Sv: Vårföräldrar 2013!
Jaaa.. jag kapar väl in lite med min "tidiga" bebis då ...
jaja, är det ett hästforum så , och ni frågar ju!
JAG KÖPTE HONOM INTE på den här bilden!
Jag fick bilden i helgen av uppfödaren/säljaren.
Jag valde honom på stam, bra beskrivning av personlighet av honom själv, mamma, syskon och pappa. Jag bestämde mig för att faktiskt lita på säljaren, om det var rätt eller fel visar sig...
Men just att det är DEN uppfödaren/säljaren känns också bra efter lite efterforskningar ...
Sen är jag livrädd för att jag ska tänka: "men hjälp vad är det här för en ärtpåse?!" när han väl kommer hem, eller ännu värre: att HAN ska tänka så om MIG?!
Sen gillade jag en bildserie av honom som liten, ser "korrekt" ut och rör sig "helt ok". Jag hoppas att han ska bli min framtida "livskamrat". Han går kvar hos uppfödaren under vintern, kommer hem i Maj och då ska han ut på flock med jämnåriga och härja i ett par år.... Det finns ju gott om fina fölungar/unghästar den ena fräsigare än den andra. Nu har han en riktigt kul färg och det känns roligt så här nu när det är klart men hetaste alternativet var faktiskt en liten helsvart kille... Jag gillar egentligen svarta och "diskreta" hästar bäst (är lite blyg
) men nån gång ska man väl ha en sagohäst också..?
Lotteri är det ju, och ganska idiotiskt eftersom han förmodligen kommer ha kostat dubbelt så mycket som han är värd när han väl är fem år och jag rider honom. Men, friskt vågat hälften vunnet, eller förlorat som Kyra säger.
Lugnet i själen lade sig som en smäck i alla fall och jag känner mig mycket glad och förväntansfull. Sen är jag tillräckligt luttrad för att veta att det lika gärna kan vara åt helvete alltihopa men tills det visar sig att det är så, så tänker jag vara glad.