sicx
Trådstartare
Här gås det fortfarande i väntans tider.
BM-besök idag och allt såg bra ut. Bebben har nu fixerat sig långt ned och långt in och är redo för födsel. Så han bökar inte omkring lika mkt som när han låg "löst", däremot slåss han med armar och ben lite då och då. Fick ordentlig tillsägning om att ringa förlossningen om jag tycker det börjar avvika och är ovanligt lugnt där inne. Så det känns bra. Jag vill ju ogärna vara hypokondrisk och ta upp sjukvårdens tid i onödan. Hjärtslagen var bra också, på 150.
Jag har lagt på mig 3 kg de senaste två veckorna, och BM konstaterade att jag hade massor av vatten i kroppen (det märker jag ju själv också, men det var skönt att höra det från ngn annan). Blodtrycket dock bra och ingen protein i urinen.
Och, hör och häpna. Det var inga som helst problem att få en extra BM tid nästa vecka när jag bad om det (hade en inbokad om 14 dgr). Det känns superbra att få en extra rutinkoll efter allt som hänt i tråden. Inte för att det kanske skulle hjälpa om olyckan var framme, men det är ändå lugnande att ha varit där och sett att allt ser bra ut.
Jag vill ju gärna att han ska komma ut så snart som möjligt så jag slipper oroa mig för fosterrörelser mm. Samtidigt så förstår jag ju att jag istället kommer gå och oroa mig för PSD istället. Att ha barn är visst en ständig oro!
Jag är också nyfiken på om det blivit några barn i natt!!
Vad skönt att allting ser bra ut och att du får en extra koll! Jag ska också till BM idag fast i eftermiddag. Börjar själv känna ganska starkt att jag absolut inte vill gå över tiden, jag vill inte behöva oroa mig i två veckor extra och ändå behöva bli igångsatt. Egentligen vill jag helst undvika igångsättning men jag vill hellre ha ut ongen i tid känner jag.
Oron har ju såklart stigit i takt med tragedierna som hänt i tråden och jag har en bebis som vissa dagar dippar rätt mycket i intensitet, vilket gör mig mycket nojigare nu än vad det gjort innan.. Igår var det väldigt lugnt jämfört med annars så det är skönt att det är BM-besök idag.