Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Hej på er!
Nu var det ett tag sen jag skrev :)

Vi har en kinkig period nu där det mest skriks och äts. Hon äter sjukt ofta nu men det ska tydligen vara normalt.
Dessutom är det typ bara pappa som duger så självförtroendet får ju sig en lite törn... :(

Men vi kämpar på!

Idag var jag på efterkontroll hos barnmorskan.
Allt var tiptop och jag har ett hb på 140! :D
Var ju nere på 105 som lägst under graviditeten.

Fick kopparspiral insatt och nu blöder jag och har typ mensvärk. Kan kvitta alltså! Men tur sambo slutade tidigare så han kan vara hemma och ta hand om ylva när hon inte äter :)

Jobbigt Micks. Är det någon utvecklingsfas?

Kl
Besöket gick bra. Vi ska tydligen få kontakt med en arbetsterapeut som ska fixa nån moj så hon inte kan lägga sig på sidorna för läkaren trodde att formen på huvudet var lägesrelaterad och alltså inget vi behöver oroa oss för. Däremot höll han på att noja över vikten (en månad sedan sista vägningen) och jag som tycker att hon (äntligen) börjat få lite mage :o jag har tilläggsmatat henne en del sista veckan nu då hon började bli tunn och fortsätter nog med det. Ska ner och ta en vikt någon dag så vi ser om det händer något men det är jag övertygad om att det gör!

Skönt att det i alla fall inte blir operation :)

Vad väger hon nu då, och hur lång är hon?
Tovas längdkurva går ju brantare upp än hennes viktkurva, och jämfört med en jämngammal bekant ser hon superslank ut, men det är nog bekanten som är lite kompakt :D

En månad sedan sista vägningen så åtminstone 5.4-5.5 hoppas jag väl att hon ligger på. Helst mer med tanke på att hon ändå flaskmatats betydligt mer än tidigare (även innan hon fick MINST en flaska/dag då jag varit ute och sambon tagit hand om tös) och det borde ju ha gett något resultat. Vi får se i morgon, tänkte gå ner och ta en vikt då. Hon var.. Strax under 60cm då. 59,5 eller nåt sånt.

Som sagt, man ser ju att magen blivit större och revbenen blir mer täckta så jag skulle nog tro att det händer nåt på vågen. Bvc-sköterskan sa ju att det inte var nåt illa så jag tror ju mer på det. Hon har ju ändå följt tösen. Sen, med tanke på att det går långsamt med vikten, är det väl inte dåligt att tilläggsmata heller. Hon säger väl till när hon är mätt tänker jag.

Micks här är det också kinkigt och hungrigt. Jag ammar ungefär varannan timme och där mellan är det bara pappa som duger här med... Måste vara nån fas de går igenom!

Vad skönt att allt såg bra ut DS, och det där med vikten är säkert ingen fara. De vill förstås kolla upp det men så länge hon mår bra skulle jag inte vara orolig alls.

Senast ändrad:

Även här är det lite kinkigare än tidigare. Han har samtidigt blivit snuttgalen och ska snutta och smaka på allt. Snuttefilt är numera mycket populärt. Och han som sov hela nätter fram till åtta vill nu äta vid tre, fyra tiden och sedan vid sju igen.

Och här är pappa också roligast. Jag duger visserligen jag med men är inte lika rolig. Däremot vid sovdags vill han helst vara hos mig och myssnutta (fast ikväll somnade han helt själv medan vi åt glass) .

Imorgon fyller jag 30 år :banana: :eek: . Hjälp vad gammal jag blir helt plötsligt :p . Sambo har smusslat med presenter idag. Spännande. Det tråkiga är att eftersom jag varit sjuk (och är fortfarande inte riktigt bra) har jag inte orkat tänka på tårta som jag annars älskar att baka. Känns lite ledsamt då jag brukar gilla att fylla år och nu när det är 30 borde det ju firas lite extra.

Fast måste bara tillägga att jag tycker det är riktigt roligt att Tor tycker pappa är roligast. Vi tjejer i familjen (jag, hunden och katten) uppskattar inte riktigt det lite "våldsammare" killbuset sambo har för sig ibland. Men Tor älskar det :D . Roligt att sambo äntligen fått någon som uppskattar buset och så slipper han förhoppningsvis råka skrämma hunden och katten ;)

Såg förresten nu att vårföräldrar (mammor) 2010 har 20 trådar. Vi har lite att jobba på ...

Grattis!

20 trådar är nog en baggis om tre år för oss ;) Då kanske vissa av oss kan följas åt med ny knodd? :D

+ DS
Ja det är nog en fas! I ett nyhetsbrev jag får på mailen stod det just att vid 3 månader så äter vissa bebisar mer och oftare och att det då är för att de har en tillväxtperiod.
Hoppas den går över snart för annars är hon helt underbar och ler och skrattar, för att inte tala om flirtar! :love:
Hon ska smaka på allt med och dreglar som bara den :)

Hon har blivit så stadig i rygg och nacke nu. Sitter jättebra när man håller i händerna :) mammas duktiga tös!

Så här stod det i nyhetsbrevet från babygruppen

En del bebisar vill plötsligt äta oftare, det innebär inte att mjölken tagit slut eller minskat. Bebisen är nu inne i en tillväxtperiod och vill därför äta både oftare och mera. Detta medför att din mjölkproduktion ökar.

Grattis! Vi får jobba på lite så är vi snart också där med 20-talet trådar.

Kl
Nu har vi vägt. Fick inget längdmått men vågen visade 5300 och kurvan har (om möjligt) planat ännu mer så nu sitter jag och matar tösabit med en flaska pulvermat och väntar på samtal för rådgivning på bvc. Verkar få skrota amningen nu.

Hur känns det då?

Jag ger 1-2 flaskor ersättning om dagen nu men inte för vikten i första hand. Kan du inte delamma vidare om du vill (åtminstone till en början och se om det räcker?)

Ptjau, eftersom att jag uppenbarligen har vatten i pattarna känns det bra att veta.Tänkte också försöka delamma. Skulle ju av enkelhetsskäl vilja nattamma och morgonamma så man slipper kliva ur sängen. Kanske har bvc tips på kost som kan ge grädden en rejäl sjuts så vi får se.

Sambon var rolig innan när jag frågade om han ville med och väga. "Jag tror inte det behövs" sa han. Jäkla tur att vi gjorde det, nästa bvc-tid är i september ;)

Tråkigt att hon inte gått upp tillräckligt. Men med ersättning fixas det förhoppningsvis snabbt.

Kl

Tack för era grattis :)

Varit en ganska tråkig födelsedag. Ingen tårta och kan fortfarande knappt äta något. Men en födelsedagspresent står just nu i köket och tillverkar hemgjord glass :d . Glass får man alltid i sig ;)

En annan fin present som fick av min sambo i morse är detta prematursmycke

image.jpg

Preemie-hjärtat är mer än ett smycke. Det fungerar som en global symbol för den kärlek, samhörighet och förståelse som finns bland familjer och närstående till barn som föds för tidigt. Det skapades av föräldrar för att påminna om att du inte är ensam och att det finns hopp. Varje sålt hjärta bidrar med pengar till forskning, med förhoppningen att färre barn ska behöva födas för tidigt i framtiden.
”Preemie” är engelska för ”prematur”.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar