Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är de med vikten för er alla? Spec kanske då ni som är runt samma vecka som mig, 12-13.
Jag har inte mått illa öht eller spytt en endaste gång men har gått ner flera kilo. Har ju redan varit på vul annars hade jag trott att jag inte var gravid. Mår så himla bra
Härligt med semester!! Jag har visst beräknad födelse 11/4, så endast 2 dagar före digOj vad det hänt mycket sedan jag åkte på semester. Grattis och välkomna till alla nya i tråden
Jag kom hem från Frankrike igår och imorgon är det ul + NUPP då är jag i 12+0. Känns lite nervöst men vi har sett fram emot det mycket på semestern. Skönt när vi varit iväg att man kan prata öppet om det och hinna känna efter lite mer.
Jag mår fortfarande väldigt bra, tröttheten har nästan släppt men somnar fortfarande tidigt på kvällen mot vad jag brukar. Ser väldigt gravid ut när jag ätit, uppsvälld som en knubbsäl, men annars syns det inget men får nog ha lite mindre tajta kläder ett tag tror jag.
Alltså jag är glad att jag mår bra och inte (än så länge iaf) är så känslig med sockerfall osv för jag har uppriktigt sagt hållt på att svälta ihjäl flera gånger i frankrike, herre gud. När äter människorna egentligen??!? Lagom till vi skulle åkte hem ungefär kom vi fram till att man endast kan köpa mat mellan 12 och 14, resten av dagen är det antingen stängt eller så dricker man bara vin och öl. Att sedan försöka 1. hitta något vegetariskt (vem är idiot nog att vara vegetarian var väl ungefär deras reaktion) och 2. försöka undvika ost gjord på opastoriserad mjölk samt 3. hitta mat utan rå fisk.....ja det var mindre enkelt i ett område där man mest lever på alkohol, ost och fisk i form av rökt/gravad lax, sardiner och tonfisk. Att den mesta maten sedan var i mack-form eller i form av pannkakor gjorde inte saken bättre. Nåväl, jag överlevde med nöd och näppe och lyckades otroligt nog hålla humöret i schack trots sockerfall i princip varje dag. Har dock tappat lite i vikt men det lär man väl snart äta upp igen.
Skönt att vara hemma igen och få äta lite vettig mat, lider nog av både brister på både det ena och det andra nu. Fick brev innan jag åkte från BM att jag ska börja äta järntabletter från v. 20, misstänkte att jag nog skulle få göra det, ska redan nu köpa lite blutsaft tänkte jag efter den här semesterns fattiga mat kan man nog behöva ge kroppen lite hjälp på traven .
Kram till alla er som kämpar med illamående, lider verkligen med er och hoppas att det snart släpper för er.
Härligt med semester!! Jag har visst beräknad födelse 11/4, så endast 2 dagar före dig
Jag gick in i v 13 i söndags!
Men skönt att blödningarna minskar, antar att du kommer bli sjukskriven yttligare, så skulle du inte få tag på dem imorgon kan du ju alltid sjukskriva dig själv
Blir fasiken galen snart.. Min sjukskrivning pga blödningar går ut i morgon så tänkte att jag hör med gyn idag hur de ser på saken då jag fortfarande har blödningar, kanske att de rikligare har lugnat sig något. T o m så jag någon dag bara har så sparsam blödning att jag klarar mig med ett kraftigare trosskydd -alltid något. Men döm om min förvåning att gyns telefonkö redan är stängd sen en timme tillbaka pga att alla telefontider redan är bokade. Helt otroligt. Nu är ju inte mitt spec akut men jag får m a o hänga på luren tidigt imorgon bara för att få prata med en ssk oavsett om jag vil boka tid eller ej. Känns ju inte som att vården är dimensionerad efter den efterfrågan som finns...
Färgar inte håret under graviditet. Kunde inte hitta några vetenskapliga tester förra gången, men hittade ett annat där det var några privatpersoner som själv testade. Deras resultat var att man kissade ut kemikalier i flera dagar efter att man färgat håret.....Efter att ha vägt fram och tillbaka ett tag, samt väntat tills efter första trimesterns slut färgade jag håret idag. Hur resonerar ni andra kring det?
Efter att ha vägt fram och tillbaka ett tag, samt väntat tills efter första trimesterns slut färgade jag håret idag. Hur resonerar ni andra kring det?
Gick in i sjunde veckan igår! Har bokat tid för första besöket hos barnmorskan som sker på fredag. Vad brukar man göra då? jag hoppas att min sambo som jobbar i en annan stad i veckorna hinner komma hem i tid så han kan var med.
Angående att färga håret så är jag inte inläst på det alls, men jag färgar håret kontinuerligt och vill gärna fortsätta med det. Kanske köper jag naturlig hårfärg, för nåt sådant har jag hört ska finnas.