Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Vilse: nja, jag har nog aldrig varit så mycket sjuk som sedan jag fick barn. Här är det mest storebror som drar hem, smittar ffa mig men även pappa och lillasyster, och sedan bollar vi det fram och tillbaka. Räknar inte med någon sammanhållen period av friskhet förrän i april nu.
Idag: Storebror sov jättedåligt igår kväll och hamnade tills lut hos oss på soffan (ergo: jag kunde inte sy något på adventskalendern). Precis när vi skulle lägga oss vaknade lillasyster och ville icke somna om. Slutade med att jag gjorde en flaska ersättning (hon äter ju annars inte på nätterna) som hon drack upp nästan helt, så hon var väl hungrig. Precis när ögonen föll ihop bubblade det till i blöjan, så det var bara att stiga upp och byta på henne. Sedan var hon helvaken förstås så jag lade mig med henne i gästsängen. Jag tror jag somnade först...
Idag var storebror tvärförkyld och kunde inte gå till dagis. Jag och två grannar skulle ha ätit frukost ihop. Hon fick en bebis i början av september och vi har försökt hitta en tid sedan dess. Var bara att lämna återbud förstås.
Lillasyster har fått äcklig frätande diarré igen och blev snuvig framåt eftermiddagen. Jag har galen hosta och mår halvilla hela tiden => hostar så jag nästan kräks ffa när jag måste tömma bajspottor
. Min käre make for på kurs i morse och kommer hem på fredag. Barnen har grinat hela dagen (dock inte alltid samtidigt).
Men, dagens gulliga: Släpade ut oss på en liten barnvagnspromenad framåt kvällen. I ett tappert försök att sprida god stämning sa jag hurtigt när vi kom hem: "Nu var det väl skönt med lite frisk luft?!" Varpå min son tittar på mig med stora ögon och säger "Mamma, var är luften?"
Sedan åt vi en fullvärdig kvällsmåltid bestående av smörgås med jordnötssmör (L), smörgås med korv (jag), hirsgröt med fruktpuré (T). Samt ättiksgurka (cornichons) i stora mängder. Min son äter dem som godis direkt ur burken! Jag lyckades bara sno åt mig de sista i burken som han inte lyckade fiska upp. När jag hämtade en ny burk åt honom fick jag nådigast ta över den gamla och äta upp resterna.