Min bebis har också lugnare dagar men jag har kommit på att hen ligger på ett annat sätt då. Oftast ligger hen och sparkar mig på revbenen på höger sida men ibland ligger hen och putar med rumpan och har fötterna mer inåt, då känns inte rörelserna lika mycket.Min ändrar ju dock karaktär på sina rörelser från dag till dag. Ibland bara mjuka svaga rörelser och nästa dag pang pang pang konstant. Det är det jag menar blir så svårt att bedöma. En aktiv dag känner jag rörelser konstant, olika kroppsdelar rör sig mer än en gång per minut och nästan hela tiden. Och så kommer det en svag dag, då känner jag kanske bara fem sex mjuka buffar per timme, svagt svagt. För att nästa dag vara lika aktiv igen, blir inte klok på det!
Vill inte heller vara den "oroliga" som åker in stup i kvarten, men man vågar ju inte vara annat!
Men det är absolut bättre att åka in och kolla om man är orolig, även om man känner sig som världens mest nojiga och jobbiga person. Tänker själv eventuellt åka in igen och kolla senare idag, tycker det varit lite väl lugnt idag.