Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Ja inatt sov vi lite bättre. Fortfarande inte längre ä 2 timmar i sträck men jag lyckades somna relativt snabbt så jag hann sova lite innan hon vaknade. :)

Hon verkar ha 48-timmars dygn och är glad och sover ena halvan och är vaken och arg andra halvan :crazy:

Sambo slutar 16 istället för 13 idag. Måtte hon vara på gott humör idag då!

Blöjan läckte igenom nu och det var nog därför hon vaknade. Så nu sitter jag i en kisspöl :grin:
Varför har vi ju inte den plasade frottén i vår säng för?

Vi har libero stl 3 nu förresten. Funderar på att prova up and go stl 4 för jag gillar inte hur de sitter på henne. Liksom skär in i magen även om jag sätter dn så löst att den trillar av :crazy:

Vad skönt att det blev lite bättre sömn i natt.

Den där plastade fronten har jag också funderat på om man inte borde ha i våran säng också. Tor sover ju inte där men ligger och läcker där ibland ändå. Och så blir det mjölkläckage från mig ibland.

Nästan att man får lite dåligt samvete för att jag ändå for sova ganska bra när man läser om er som har så jobbiga nätter.

I natt vart det lite extra vaket. Blev en sprutspya efter matning som skulle torkas upp, bytas kläder och naturligtvis behövdes det fyllas på mat i magen efter det.

Verkar som att det är pampers baby dry som gäller som nattblöja då. Får ta och testa ett paket. Libero har annars bra passform på Tors lite smalare kroppsform. Men verkar inte hålla tätt tillräckligt länge när han ligger. Det rinner oftast ut på sidan vid ryggen.

Senast ändrad:

Hehe det säger sambo också - "jag känner mig hemsk som får sova om nätterna!" :p

Passa på att njuta svarar jag typ. Hjälper ju inte mig om han är vaken samtidigt ^^

Får kanske prova pampers

Konstigt, vi har inte haft läckage ur blöjan en enda gång med Libero (baby soft heter de ju såg jag). Kotte är iofs väldigt rund och go men den sitter väldigt bra ändå och inte för hårt. Vi har också storlek 3 fortfarande.

Jag har förresten den plastade frottén i sängen, eftersom jag har läckt en del mjölk innan. Skönt ändå att skona bäddmadrassen när den inte har behövts i nån av hennes sängar.

Micks ja passa på när du kan få sova lite, bara ett par timmar gör ju verkligen underverk!

Har du förresten tempat henne? Tog tempen på kotte i morse, mest i halv desperation och slut på idéer om vad som kunde vara fel... Inte riktigt feber men en temperaturhöjning så hon fick lite Alvedon och slocknade ganska snart där efter. Då fick jag som har varit vaken mellan 3 - 9 sova lite också.

Tanken slog mig faktiskt förut men så tänkte jag att hon känns ju inte varm. Men jag ska nog göra det sen när hon vaknar.
Funderar även på om hon har ont i magen igen och om det kanske beror på ersättningen.
Ber sambo att köpa NAN sen...

Har börjat få vagga henne samtidigt som jag ammar nu för att hon vägrar ta tag annars och bara gråter. Så hon har nog ont i magen igen. Har alvedon hemma men vet inte när jag vågar ge?

Jag var också så där osäker om alvedon men sen sa en av Dotterns första förskolefröknar: "ge alvedon för tusan, ungen har ont" - det var i fjol när dottern hade jättemycket växtvärk.

Sen dess har vi slutat med "ska vi" och ger om det behövs. Ludd har fått alvedon kanske fyra gånger sen han föddes, alla gångerna för "tandvärk" (het i munnen ,ledsen, dreglar).
Dottern får också om hon har växtvärk eller feber.

Man behöver ju inte "hysta i" till höger och vänster men märker man att de har ont så tycker jag att man kan ge.

Skönt att du fått sova lite, hoppas det blir en fin dag och en fin helg.

*KL*
Jag är ensam hemma en stund med dottern idag. Känns nästan "som vanligt" - jag är jätteglad men jag vet ju att bergochdalbanan tar fart när som helst.
Maken har tagit med sig Ludd på begravning. Jag är heltidssjukad månaden ut, sen halvtid. Hoppas att det ska fungera.
På lördag ska jag ställa upp medecinen igen, längtar tills jag når "önskad effekt".

Det blev verkligen inte som vi tänkt oss, det här. Eller i alalfall inte som jag tänkt mig. Men det är härligt ändå ...

Tack, är hon tröstlös igen sen så provar jag och ger.
Jag är väl mest velig och osäker - tänk om det är ngt annat och att hon inte har ont? Men jag antar att det inte är katastrof om man skulle ge en supp i onödan heller.

Hon har sovit rätt mycket nu på förmiddagen och haft mig som napp. Jag har passat på att slappa framför tvn.
Nu äter hon igen och jag hoppas hon är på gott humör när hon är klar så även jag får äta!

Jag tänkte också så först men sen tänkte jag "vad tusan" och gav en halv tesked. Vi har flytande hemma bara. Hon sov i nästan fem timmar!

Hjälper det inte med Alvedon så gör det inte och då vet man ju det i alla fall. Har du pysventiler hemma? De har räddat oss många gånger.

Lider med dig Micks! Hoppas det vänder snart!

Tova äter fortfarande var fjärde timme nattetid men somnar alltid om efteråt. Får vara glad för det kanske..

Håller med klockan om att det inte alltid blir som man tänkt sig. Ska infinna mig i Linköping kl 7 på måndag morgon (kul, tar ett par timmar att köra... Fick erbjudande att komma kvällen innan men det vill jag inte..) och sen sönderskuren igen. Och monstergipsad. Jag som haft lite problem att hålla psyket stången förr under den mörka årstiden är lite orolig. Samtidigt känner jag en enorm tacksamhet att jag iaf får vara hemma och umgås med Tova, och att jag kommer bli återställd.

Urologen hittade förresten inga fel på mig. En del blodkärl i urinblåsan var rätt irriterade, kan ha blivit efter en infektion, troligtvis de som blöder ibland. Ska avta med tiden. "Piggen" som sticker migr sannolikt trippelmonsterknut av hård invändig sutur, ska också försvinna. Skönt att slippa fler ingrepp..

På tal om ingenting - akta er för Tradera! Brevbäraren lär snart börja undra om jag börjat med någon slags olaglig handel med alla tjocka kuvert och paket de lägger i vår låda :D Smidigt (och oftast billigt) att klicka hem overaller, tossor, byxor, klänningar och annat gulligt till Tova :D Idag kom dessutom den sjukt söta ugglemössa jag beställt från USA... Maken spärrar nog snart mina konton. Hehehehe.

Skönt att det inte verkade vara något mer fel i alla fall.

Det där med tradera är en stor anledning till att jag tvekar på att beställa något där. Det kanske blir för mycket när man hittar alla fina billiga saker :D

Om det skulle vara magen som är felet och det är ersättningen som är boven så kanske hon skulle äta någon av de sorter som är extra snälla mot magen som baby semp lemolac (som Tor äter) eller Nan comfortis

Jag älskar tradera, har köpt nästan alla kottes kläder där. Alla mina amningströjor med, till en bråkdel av nypris.

Haha nä... Den var för stor :)

image_zps6690a9a7.jpg

+ zewz

Naaaw vilka söta :love:

Ni är farliga. Nu blev jag ju sugen på tradera igen. Men behöver inget just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar