Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Lånar knapp

Pysventil hjälpte inte och inte heller alvedon.
Har köpt hem NAN comfortis nu.

Man blir så maktlös :(
Bvc på tisdag, ska prata med henne då.

Fanns endel på tradera såg jag. Bland annat en fin blå som skulle passa Tor :) .

Har inte virkat på evigheter så tvivlar på att den ens skulle likna de fina ugglora ;) Men tack för erbjudandet.

Har föresten äntligen kommit igång att sy lite nu. Blev något enkelt idag. Två filthållare med reflex till vagnen (samma som vanthållare) och en napphållare. Blev inte supersnygga sömmar men är rätt så nöjd ändå.

image.jpg

Senast ändrad:

Ja, gör det Micks. Kanske är hon känslig för mjölk, det kan ju ge magproblem om du äter mjölkprodukter och hon får mjölkbaserad ersättning. Hoppas att BVC-sköterskan kan komma med bra råd.

Ang blöjor så är det ju ytterst individuellt både hur de passar och hur man gillar. S är rätt långsmal och vi använder som sagt pampers, tycker dock att de luktar skumt. Till dottern som var knubbigare använde vi bara libero, de passade henne bäst. Ett annat tips är att om man är i närheten av viktgränsen för nästa storlek kan det vara bra att gå upp i storlek.

Ja maktlös var ordet. Det är så svårt när man inte kan hjälpa de små :(

Hade en lightversion av din situation några timmar här på kvällen. Inte roligt alls
Mycket ledsen bebis som försökte bajsa men det var så trögt att han bara fick ut lite som tjock lera. Naturligtvis ont i magen av det och nästintill otröstlig.
Var ett par dagar sedan han bajsade så han fick katrinplommonpure tidigare idag. Sedan efter hans första försök så blev det magmassage som tyvärr inte var uppskattat och sedan ersättning med extra vatten och olja i. Tillslut kom det en rejäl klick till och han blev nöjdare och ligger nu och snuttar för att somna för kvällen.

Bara dessa timmar var jobbiga och du har så dagligen :nailbiting:

Herregud vad söta de var i sina ugglemössor :love: ska försöka fota viktor i sin imorgon också :D

Vad jobbigt för er - Micks ffa - som inte får sova och har ledsna bebisar.

Vi har det larvigt lätt på den punkten. Båda barnen lägger sig vid 19:30 i regel och sover sedan hela natten (vaknar någon gång mellan 6 och 8 ungefär). Storebror vill dock bara gå och lägga sig om lillasyster är med. Hon är dock extremt lättsövd, precis osm han var i den åldern så det är inga problem. Däremot vet jag ju att han mellan 6 och 12 månaders ålder bara somnade i bärsele, så det blir väl intressant om ett par månader...

Jag ammar på morgonen och pumpar ur ett mål på kvällen, resten får hon ersättning (Nan HA). Vi har aldrig haft några svårigheter vare sig med magont eller flaskan (har vanliga Aventflaskor, med napp med ett hål).

Hon blir fyra månader imorgon, helt galet! Har läkarkontroll på måndag och det ska bli spännande att se vad hon väger och mäter då. Gissa att hon väger runt 5,8 kg nu, hon har blivit riktigt rund sedan jag började med ersättning!

Hon snackar jättemycket och har börjat "leka" med leksaker. Idag låg hon jättelänge på mage och tittade på storebrors briotåg som tuffade runt.

Vi har precis varit i Sverige en vecka och flygresan gick helt utan problem trots att hon var ganska förkyld.

Skönt att det är någon som allt flyter på för :)

Kl

Altså min hjärna är inte riktigt med känner jag. Plockade ju upp shettisen från betet i söndags för att han skulle komma in på nätterna. Den här veckan har jag glömt bort att ta in honom tre gånger :eek: :o .

En gång kom jag på det sent på kvällen och valde då att låta honom vara kvar ute, den andra gången gick jag och tog in honom i alla fall. Nu har jag legat och funderat en stund om jag tog in honom igår eller inte och jag kommer inte ihåg så troligtvis är han ute :o . Det är visserligen ingen större fara. Han har vatten och gräs. Men ska helst inte äta nattgräset. Har aldrig någonsin hänt tidigare att jag glömt bort något sådant. Inte bra :cautious: Tur att jag åtminstone inte glömt att släppa ut honom.

Knapplån

Inatt sov hon helt plötsligt rätt bra! :crazy:
Vaknade bara till ett par gånger, snuttade tutte (utan amningsnapp) och somnade sen om!
Fortfarande 2-3 timmar mellan men jag behövde bara vara uppe en 10 minuter.

Och nu är jag utvilad och glad för sambo tog henne heeela morgonen! :love:
Passar på att pyssla med mobilen lite innan jag talar om att jag är vaken :)

En sån där ugglemössa skulle ju ylva ha! Hittade bara en på tradera dock. Vad ska jag söka på? Sökte uggla + mössa

Jag sökte helt enkelt på ugglemössa ;)

Då kom det upp några stycken i olika färger

Vad skönt att du har fått sova och känner dig utvilad. Antagligen skönt för Ylva också

Tovas med stängda ögon kommer ända från staterna :D
Etsy.com, jojosboutiqe eller nåt hette tillverkaren. Tog en månad att få hem. 55 dollar för den, en annan söt vit virkad mössa och fakten. Helt okej :)

Satt i bersån utanför och gav Ylva lite mat. Buskaget där är rätt tätt så det vill mycket till för att man ska ens märka att någon sitter där inne.
Likförbannat går en onykter gubbe förbi, antagligen har han verkligen ansträngt sig för att se vad vi pysslade med, drar iväg en högljudd snorloska och kallar mig för "Din jävla gris"! :mad:
Själv gick han med mysbyxorna och kalsongerna nerdragna över halva arslet :grin:

Syntes ca en cm av bröstet och jag tror knappast att han ens såg det mellan blad och grenar.
Fy fan vad arg jag blev!
Hade inte Ylva varit med så hade jag sagt några väl valda ord men jag vill inte riskera att han skulle bli arg och ge sig på oss. Även fast Niclas var med.

Tovas med stängda ögon kommer ända från staterna :D
Etsy.com, jojosboutiqe eller nåt hette tillverkaren. Tog en månad att få hem. 55 dollar för den, en annan söt vit virkad mössa och fakten. Helt okej :)

55 dollar!?

Jag betalade 4 dollar för min mössa nämligen... :)
Såg sen att samma mössa finns i Kina för 4,15 dollar inkl frakt. Typiskt.

Senast ändrad:

Härligt att läsa att du är mer utvilad nu!
Men vilken gris till gubbe. Du får trösta dig med att han förmodligen hade sagt nåt otrevligt oavsett, och att han gick därifrån.

Ja :D Men jag skulle prompt ha just de där färgerna, och sen var det som sagt en mössa till :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar