänd och då kommer jag på att jag ska gå.

Slutligen, kan vi ta den där bebisdansen nu så att alla får sina barn i helgen? För mig har alla tecken upphört igen:(

Om några timmar är Freja en hel vecka gammal. Vad hände!?

Även jag fick en rejäl släng av baby blues och var helt otröstlig i ett par dagar. Som tur var verkar det ha lugnat sig nu.

Amningen fungerade bra i början, men sämre och sämre, och jag har faktiskt gett upp. Jag lovade mig själv att inte plåga mig i onödan, och när både bebis och jag grät vid varje session var det bara att inse att det inte funkar. Så idag började jag pumpa och mata ur flaska i stället.
Jag fick genast en lugn och glad bebis och slapp de där hemska smärtorna och hårda boobs som inte ville släppa ut nåt. Freedom!
Skönt att baby blues har släppt för dig. Jag hade en riktigt hormonell dag igår, kanske även berodde på sömnbrist, och bara grät och grät. Maken och våra vänner började prata om vad vi ska hitta på på sista april och jag kände bara NEJ det är för tidigt att ta med honom ut bland folk! Han blir 1 vecka imorgon. Hur känner ni för att ta med er era ut?

Synd att amningen inte funkade men det finns ju alternativ som sagt :up:

Skönt att baby blues har släppt för dig. Jag hade en riktigt hormonell dag igår, kanske även berodde på sömnbrist, och bara grät och grät. Maken och våra vänner började prata om vad vi ska hitta på på sista april och jag kände bara NEJ det är för tidigt att ta med honom ut bland folk! Han blir 1 vecka imorgon. Hur känner ni för att ta med er era ut?

Har inte fått min än ju men den förra var inga problem med att ta ut tidigt. Den kommer nästa tisdag och redan i helgen därpå, alltså när den är 4-5 dagar har vi endel planerat. Så det är inga problem för oss :-)

Slutligen, kan vi ta den där bebisdansen nu så att alla får sina barn i helgen? För mig har alla tecken upphört igen:(

Jag har gett upp tanken på att ungen kommer vilja komma för tidigt. Går in i vecka 40 idag och har noll tecken på att något skulle vara på gång. Inga förvärkar, ingen slempropp, ingenting. :down:

Bokade precis veterinärtid för våra katter på måndag, för jag räknar kallt med att fortfarande vara preggo då. :meh:

Ut på vad? Jag hade inte tagit med min ut på restaurang som 1 vecka gammal, men gå på lugn middag hos vänner och kolla maj-brasa skulle kännas helt ok om jag själv var pigg!

Appropå glass... Det är livsfarligt att i frysen när man går hemma och är lite trött pga sömnbrist - kroppen skriker efter snabb energi! Just nu är mina smaklökar förälskade i Häegen-Dazs salted caramel :love:. Extra mycket så idag när lill-fia fick för sig att 4 var en utmärkt tid att ta morgon på... Zzzz

Appropå glass... Det är livsfarligt att i frysen när man går hemma och är lite trött pga sömnbrist - kroppen skriker efter snabb energi! Just nu är mina smaklökar förälskade i Häegen-Dazs salted caramel :love:. Extra mycket så idag när lill-fia fick för sig att 4 var en utmärkt tid att ta morgon på... Zzzz

Alltså, Häegen-Dazs är typ det bästa jag vet, jag älskar det så pass mycket att jag blir irriterad på folk som inte själva förstått storheten och envisas med att påstå att annan glass är bättre :mad::angel: Salted caramel är faktiskt min favorit, det ligger tyvärr ingen sån i frysen just nu eftersom den ska avfrostas typ förra veckan så jag får inte köpa glass. :meh:

Det smög dock in sig en strawberry cheesecake igår när sambon inte var hemma på hela kvällen :D

Senast ändrad:
I dag mår jag faktiskt mer normalt och har lyckats äta mer än en ostmacka till lunch (två äggmackor och är proppmätt!). Håller tummarna, till skillnad från fler av er andra, att knodden håller sig inne till måndag iaf. Åker tvärs över Sverige till helgen.

Angående att hitta på saker med nyfödd. Vi har ett restaurangpresentkort vi behöver använda innan mitten av juni. Är det totalt omöjligt att ta med en typ tre-fyraveckors på restaurang?

Det är lätt att göra egen glass - till och med utan glassmaskin - just saying - om det krisar alltså. Eller om man är sugen på en smak som inte finns men som man kan fixa själv. 4-5 dl grädde och en burk kondenserad mjölk som bas - sen tar man vad som helst till smak...in i frys, rör om då och då. (går bra att ha i lite hårdvispad äggula/äggvita också - och ägg är ju nyttigt ;)

I dag mår jag faktiskt mer normalt och har lyckats äta mer än en ostmacka till lunch (två äggmackor och är proppmätt!). Håller tummarna, till skillnad från fler av er andra, att knodden håller sig inne till måndag iaf. Åker tvärs över Sverige till helgen.

Angående att hitta på saker med nyfödd. Vi har ett restaurangpresentkort vi behöver använda innan mitten av juni. Är det totalt omöjligt att ta med en typ tre-fyraveckors på restaurang?

Nej, det är inte omöjligt. Jag hade med lillan på julbordet som min mans jobb anordnade när hon var 1 månad gammal. Bowlade innan dess. Behövde hon amma så bowlade min man i mitt ställe. Sen satt vi på julbordet i typ evigheter. Funkade jättebra och alla var så impade att vi vågade oss dit och inte låste in oss hemma.
Sen att det var rena semestern i jämförelse med hemma med mina äldre på 7 och 9 år kände jag inget behov av att berätta :p

Nej, lättare då än en något äldre, dom sover ju nästan bara då :-)

Jag tror det är enklare med en så liten med tanke på att de ändå sover den största delen av dagen när de är så små. Sen kanske man får gå in med en lite slappare inställning och inse att det kan skita sig men det blir säkert inga problem alls!

Vi tänkte ta oss en Liseberg-tripp i slutet på maj (jag får lisebergsabstinens annars :eek:) och då lär ongen inte vara mer än 2-3 veckor kanske och det blir ju en heldag. Men äh, man får chansa lite :D

Jag tror det är enklare med en så liten med tanke på att de ändå sover den största delen av dagen när de är så små. Sen kanske man får gå in med en lite slappare inställning och inse att det kan skita sig men det blir säkert inga problem alls!

Vi tänkte ta oss en Liseberg-tripp i slutet på maj (jag får lisebergsabstinens annars :eek:) och då lär ongen inte vara mer än 2-3 veckor kanske och det blir ju en heldag. Men äh, man får chansa lite :D
Kan man åka karuseller och bergodalbana som nyförlöst? Tänker på sådana där gammeldags bergodalbanor som skakar som tusan :-) . Men alla kanske inte rör sig så mkt?
/ Hon som inte gillar snurr eller höjder.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka