Vårföräldrar 2016 del 4

Nu har vi varit hemma i ett dygn. Så himla skönt! Var så fullt på BB och vi kände att ingen riktig hade tid med oss. Tre gånger bad jag om värktabletter men fick aldrig några... Hade som tur var några alvedon i necessären. Amningen funkar helt ok men visst är det lite knöligt. Lillgrabben har svårt att få tag om bröstet ibland, det har vissa gånger tagit upp till en timme och då är man ju gråtfärdig :crazy: Vissa gånger tycker jag han ätit bra men han vill ändå aldrig sluta. Efter 1,5 timmes amning i natt, två omgångar på varje bröst, var han ändå inte nöjd så tillslut stoppade jag in en napp (redan årets mamma) :nailbiting: Då sov han nån timme och fick sen mat igen och blev nöjd efter 10 min...

Känner även av lite hormonerna idag. Känner mig sjukt överbeskyddande och vill helst inte att någon annan än jag eller maken tar i ungen. Ville bara grina när min pappa var här idag och ville hålla :cry: Försöker komma ihåg att det bara är hormonerna.
Tredagarsbluesen!
Det är heeeeeeelt normalt!

Alltså, denna olidliga väntan! 9 dagar kvar till BF och jag har börjat samla vätska i händerna. Fingrarna är som svullna korvar. :wtf: Och så den ständiga jäkla foglossningen. Gaaah. Är så sjukt less nu. Och alla käcka människor i min omgivning påpekar hela tiden att jag bör räkna med att gå två veckor över tiden. :meh:

Alltså, denna olidliga väntan! 9 dagar kvar till BF och jag har börjat samla vätska i händerna. Fingrarna är som svullna korvar. :wtf: Och så den ständiga jäkla foglossningen. Gaaah. Är så sjukt less nu. Och alla käcka människor i min omgivning påpekar hela tiden att jag bör räkna med att gå två veckor över tiden. :meh:
Jag känner tvärtom vad du känner. Är absolut inte redo eller taggad för bebis, som kommer om absolut senast nästa tisdag den 3/5. Skulle gärna ha några månader på mig till. :cautious:

Jag känner tvärtom vad du känner. Är absolut inte redo eller taggad för bebis, som kommer om absolut senast nästa tisdag den 3/5. Skulle gärna ha några månader på mig till. :cautious:
Jag är någonstans emellan, vill att ungen ska ut. Sen tänker jag att livet återgår till det normala, har inte fattat att det kommer ett barn också. Tror inte jag kommer förstå förrän om några månader ärligt talat. Men det ska bli såååå skönt att slippa överaktiv bebis i magen, fattar fortfarande inte vad som menas med att det är trångt om plats och blir mjukare rörelser, min misshandlas lika bra fortfarande. Meeen hellre det än att oroa sig antar jag.
Hur mkt molvärk har ni? Kan man tänka ngt positivt alls om det? Min började ju lite smått i lördags, men om inte ngt händer så känns det ju tämligen värdelöst att ha den. Träning av livmodern räknas knappt som ngt nyttigt, jag vill att det ska öppna sig ju!

Åh, jag önskar att jag kunde känna så och passa på att njuta av lugnet innan barnet är här men är verkligen astrött på att vara gravid. :(

Hur mkt molvärk har ni? Kan man tänka ngt positivt alls om det? Min började ju lite smått i lördags, men om inte ngt händer så känns det ju tämligen värdelöst att ha den. Träning av livmodern räknas knappt som ngt nyttigt, jag vill att det ska öppna sig ju!

Jag hade en hel del tills för någon vecka sen, men nu har jag ingenting alls. Bara foglossning och läskig ilande nerv-smärta när ungen bökar med huvudet nere i bäckenet. :cautious:

Min sambo har lovat mig att han kommer den 1:a maj, gör han inte det så får jag ett fint OS-träns i present:P Det är alltså ca 1 vecka innan bf. Tänker att det är en liten win-win för mig då vad som än händer.

Räcker upp handen på molvärk. Den varierar i intensitet men kan bli rättnordentlig. Finns dock potential att öka när det är dags på riktigt. Har mest molvärk om nätterna och mornarna. När det satte igång för ngn vecka sedan tänkte jag att nu är det nog dags. Men så var det inte.

Min mage är överaktiv också sedan några dar tillbaka, innan var den jättetrög. Vet inte om det hänger ihop, men jag brukar ju bli dålig i magen kring mens, och jag tror det beror på att livmoderns rörelser (för att lossa slemhinnan) påverkar tarmrörelserna.

Räcker upp handen på molvärk. Den varierar i intensitet men kan bli rättnordentlig. Finns dock potential att öka när det är dags på riktigt. Har mest molvärk om nätterna och mornarna. När det satte igång för ngn vecka sedan tänkte jag att nu är det nog dags. Men så var det inte.

Min mage är överaktiv också sedan några dar tillbaka, innan var den jättetrög. Vet inte om det hänger ihop, men jag brukar ju bli dålig i magen kring mens, och jag tror det beror på att livmoderns rörelser (för att lossa slemhinnan) påverkar tarmrörelserna.
Skulle kunna skrivit exakt detta jag. Men har fyra veckor kvar:cautious:
Eller? :p:cool:

Min mage har också ballat ur mer än vanligt de senaste dagarna. Den har dock inte betett sig normalt mer än någon enstaka gång under hela graviditeten så jag vågar inte hoppas att det är tecken på något. (Borde säkert ställa in mig på att gå över tiden men vill verkligen inte!)

Man var snabb på att få upp hoppet om att det var dags:p
Inte jag heller :p jag och sonen fyller år, kalas i helgen och barnvakten under BB-tiden är utomlands. Nä det går inte alls det! :D
Jag har tid, det är lugnt! Jag kan uppfylla denna veckas förlossningskvot:p offrar mig vääääldigt gärna!

Jaha, då är det officiellt en vecka (SJU DAGAR:eek:) kvar till bf idag.. Känns märkligt!
Igår var jag iväg på köpcentrum i 2 timmar och efter ungefär 90 minuters snigeltempo i butiker så kändes det som att jag skulle bli tvungen att föda barn där och då, jisses vad magen blir hård och värker så fort jag gör något "ansträngande". Gick över så fort jag kom hem och satte mig i soffan igen, såklart.

Idag tog jag mig faktiskt ner på jobb och hälsade på en snabbis eftersom jag ändå hade ärenden att fixa, kul att säga hej till kollegorna och snacka lite skit. Ungefär alla påpekade hur liten och smidig mage jag har och att det är helt sjukt att det bara är en vecka kvar, jotack! Den lilla smidiga magen känns dock inte riktigt lika liten och smidig när man är den som bär runt på den :idea:

Imorgon är det dags för Bm-besök igen och sen hoppas jag faktiskt att det inte blir fler besök där förrän det är dags för efterkontroll. Hade varit så himla skönt att slippa gå över och om ongen kunde tänka sig komma ut det datum vi ställt in oss på :D

Om några timmar är Freja en hel vecka gammal. Vad hände!?

Även jag fick en rejäl släng av baby blues och var helt otröstlig i ett par dagar. Som tur var verkar det ha lugnat sig nu.

Amningen fungerade bra i början, men sämre och sämre, och jag har faktiskt gett upp. Jag lovade mig själv att inte plåga mig i onödan, och när både bebis och jag grät vid varje session var det bara att inse att det inte funkar. Så idag började jag pumpa och mata ur flaska i stället.
Jag fick genast en lugn och glad bebis och slapp de där hemska smärtorna och hårda boobs som inte ville släppa ut nåt. Freedom!

8 dagar kvar! Har haft sammandragningar och svag mensvärk från och till hela dagen, men inget som gör nämnvärt ont så det är ju förmodligen totalt verkningslöst. Och ungen knölar runt sjukt nöjt där inne, så hon lär ju vilja stanna ett par veckor till. Suck. Är så less. Och har typ kollat igenom hela Netflix utbud. och läst ut alla bra böcker. Och fixat bebisrummet. :cautious:

15 dagar kvar här, känns som jag kommer få sist av alla!

Hur är det, finns det några teorier om att man ska ta det lugnt och då kommer bebis eller är det bäst att vara aktiv för då kommer minsann bebis? Jag jobbar fortfarande heltid exempelvis, är det dumt? Är det dumt att gå och simma imorrn, är det bättre att slappna av? Kom just hem från dressyrträning liksom, rider dock bara fram och sen tar min tränare över. Men det känns lite som att man motarbetar livmodern när man håller igång, ytterst ovetenskaplig känsla dock:p

Förövrigt så har mitt glassbehov helt spårat ur, äter säkert glass fem sex ggr per dag. Skulle kunna leva med en glassked i munnen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka