Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

usch, det låter som du har mycket att tänka på nu :/

När det blir sådär för mig, klarar jag mig bara igenom om jag tänker och gör/reder ut en sak i taget. För om jag försöker fixa allt, på en gång, då blir det till slut kattskit av allt eftersom jag inte mäktar med.

Men med en sak i taget så behåller iallafall jag kontrollen över måendet lite bättre :)

Men fy, låter verkligen inte skoj! Är det att slemhinnorna torra som gör det eller är det något från förlossningen? Hoppas att du kan få lite hjälp. det låter ju inte helt notmalt... Jag hade problem med självsprickor och att torra hinnor när jag var yngre så jag kan tänka mig hur det känns:crazy: rakning och string var boven då...

Har problem sen förut, men med sambon har sexet fungerat bättre än någonsin :love:

Men jag sprack en del inuti vid förlossningen, och de fick sy. Kanske ville de vara snälla och göra mig lite tajtare men vad sjutton, jag ville ju bli slappare :p

Så den nya tajtheten gör att sexet är skit!

Ifall du ammar så kan slemhinnorna vara torra och göra ont. Har med hormonerna att göra.

Usch det låter som du har det jobbigt just nu. Tråkigt att ni ska separera. Det är riktigt dåligt att man inte kan få hjälp bara för att det är semester! Kunde du boka en tid eller måste du återkomma? Bra att du försöker få hjälp, ge inte upp bara för att du inte fick tid nu.

Angående skolan: kan du läsa upp enstaka kurser på typ Komvux? Tycker inte du ska stressa över det, du har tid på dig.

Hoppas du mår bättre snart!

Usch det låter som du har det jobbigt just nu. Tråkigt att ni ska separera. Det är riktigt dåligt att man inte kan få hjälp bara för att det är semester! Kunde du boka en tid eller måste du återkomma? Bra att du försöker få hjälp, ge inte upp bara för att du inte fick tid nu.

Angående skolan: kan du läsa upp enstaka kurser på typ Komvux? Tycker inte du ska stressa över det, du har tid på dig.

Hoppas du mår bättre snart!

jag ska ringa idag igen, bara vänta till Lukas somnat så jag kan prata utan att bli avbruten.

jag läste innan på komvux distans. men det funkar inte. jag har 0 motivation hur jag än försöker, jag är så fruktansvärt skoltrött och jag HATAR det rent ut sagt. så enda lösningen för mig, så som jag har kommit fram, är att läsa halvtid i skolan, men att där ha lärare som kan hjälpa en och även klasskamrater att träffa.
jag fick bara till svar att "din livssituation är ju inte så vanlig, och vi vill ju hellre ha personer som läser heltid," överallt.
VARFÖR står det då att de erbjuder halvfart då?!! jag har ring flera och pratat med dem, och en av skolorna var jag helt säker på att jag skulle komma in på, de verkade väldigt possitiva. men nej

det är "bara" folkhögskolor i allmän kurs jag sökt, jag kan ju inte söka annat.
komvux får jag egentligen inte läsa, är inte 20 år än fick jag till svar. så jag fick kämpa för att ens få två kurser på distans. ekonomiskt blir det rätt svårt då med om man får vara sån, iom att jag ej är 20 år så får jag bara "gymnasie-nivå" på bidraget, typ 1000:- är det på. hade jag varit över 20 hade det sett helt annorlunda ut.

KL

När hon börjar närma sig 6 månader så blir det väl lite gröt och sedan fundera vi på att prova att mer gå åt Baby Led Weaning-hållet än puréhållet. Vi ska dock läsa på lite mer om BLW först! Någon här som provat?

är också väldigt intresserad av denna metod, vill också veta andras erfarenheter!:) finns det nån bra sida där man kan läsa om det?

När hon börjar närma sig 6 månader så blir det väl lite gröt och sedan fundera vi på att prova att mer gå åt Baby Led Weaning-hållet än puréhållet. Vi ska dock läsa på lite mer om BLW först! Någon här som provat?

Jag har en kompis som har kört BLD med sin dotter. Det har gått kanonbra och barnet verkar mycket nöjd. Efter att ha läst hennes uppdateringar på fb och läst de bloggar hon har länkat till så har vi bestämt oss för att göra likadant med Lillebror. Skönt att slippa puréer och jag gillar att barnet får äta och upptäcka mat mer i sin egen takt och på sitt eget sätt.

Roligt att läsa att fler är intresserade av det här!

Kan du PM:a mig med? Jag tycker det låter intressant, kör inte direkt purér till Nils och han får alltid äta själv (utom när han är extremt hungrig, då är han för otålig). Men jag tycker om att plocka det bästa från olika metoder:)

Ifall du ammar så kan slemhinnorna vara torra och göra ont. Har med hormonerna att göra.

Ja det gör ju inte saken bättre direkt. Men även sambon känner skillnad på tajtheten så det är inte enbart slemhinnetorrhet som orsakar smärtan, men det bidrar nog..

Jag vet att jag blir EXTREMT mycket torrare om jag har någon sorts obalans där nere, du kanske skulle prova en kur typ lactal balans och se om det blir bättre?

Jag måste egentligen gå till gynekolog med mina problem (har behövt det sedan innan graviditeten), men eftersom vestibuliten blev bättre efter förlossningen har jag inte orkat. Kanske inte det bästa:p

Jag tror inte det är slemhinnorna som är den stora boven, utan att jag blivit trängre. Eftersom det är tajtare så blir det större friktion mot områden som redan innan är ömtåliga/sköra för beröring.

kl.
jag sökte till olika skolor nu i höst men har inte kommit in nånstans. men jag vet inte om det är bra eller dåligt. jag är osäker på om jag hade orkat det (dålig motivation och mår allmänt dåligt). sammtidigt har jag sån press, jag har ju inget slutbetyg från gymnasiet så jag måste läsa upp ca. 1000 poäng, räknar med iaf 2 år. är så fast, kan inte göra något förrän jag läst upp betygen.

jag HATAR semestertider, mår som sagt inte bra, b.l.a massa om förlossningen, ångest som börjat komma tillbaka (haft typ panikångest och depression innan.)och har äntligen tagit mig i kragen och ring om hjälp, men lär få vänta PGA semester överallt. :(

sen har det länge varit knaggligt mellan mig och sambon, och för att göra en lång historia kort så ska vi separera. för oss har det varit klart ett tag, men der är först nu det är "officiellt".

än en gång blir ekonomin ett stort ororsmoln pga det.

igår fick jag akut åka till vet med min tamråtta, blev tungt att där behöva ta beslutet om avlivning, men det var det bästa för henne.

usch, vilket tragiskt inlägg detta blev...
är det okej om jag gräver ner mig någonstans och känner mig allmänt misslyckad och deppa ett tag, så kan jag titta fram igen när allt är bra.(?) Har go lust till det iaf.

hinner inte skriva mer nu, Lukas är jättegnällig, tänder på G. måste ta honom nu.

Oj, fan, jag lider verkligen med dig Laeikinois :( Så jäkla kämpigt på alla fronter! Har du har någon att prata med och har du möjlighet att få lite avlastning i vardagen?

Kan någon av er som fick länken till BLW-bloggen PM:a den till mig också?

Hur ska ni göra med föräldraledighet? Hur länge blir ni/ev partner helt eller delvis hemma?

Min projektanställning tog typ slut när jag gick hem sista mars. Så jag är hemma tillsvidare. Finns det någon chans för jobb när amningen är avslutad så kommer jag börja jobba och min man får vara hemma. Har tänkt inskolning nästa höst.

Drömsenariot är att jag är hemma ett år och att jag kan fortsätta på projektjobbet, som om vi har tur blir ett fast jobb.

Jag tar nog allt utom de 60 dagarna, sambons utbildning går bara vartannat år så han kommer nog vara föräldraledig nästa sommar. Då är han också färdig med skolan! Jag börjar plugga nu till hösten på distans och kommer bara ta ut 3 dagar i veckan, så hoppas det kommer finnas mer än 60 dagar kvar men vi måste ju leva också...

*KL*

I torsdags fick lillstrumpan 3 månaders sprutan. Hon blir 3månader den 11 aug. Hon skrek när dom stack henne men det gick fort över och sen märktes inget på henne, inte påverkad på nåt vis förutom att hon sov lite mer än vanligt den dagen :) Så det var skööönt att hon inte fick ont eller fick feber.

Hon var nu 60 cm lång och vägde 5565 gram :)

Allt funkar bra med henne, vi har fått en snäll och lättvindig bäbis! Sover om nätter, äter bara en gång, sen var tredje timme på morgonen. Sover ändå tills vi går upp vilket kan bli runt 11 nu när sambon har semester :angel:

Har varit svårt att få henne att sova i sin säng då hon vill somna med nappen men den ramlar ur ofta och det är tröttsamt att stå och hålla den hela tiden så vi tog bort ena långsidan och ställde den mot min sida av dubbelsängen så når jag att ge henne nappen och sen vi gjorde det har hon sovit i sin säng :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar