Vårföräldrar 2016 del 4

Grattis @Rund :bump:

Även jag har fått en liten kille :) Kom i natt kl 00.56, 3405 g och 51 cm lång. Blev igångsatt med cytotec, fick en dos kl 17 och 17.45 var värkarna väldigt intensiva. Dessutom knökfullt på förlossningen så fick stanna i ett undersökningsrum till 20.30 och 6 cm öppen, inte så kul :wtf: Fick i alla fall lustgas när vi fick ett rum och herregud vilken befrielse :love: Klarade mig på den resten av förlossningen. Åh va skönt att ha sin lilla kille i famnen nu :love::love:
Grattis! :heart

Hur blev det @giovanna, åkte du in eller kom ongen igång av sig själv igår?

Min är fortsatt lugn och jag blir fortsatt mer och mer nojig. Jag hörde ju fina hjärtslag igår så egentligen borde jag ta det lugnt men nu är det 3e dagen i rad som det är ovanligt stilla. Usch.. Ska se om ongen kommer igång nu framåt eftermiddagen (brukar ha en stimmig period efter lunch) annars blir det ett samtal till förlossningen tror jag.
Min lillfis var också väldigt stilla vissa dagar och dessutom svårpårkad när jag försökte med buffar och kall saft osv. Ibland var jag därför elak och la mig på sidan och rullade sakta över mot magen - då brukade det bli fart. Jag hade ju moderkakan i framvägg så det dämpade ju en hel del men det som lugnade mest var att få ett ultraljud där jag kunde se att hon rörde sig hejvilt utan att jag kände speciellt mycket.

Är du minsta orolig så ring förlossningen så de kikar på dig. Gissningsvis får du en långtråkig eftermiddag/kväll med lång väntan mellan de olika kontrollerna och samtal med läkaren men det kan det ju vara värt för att känna sinnesro!

Jag njuter för fullt av vår bebisbubbla här, nu har vi varit hemma i två dagar och allt går jättebra. Måste säga att vi har fått perfekta små bebisar! :love: Nog för att man är trött, de matas var tredje timme, men herregud så värt det! De är hemskt förnöjda därimellan, sover och vill gosa hud mot hud mest.

Låter härligt! Är ni hemma allihopa nu?

Min lillfis var också väldigt stilla vissa dagar och dessutom svårpårkad när jag försökte med buffar och kall saft osv. Ibland var jag därför elak och la mig på sidan och rullade sakta över mot magen - då brukade det bli fart. Jag hade ju moderkakan i framvägg så det dämpade ju en hel del men det som lugnade mest var att få ett ultraljud där jag kunde se att hon rörde sig hejvilt utan att jag kände speciellt mycket.

Är du minsta orolig så ring förlossningen så de kikar på dig. Gissningsvis får du en långtråkig eftermiddag/kväll med lång väntan mellan de olika kontrollerna och samtal med läkaren men det kan det ju vara värt för att känna sinnesro!

Ja, det är ju just det där att jag inte får reaktion när jag puttar eller lägger mig på sidan. Jag brukar också köra den där man "mosar" bebis lite :o Men idag har det inte gett mer än minimalt med rörelse i stil med flytta sin hand någon annanstans typ. Jag har ju känt av ongen, så det är inte helt stilla, men det är verkligen bara ytterst få små rörelser. Min moderkaka ligger i bakvägg och jag känner ju vanligtvis oerhört mycket, däremot så ligger bebis med ryggen mot min mage nu och då blir det automatiskt att jag känner mindre såklart eftersom de flesta sparkar osv kommer in mot min kropp, jag VET ju det, men det är inte lika lätt att acceptera det som anledning och lugna ner sig :meh:

Ja precis, jag var ju inne för några veckor sen eftersom de misstänkte Hf, som tur var så gick det ändå relativt snabbt där inne men det blev ändå 2 timmar på förlossningen totalt och 40 minuter liggandes still med CTG, man kan ha roligare timmar än så :D Vi får se hur jag gör, nu medan jag sitter vid datorn så har ongen buffat lite grann, förhoppningsvis drar det igång ordentligt snart och jag slipper både oroa mig och ta mig iväg!

Sist åkte jag ju in själv eftersom sambon var sjuk och blev jättenojig att de skulle göra ett ultraljud och att jag skulle råka få reda på kön utan sambon där, alltid är det något man stimmar om!:rofl: (de gjorde inget ultraljud så jag slapp fundera över hur jag eventuellt skulle berätta för sambon:D)

Jag har varit osynlig efter förlossningen, blev stressigt en tid eftersom Linus visade sig ha problem med syresättningen och blev inlagd för övervakning en vecka. Jag kunde övernatta i början, men sen pendlade jag fram o tillbaka för att hinna träffa resten av familjen lite också. Nu är han hemma sen två veckor (oj vad tiden går) och det är otroligt skönt! Han ska tillbaka i augusti för att kontrollera om de hjärtfel de hittade mha ultraljud har vuxit bort av sig själva (vilket tydligen är ganska vanligt).

Jag har varit osynlig efter förlossningen, blev stressigt en tid eftersom Linus visade sig ha problem med syresättningen och blev inlagd för övervakning en vecka. Jag kunde övernatta i början, men sen pendlade jag fram o tillbaka för att hinna träffa resten av familjen lite också. Nu är han hemma sen två veckor (oj vad tiden går) och det är otroligt skönt! Han ska tillbaka i augusti för att kontrollera om de hjärtfel de hittade mha ultraljud har vuxit bort av sig själva (vilket tydligen är ganska vanligt).

Skönt att vara hemma! :heart Vi låg ju också på övervakning för syresättningen, som tur var är det inget "fel" på varken hjärta eller lungor. Han var bara inte beredd på att de skulle komma ut. :D

@BubbelA Grattis! Skönt att det gick bra med igångsättningen. Nästan lite för bra eftersom det kom igång så bra och du inte fick något rum. När vi var och lyssnade på BB Stockholms föredragning om deras klinik och förlossningen sa BM någonting i stil med att det hände att folk födde under chefens skrivbord, men att de ändå jobbade med trygga förlossningar. Och det var ju nära att du var det tänker jag :-)

@sicx Åk in om du känner dig orolig och osäker! Du kan ju lika gärna sitta på förlossningen som att noja hemma!

Nu är jag i vecka 38 och var på bm-besök igår. Allt såg bra ut hittills. Blodvärdet har ökat till 120 så jag slår mina egna rekord varje gång det mäts. Brukar alltid ha skitlågt i vanliga fall. Beklagade mig lite och sa att jag misstänkte att jag var en sån som skulle gå över tiden med tanke på att det känns som att alla andra har förvärkar och sammandragningar och så. Hos mig händer ingenting, trots att jag dricker hallonbladste:P Hon sa som ni, att det kan sätta igång utan förvarning också, hoppas hoppas!
Börjar bli så stressad när jag tänker på mitt sto som ju är beräknad till den 19 maj. Vilken bra planering... Kan inte min lille pojke komma nu så jag är fit for fight när Loppans lillfölis kommer?!?! pleeeaaase!!

Är inte i fulla vecka 35 riktigt men hade det inte varit för det hade jag trott det börjat närma sig nästan.

Har sån sjuk konstant mensvärk, bebis rör sej def långt ner, och det är ett stort tryck neråt. Det spänner och drar. Det känns helt enkelt väldigt annorlunda och inte alls 'lugnt' som i 'det är en månad kvar lugnt'. :nailbiting:
Det kan lika gärna vara en och en halv kvar men en vet ju aldrig.
Oavsett är jag inte redo än :cautious: har massor smått kvar att fixa!:D

Jag är nog lite smått störd... Läser tråden och blir lite avundsjuk på alla er som fortfarande är gravida, letar tecken och väntar på att träffa era små älsklingar för första gången! Har förträngt alla krämpor och tänker bara att det är mysigt att vagga runt med stor mage. Lilla M är andra och sista barnet för oss (var absolut helt övertygad under hela graviditeten) men nu börjar jag fundera på om inte en liten 3:a tätt vore något för vår familj. :angel:

I natt kl 2.55 föddes äntligen vår dotter. Vi åkte ju in i onsdags kväll för att kolla fosterrörelser. Då upptäckte de att bebisen hade hög puls och att det inte fanns så mycket fostervatten.
De gjorde en hinnsvepning och vi fick stanna över natten.
Jag hade värkar hela natten och på morgonen tog de hål på hinnorna.
Allt gick bra men lite långsamt och bebis mådde fint hela tiden.

Jag är nog lite smått störd... Läser tråden och blir lite avundsjuk på alla er som fortfarande är gravida, letar tecken och väntar på att träffa era små älsklingar för första gången! Har förträngt alla krämpor och tänker bara att det är mysigt att vagga runt med stor mage. Lilla M är andra och sista barnet för oss (var absolut helt övertygad under hela graviditeten) men nu börjar jag fundera på om inte en liten 3:a tätt vore något för vår familj. :angel:

Haha! Jag sitter och svär över att INGENTING är bekvämt längre, alltså.... Jag kan inte sitta som normalt folk för då trycker bebis/livmoder jättehårt mot revbenen, jag kan inte ligga bekvämt för att det gör så jäkla ont i rygg/revben och inte kan jag stå heller för då svimmar jag efter ett par minuter.. Och ja, det gör också ont i revbenen! :eek::rage:

Mitt mantra just nu är "11 dagar kvar, bara 11 dagar kvar" :laugh: Går jag över kommer jag bli världens mest bittra människa :idea:

Men jag kan tänka mig att när man väl sitter där med sin lilla hallonmuffin till onge så är det rätt lätt att glömma bort alla svårigheter :love:

Men jag kan tänka mig att när man väl sitter där med sin lilla hallonmuffin till onge så är det rätt lätt att glömma bort alla svårigheter :love:

Folk sa så till mig hela tiden, att "När hon väl är född kommer du glömma aaaallt!". De ljög. :p Skämtåsido, jag vet att många säger sig glömma alla krämpor och småbarnsåren är bara regnbågar och enhörningar när ongen börjat skolan. Det är ju bra att det är så, annars skulle nog många inte skaffa fler barn. Jag är dock inte den sorten, jag minns ALLT...

Folk sa så till mig hela tiden, att "När hon väl är född kommer du glömma aaaallt!". De ljög. :p Skämtåsido, jag vet att många säger sig glömma alla krämpor och småbarnsåren är bara regnbågar och enhörningar när ongen börjat skolan. Det är ju bra att det är så, annars skulle nog många inte skaffa fler barn. Jag är dock inte den sorten, jag minns ALLT...

Jag tvivlar också på att jag kommer bli en sån där rosa-moln-regnbågar-och-enhörningar-överallt person, jag är rätt bra på att minnas saker som de var! :cautious: Men håller alla mina två tummar för att jag ska minnas den här graviditeten med de där glasögonen på för annars har jag svårt att se att det någonsin ska bli syskon här... Då får det fan vara en exeptionellt söt och fantastisk onge som kommer ut! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka