Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Kl

Tråkigt att det är flera som har det jobbigt just nu.

Bröllopet igår gick bra. Tor blev lite rädd för orgelmusiken men lugnade sig snabbt. Lite ljud och sång bjöd han på också :p . Men de andra hade inte märkt något så det lät nog inte så högt som det kändes.

Han var enda bebisen där så han blev populär hos de barntokiga. Men upptäckte att väldigt vad svårt det är att svara på hur gammal han är när han är två åldrar samtidigt och egentligen ingen av dem.

En kusin har en dotter som är ett halvår äldre än Tor. Hon föddes också för tidigt under dramatiska omständigheter. Fast inte lika tidigt som Tor. De sa att hon är 68 cm lång och väger nio kg nu som ettårig. Så hon är fortfarande ganska liten. Vore roligt om hon och Tor kan träffas lite sedan.

Och nu till det tråkiga ...

Både jag och sambo blev sjuka idag. Båda har ont och är dåliga i magen, har ont i kroppen och känner oss sjuka. Jag har dessutom 39 graders feber :( . Funderar på om det är något vi fått i oss på bröllopet.

Tor har varit lite kinkig men verkar inte dålig. Hoppas han slipper.

Och hoppas vi är friska imorgon för då ska vi in till sjukhuset och träffa neoläkare och sjukgymnast.

Förstår om han blev rädd för orgeln. Det är ju ett ganska mäktigt ljud som plötsligt skär genom luften :p

Angående åldrar har jag funderat på det av flera skäl. Dels vad man svarar. I text kan man ju alltid lägga till korrigerad ålder och fortfarande behålla uppmärksamheten. Säger man en ålder och korrigerar den sen irl känns det som att folk slutar lyssna. Nu har jag inte varit med om det med korrigerad ålder men annat runt barn. Man får en fråga, man svarar och lägger till något men de lyssnar bara på de första orden och sen är man inte intressant längre. Eller så träffar jag bara på respektlösa människor...

Hoppas att det bara var nåt via maten, då borde ni ju vara pigga i morgon. Sjukgymnast, är det för dig? Har jag missat nåt?

Grattis Tink!

Leonie är på topp-tio-listan för flicknamn här i Tyskland. Jag tycker det är jättefint!

DS och Zewz: Era män borde nog gå någon kurs eller så...:o Kära nån.

Klockan: jag hoppas verkligen att fastern är en patent kvinna som fixar fyra småttingar en stund. Man behöver ju sällan en hel dag eller helg - bara några timmar kan vara otroligt skönt. När jag fortfarande jobbade brukade vi skoja om att vår kvalitetstid som par hölls i bilen på mornarna. Det var då vi drack kaffe och snicksnackade i någon bilkö.

Solvind: håller tummarna för att ni blir friska. Jag och maken blev också magsjuka efter ett bröllop (!) för några år sedan, det var direkt vidrigt och jag skulle verkligen inte ha velat ha ett litet barn att ha hand om då!

Vi har det bra och har börjat fundera på namn till nästa barn (som ännu ej är tillverkat!) :D Just nu känner jag mig dock lite sliten, trött och lynnig. Pratade med min barnmorska förra veckan och hon tyckte absolut att jag skulle ge ersättning ("Utan dåligt samvete!") om det blev för kaotiskt på dagarna, vilket kändes som en enorm lättnad faktiskt.

Nu gäller det bara att ta sig igenom nästa vecka - alla L:s kompisar är bortresta! :crazy: Ska nog åka till en liten djurpark en av dagarna och besöka en lekplats i grannbyn en annan...

Har även hämtat T:s pass den här veckan så nu är vi redo för Sverigesemester!

Vad skönt att du också ska göra det. :) Många säger ju: "tänk om du ångrar dig.." - jag är utled på det.
Jag är helt säker på att jag kommer få bebis-sug igen, men jag har ju två barn, de behöver sin mamma, inte en stackare som nästan inte kan röra sig, som skriker av smärta och inte kan ta hand om dem. :(
Det var värt varenda sekund, för Ludvig är :love: men jag tänker inte göra om det.

Jag är också rätt less på det men jag tänker så här

Visst kan det hända att man ångrar det ibland, men det är trots allt mitt problem och ingen annans.

Sen så känner jag att jag verkligen inte vill gå igenom allt det en gång till. Både graviditeten och förlossningen... Och framförallt kanske så vill jag inte oroa mig för ytterligare graviditeter och sen gå igenom fler missfall heller. Jag har ju en bra bit över 10 mf bakom mig, och att det till slut skulle bli en kotte var ju nåt som jag helt hade räknat bort sedan många år. Jag har inte ens funderat över preventivmedel på 5-6 år.

Sterelisering var planerat sedan tidigare, och jag är så klart glad att jag inte hann göra det innan kotte blev till men nu är det dags.

Fortfarande sjuka här :meh: . Varit uppe och kräkts i natt också. Sambo som skulle börjat jobba efter semestern idag stannar hemma dels för att han är dålig och dels för att jag är så dålig att jag inte klarar av Tor själv just nu. Svårt att få i mig något men försöker få i lite vätska. Sjukhuset är avbokat.

Verkar inte vara smittsamt för Tor är pigg som en mört och tycker vi är jättetråkiga som inte busar med honom. Tänkte ringa hit hans pensionerade farfar som får komma och leka lite och ta en promenad om han har tid.

Sjukgymnasten är till Tor. Något som alla prematurer får här

Tack majola! Vad kul att du tycker det är fint.
Ja den enda i vår familj/närmaste bekantskapskrets som hade hört namnet förut var min syster som har bott i Tyskland :)
Min svägerska frågade till och med om vi hade hittat på det själv, haha!
Jag gillar namnet och kunde inte komma på något som skulle passa lilltösen bättre. Vi hade mest pojknamn på G innan hon föddes, flicknamn var svårare för oss.
Vi har också funderat på namn till nästa bebis :p

DS: Är det åldern på dem i föräldragruppen du syftar på? Lyssnar de inte bara för att du är yngre, eller är det jag som fått det om bakfoten?
Vad respektlöst i så fall :mad:

Igår var vi och kollade lite på barnvagnar, det var roligt!
Har ju en Kronan duo nu och den är jättebra som promenadvagn här ute där jag bor (en bra bit från stan), men kommer nog köpa en lite smidigare vagn också att ha när man är och handlar, åker till stan, reser osv. :)

Krya på dig Solvind!

Mja, det svaret till Solvind om åldrar var mer att när folk jag pratar med överlag frågar saker om lilltös och det inte finns något enkelt svar utan behöver kompletteras med mer info känns det som om det bara är första biten som lyssnas på :p kanske blir de för inne i att beundra underverket?

Jag tror det handlar om att folk frågar för att vara artiga eller för att "man ska" och sen är de inte så intresserade egentligen.

Kl
Har ni förresten tänkt på att sommarföräldrar fortfarande är på sin första tråd? Vi måste ju ha slagit nån slags rekord med slla våra trådar... :o :angel:

Det stämmer säkert. Synd att de inte kan låta bli att fråga då ;)

Jag har tänkt på att vi har fler trådar än de jag sett i alla fall :) tycker att det är lite roligt att vi ändå följts åt så länge (de som fortfarande skriver...).

Kl
Besök på Astrid Lindgrens med tösabit idag. Hoppas att de inte kommer säga "näää jag vet inte..." Och boka ytterligare en tid åt oss. Känns rätt drygt att springa på kontroller hela tiden.

Lycka till på Astrid Lindgrens. Hoppas allt går bra.

Har också lagt märke till att vi har fler trådar än de andra föräldrartrådarna. Men inte tänkt på att sommarföräldrarna fortfarande är på tråd ett. Hjälp vad det måste babblas här :o . Men det är riktigt trevligt :)

Idag känner vi oss bättre även om våra magar fortfarande är helt kaputt. Men jag är feberfri och uppe på benen igen. Ingen rolig sjuka detta. Som tur är så är Tor fortfarande pigg och frisk.

Fått reda på att åtminstone två till blivit sjuka med liknande symtom efter bröllopet.

Helt glömt bort att säga grattis till dig :o . Grattis grattis och välkommen tillbaka till tråden :D

Tack!

Skönt att det känns bättre. Kanske var någon som slarvat med hygien innan denne petade i er mat? :yuck:

Zews: liv utanför Buke, hur ser det ut? :o

Ds hoppas allt har gått bra!

Tink ja grattis och välkommen tillbaka, det har jag med glömt! :o

Jag hoppas vi kan fortsätta följas åt länge till här i tråden, jag tycker det är jättebra att tråden finns! Det var nåt jag tänkte på här om dagen att jag måste fråga er men det har jag glömt nu...

Nån undrade i en tidigare tråd (?) om hur man gör med skötbordet när bebis börjar sticka ut utanför, fick den frågan nåt svar? Kotte bankar hälarna i bordet nu även om jag lägger henne så högt upp på dynan som det bara går... Hur ska det gå framöver, hon är ju bara 11 veckor!

Det var nog jag som undrade över skötbordet, och vi kom nog aldrig fram till något. Tova har typ knävecken i kanten på skötbordet här nere nu :rofl: Får kanske montera nån slags sele så hon inte kasar ner… :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar