Våran säng är 250x200, den är en dröm att sova i :-)
Oh... Dags att uppgradera önskelistan, hör jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våran säng är 250x200, den är en dröm att sova i :-)
Jag tänker "You can't fight the power". Skämtåsido, det där får avkomman bestämma själv, med lite tur är hon stökig så att maken går med på att uppfylla min dröm om en säng som är 200x200...
Sambon ringde förresten försäkringskassan häromdagen för att anmäla för föräldrapenning och få en blankett hemskickad.. Men det fick han inte, det var för tidigt (en månad innan nu).
På hemsidan står det däremot att partnern skulle ringa kundservice för att få hem en blankett att skicka in, vilket jag uppfattade man kunde göra i förväg..(?)
Han fick inte ens anmäla 10dagar i förväg (via kundtjänst), jag som vill vara förberedd tycker ju det är bra att slippa göra det på BB..
Hur gör andra pappor egentligen? Väntar till bebisen är född?
Samma här På hemsidan står det som sagt att andraföräldern ska ringa kundcenter för att få en blankett hemskickad för att anmäla. Satt i telefonkö i 40 minuter till Försäkringskassan och fick svaret "neeeej det behöver du inte göra haha det kan du göra när barnet fötts!!". Nähä, varför står det så på hemsidan då?
Här har det också varit en mindre cirkus kring 10-dagarna. När sambon får några månader sedan kollade upp det förstod vi det som att han skulle anmäla sitt uttag av dem när bebisen kommit. När han häromdagen skulle ta ut dem visade det sig att han först skulle ha skickat in en anmälan (tidigast 2 månader innan bf) och sen ansöka när barnet var fött. Han hade ju inte anmält detta i förväg men det verkar lösa sig ändå. All information vi fått kring detta är väldigt tvetydigt och svårtolkat men så länge han får sin ersättning så får vi vara nöjda, och de verkade inte vara allt för nitiska när det gällde 10-dagarna åtminstone .Sambon ringde förresten försäkringskassan häromdagen för att anmäla för föräldrapenning och få en blankett hemskickad.. Men det fick han inte, det var för tidigt (en månad innan nu).
På hemsidan står det däremot att partnern skulle ringa kundservice för att få hem en blankett att skicka in, vilket jag uppfattade man kunde göra i förväg..(?)
Han fick inte ens anmäla 10dagar i förväg (via kundtjänst), jag som vill vara förberedd tycker ju det är bra att slippa göra det på BB..
Hur gör andra pappor egentligen? Väntar till bebisen är född?
Här har det också varit en mindre cirkus kring 10-dagarna. När sambon får några månader sedan kollade upp det förstod vi det som att han skulle anmäla sitt uttag av dem när bebisen kommit. När han häromdagen skulle ta ut dem visade det sig att han först skulle ha skickat in en anmälan (tidigast 2 månader innan bf) och sen ansöka när barnet var fött. Han hade ju inte anmält detta i förväg men det verkar lösa sig ändå. All information vi fått kring detta är väldigt tvetydigt och svårtolkat men så länge han får sin ersättning så får vi vara nöjda, och de verkade inte vara allt för nitiska när det gällde 10-dagarna åtminstone .
Men hur, HUR??, ska man kunna anmäla tidigast 2 månader innan bf om dom vägrar skicka ut en blankett? Försäkringskassan gör mig galen Skönt att det löser sig för er ändå!
Jag har letat till förbannelse, den finns inteDet går inte skriva ut blanketten på deras hemsida?
Dom flesta finns ju att skriva ut själv där.
Nä vi har ingen aning . Informationen är så olika hela tiden tycker jag så så länge ersättningen kommer är vi nöjda .Men hur, HUR??, ska man kunna anmäla tidigast 2 månader innan bf om dom vägrar skicka ut en blankett? Försäkringskassan gör mig galen Skönt att det löser sig för er ändå!
Det mesta går väl att göra online genom att logga in med bank-ID? Tror inte att du ska behöva skriva ut blankett.Men hur, HUR??, ska man kunna anmäla tidigast 2 månader innan bf om dom vägrar skicka ut en blankett? Försäkringskassan gör mig galen Skönt att det löser sig för er ändå!
Det mesta går väl att göra online genom att logga in med bank-ID? Tror inte att du ska behöva skriva ut blankett.
Nu var det min man som gjorde det, men jag tror att han bara angav BF. Sedan måste pappan gå in och korrigera när man vet exakt vilka tio dagar det blir, men då finns pappan i systemet.Man kan inte göra någonting som den andre föräldern via MinaSidor (och Bank-id) innan bebis är född, och har fått ett personnummer.
Sambon kan logga in på mina sidor men kan inte göra någonting där innan bebis födelse.