Vårföräldrar 2016 del 4

Min ändrar ju dock karaktär på sina rörelser från dag till dag. Ibland bara mjuka svaga rörelser och nästa dag pang pang pang konstant. Det är det jag menar blir så svårt att bedöma. En aktiv dag känner jag rörelser konstant, olika kroppsdelar rör sig mer än en gång per minut och nästan hela tiden. Och så kommer det en svag dag, då känner jag kanske bara fem sex mjuka buffar per timme, svagt svagt. För att nästa dag vara lika aktiv igen, blir inte klok på det!

Vill inte heller vara den "oroliga" som åker in stup i kvarten, men man vågar ju inte vara annat!
Min bebis har också lugnare dagar men jag har kommit på att hen ligger på ett annat sätt då. Oftast ligger hen och sparkar mig på revbenen på höger sida men ibland ligger hen och putar med rumpan och har fötterna mer inåt, då känns inte rörelserna lika mycket.
Men det är absolut bättre att åka in och kolla om man är orolig, även om man känner sig som världens mest nojiga och jobbiga person. Tänker själv eventuellt åka in igen och kolla senare idag, tycker det varit lite väl lugnt idag.

Hemma från BM, allting såg finemang ut. Tog inte blodtryck men kollade urinen och Hb. Skönt. Bebis hjärtljud lät bra och det var som innan att det hördes mer rörelse än vad jag kände själv, men bebis kom igång med en del sparkande när jag väl låg på britsen. Säkert inspirerad av att lyssna på sina egna hjärtljud :love:

Angående det här med oron och igångsättning och sådär så sa BM egentligen bara att man oroar sig och det är "tyvärr" inget man kan göra åt det. Jag berättade om händelserna här i vår tråd och att jag såklart blivit mer nojig sen dess och BM förstod men var noga med att förklara hur pass ovanligt det ändå är, speciellt när man haft en fullt normal graviditet och inte är i någon riskzon på något vis. Hon sa också att under alla hennes år på mödravården så har hon aldrig haft en patient som förlorat sitt barn. Men hon tryckte även på, än en gång, att upplever man att bebisen rör sig mindre så ska man ringa förlossning och åka på koll, det är viktigt.

Jag känner mig varken mer eller mindre orolig, men håller tummarna för att bebis inte tänker stanna inne så himla länge till ändå!

I morse kl 05.55 så kom han äntligen! Vattnet gick kl 01.30 och värkarna satte fart strax därefter, och ökade snabbt i intensitet. Lustgasen var verkligen min vän där ett tag! 45 min krystvärkar, nästan utan pauser ett tag.
4090 g och 53 cm lång.
Jag fick dock en blödning efter en stund, så vi blir kvar tills imorrn för att se så allt är bra.

I morse kl 05.55 så kom han äntligen! Vattnet gick kl 01.30 och värkarna satte fart strax därefter, och ökade snabbt i intensitet. Lustgasen var verkligen min vän där ett tag! 45 min krystvärkar, nästan utan pauser ett tag.
4090 g och 53 cm lång.
Jag fick dock en blödning efter en stund, så vi blir kvar tills imorrn för att se så allt är bra.
Grattis!! :):)

4090 g och 53 cm lång.

Grattis :heart

4090 g och 53 cm lång.

Oj, vilken racer-förlossning! Grattis! :)

Grattis @Rund :bump:

Även jag har fått en liten kille :) Kom i natt kl 00.56, 3405 g och 51 cm lång. Blev igångsatt med cytotec, fick en dos kl 17 och 17.45 var värkarna väldigt intensiva. Dessutom knökfullt på förlossningen så fick stanna i ett undersökningsrum till 20.30 och 6 cm öppen, inte så kul :wtf: Fick i alla fall lustgas när vi fick ett rum och herregud vilken befrielse :love: Klarade mig på den resten av förlossningen. Åh va skönt att ha sin lilla kille i famnen nu :love::love:

Jag njuter för fullt av vår bebisbubbla här, nu har vi varit hemma i två dagar och allt går jättebra. Måste säga att vi har fått perfekta små bebisar! :love: Nog för att man är trött, de matas var tredje timme, men herregud så värt det! De är hemskt förnöjda därimellan, sover och vill gosa hud mot hud mest.

Hur blev det @giovanna, åkte du in eller kom ongen igång av sig själv igår?

Min är fortsatt lugn och jag blir fortsatt mer och mer nojig. Jag hörde ju fina hjärtslag igår så egentligen borde jag ta det lugnt men nu är det 3e dagen i rad som det är ovanligt stilla. Usch.. Ska se om ongen kommer igång nu framåt eftermiddagen (brukar ha en stimmig period efter lunch) annars blir det ett samtal till förlossningen tror jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka