Sv: Vårföräldrar 2012?
Hur upplever ni förstföderskor sina graviditeter? (även ni som fött
)
Jag minns att jag tyckte det kändes som om jag va gravid i tre år. Sista veckorna va fruktansvärda just pga väntan. (dels för att jag gick över så länge). Men varje vecka kändes mer som 1 månad......
Nu har jag upplevt det helt tvärtom.. Tiden springer fram. Känner mej lite stressad
. Har lixom inte gjort något alls för att förbereda för bebisen. Inte inhandlat något som amningsskydd, salvor osv. Snabbpackade väskan när proppen gick i lördags.
Sonen har tjatat om bebisens säng som stått i förådet så den har fått komma fram. Men thats it....
Har inte ens ett skötbord än.
Just nu är jag lite osäker på om jag verkligen kommer gå över tiden som jag trott hela tiden. Har rätt ont men tror det endast är förverkar. Min svägerska har vid två tillfällen (de senaste 3 månaderna) bjudit våra gemensamma höggravida vänner på plankstek. Dagen efter har de legat på BB. Så på fredag är jag försökskanin på om hon har någon speciell gåva
Hon vill att bebis kommer så hon får bi faster igen...
Själv ska jag försöka dra sonen med pulkan en sväng senare idag och kanske ta en sväng med skotern. Hoppas väl på att det ska göra susen
(vilket det inte gjort hittills).
Än har vi vinter och skoterspåren är hårda att gå på. Så där kan jag gå utan att halka. Vägarna är rena isgatan...
Ska jag hämta posten bör det ske med skoter eller bil. Jag törs inte korsa vägen nu när jag är så otymplig...
Men först ska jag och lilleman slöa framför lite tv. Blivit lite fusk med tv:n ett tag...