Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni börjat shoppa något än?
Haha alltså jag är inte den som är kvackelmagad normalt sett. Idag var jag och sambo samt kompis iväg till veterinären för att kastrera såväl häst som katt. Snälla vetten hade även bett sin personal som normalt är ledig på fredagar att jobba eftersom jag bara får stå å glo. Allt gick enligt skolboken ända tills vi är 100 meter hemifrån och lille katten kräks i transportburen som jag har i knät. Det fullkomligt stinker och jag börjar ulka och vrålar stanna men sambon tänker att vaddå, jag kan väl köra och parkera där jag ska = med ett grabbatag om buren och med bildörren på vid gavel så spyr jag i farten -totalt högröd i ansiktet. Både sambo o kompis asgarvar samtidigt som sambon blir lite skamsen och inser att han inte stod så högt i kurs. Stanna är stanna NU inte sen...... suck.
Ni som har bestämt er för barnvagn. Vad har ni bestämt er för och varför? Känns ju som en djungel utan dess like! Värre än att köpa bil
Hahaha, det där hände mig så många gånger under sommaren. Jag har haft en väldigt kräkig graviditet och spydde flera gånger om dagen från vecka 7 till vecka 20. Det krävdes ingen kattspya för att få igång mig dock, ibland räckte det att jag tittade neråt... Blöh!
Typisk konversation i bilen:
Jag: "Jag måste spy"
Maken: "Okej. När då?"
Jag: "Men stanna bilen FÖR I HELVETE!"
Ni som har bestämt er för barnvagn. Vad har ni bestämt er för och varför? Känns ju som en djungel utan dess like! Värre än att köpa bil
BM sa förresten att dom rekommenderar att man vaccinerar sig mot säsongsinfluensa när man är gravid. Hur tänker ni kring det?
Jag tänker definitivt inte vaccinera mig. Jag väntade första barnet 2009 när det stormade kring influensan, hette den svininfluensa?? vaccinerade mig inte då heller, och är glad att jag inte gjorde det mee facit i hand. Jag är generellt lite anti mot vaccinationer och kommer inte heller vaccinera bebisen i magen efter vårt vaccinationssystem.
Fast vaccinet mot säsongsinfluensa är ju inte ens jämförbart med det mot svininfluensan.
Sen har jag svårt att se hur man kan välja att riskera ge sitt barn (och andra för den delen) polio, difteri eller mässling framför vaccinationer. Men vi kanske inte ska skapa debatt här..
Fast vaccinet mot säsongsinfluensa är ju inte ens jämförbart med det mot svininfluensan.
Sen har jag svårt att se hur man kan välja att riskera ge sitt barn (och andra för den delen) polio, difteri eller mässling framför vaccinationer. Men vi kanske inte ska skapa debatt här..
Ni reser aldrig till England då? Där har dessa sjukdomar kommit tillbaka eftersom så många valt att inte vaccinera sina barn. Det kommer hända här också om vi inte vaccinerar våra barn.Ja absolut värt att fundera över. Den dagen vi funderar över att resa till områden där dessa sjukdomar finns kanske annat beslut tas.
Även värt att fundera på om man vill injicera det som vaccinerna innehåller, vilket inte är alltför trevliga ingredienser av gifter.
Var och en får själva bestämma vad man känner i frågan, jag tänker inte lobba för mina åsikter, man får själv läsa på och ställa frågan till sig själv vad man står!
Hoppar in lite för att fråga om det alltså finns vaccin mot kikhosta nu? Vet när jag var liten och var med i något test för kikhostavaccin. Fast jag och min lillebror fick bara sockerlösning. Minns hur arga vi var när vi fått en massa sprutor och det sen visade sig att allt var i onödan (för oss då).
(Fast när jag tänker efter kanske det var bäst att vi fick sockerlösning, låter ju inte så stabilt med ett test Kanske minns lite fel, får nog höra med mamma!)
Enligt 1177 infördes kikhostevaccinet i barnvaccinationsprogrammet 1996. Jag har för övrigt haft kikhosta själv, när jag var ca 10, och det var vidrigt. Man hostar så man kiknar och kräksHoppar in lite för att fråga om det alltså finns vaccin mot kikhosta nu? Vet när jag var liten och var med i något test för kikhostavaccin. Fast jag och min lillebror fick bara sockerlösning. Minns hur arga vi var när vi fått en massa sprutor och det sen visade sig att allt var i onödan (för oss då).
(Fast när jag tänker efter kanske det var bäst att vi fick sockerlösning, låter ju inte så stabilt med ett test Kanske minns lite fel, får nog höra med mamma!)
Enligt 1177 infördes kikhostevaccinet i barnvaccinationsprogrammet 1996. Jag har för övrigt haft kikhosta själv, när jag var ca 10, och det var vidrigt. Man hostar så man kiknar och kräks
Enligt 1177 infördes kikhostevaccinet i barnvaccinationsprogrammet 1996. Jag har för övrigt haft kikhosta själv, när jag var ca 10, och det var vidrigt. Man hostar så man kiknar och kräks